بازگشایی مدارس منوط به مصوبات ستاد ملی کروناست

به گزارش وبلاگ سایه، قربانی با بیان اینکه ملاک عمل برای بازگشایی مدارس، الگوی ابلاغی و مصوبات ستاد ملی کرونا است، گفت: هیچ تغییری در الگوی ابلاغی انجام نشده است و مدارس باید برای بازگشایی آمادگی کامل داشته باشند.

بازگشایی مدارس منوط به مصوبات ستاد ملی کروناست

به گزارش خبرنگار گروه استان های وبلاگ سایه از سنندج، رشید قربانی مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در نشست سالانه کارشناسان تربیت بدنی و سلامت استان که به صورت حضوری در باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار گشت، با تبریک هفته وحدت و ولادت با سعادت رسول گرامی اسلام حضرت محمد (ص) از زحمات کلیه دست اندرکاران در بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی نو تشکر کرد.

او با اشاره به دستاورد های آموزش و پرورش کردستان و نتایج حضور دانش آموزان استان در المپیاد ها، مسابقات و رقابت های مختلف، گفت: علیرغم محدودیت های موجود و چالش های پیش رو، عملکرد استان و موفقیت دانش آموزان قابل توجه بوده، که امیدواریم با تلاش های شبانه روزی، همراهی و همدلی فرهنگیان، موقعیت استان حفظ و همچنان در کسب موفقیت پیشتاز باشیم.

قربانی در ادامه به رویکرد های وزارت آموزش و پرورش در خصوص بازگشایی مدارس از آبان ماه نیز اشاره کرد و با تاکید بر اینکه هیچ تغییری در الگوی ابلاغی فعالیت آموزشی و تربیتی مدارس ایجاد نشده است، اضافه نمود: در شرایط فعلی به جز ستاد ملی کرونا، هیچ مقامی اجازه تصمیم گیری در خصوص بازگشایی مدارس را ندارد و ملاک عمل ما، تصمیم ستاد ملی کرونا و الگوی ابلاغی است.

او با بیان اینکه بر اساس الگوی بازگشایی، بستر آموزش در فضای مجازی در عموم حالت ها حفظ شده است، گفت: رویکرد ها نشان می دهد که مدارس پرجمعیت در آینده نزدیک به صورت کامل باز نمی شود و در این فرایند دانش آموزان به صورت گروهی و ترکیبی از آموزش حضوری استفاده خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان یکی از اقدامات اولویت دار را هماهنگی و برنامه ریزی به منظور تامین تجهیزات ارتباطی (گوشی و تبلت) برای دانش آموزان نیازمند عنوان کرد و با اشاره به فعالیت های اجرا شده در دو سال گذشته با کمک موسسات دولتی، خصوصی و هم چنین مشارکت خیرین که از این طریق حدود 6 هزار دستگاه گوشی و تبلت تهیه و توزیع شده است، گفت: به همین علت از طریق دولت محترم مبلغ قابل توجهی برای تامین تجهیزات ارتباطی به نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اختصاص یافته است که باید بر اساس فرم های ابلاغی اقدام شود.

قربانی اضافه نمود: در این فرآیند شناسایی دانش آموزان مستحق و نیازمند خیلی مهم است و در صورت خرید و ارسال تجهیزات، وسایل در بین دانش آموزان با اخذ رسید و به صورت ضابطه مند توزیع و ضمن مدیریت موضوع، جهت استفاده نیز اطمینان خاطر حاصل شود.

او یکی از برنامه های اولویت دار را شناسایی و جذب دانش آموزان تارک و بازمانده از تحصیل عنوان کرد و با بیان اینکه به دلایل مختلف و از جمله شرایط کرونا، ممکن است تعدادی از دانش آموزان در طول سال از پوشش تحصیلی خارج شده باشند، بر تشکیل کارگروه شناسایی و جذب در سطح شهرستان ها و منطقه ها تاکید کرد و گفت: باید پوشش تحصیلی دانش آموزان در دوره های مختلف حفظ شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان بر ساماندهی فضا های آموزشی و مدیریت موضوع تاکید کرد و گفت: مدیران و روسا باید از طریق نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، نسبت به پیگیری این موضوع اقدام و برای بازگشایی مدارس در آبان ماه آمادگی کامل وجود داشته باشد.

قربانی سلامت دانش آموزان را اولویت اول آموزش و پرورش عنوان کرد و با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی در این خصوص، به مدیران و روسا و کلیه دست اندرکاران امر توصیه کرد: ضمن بررسی شرایط فیزیکی ساختمان ها و مدارس، نسبت به تشکیل کارگروه سلامت و ایمنی در شهرستان و منطقه ها اقدام و موضوعات مربوط به ایمنی فضا ها و سلامت دانش آموزان از طریق کارگروه مذکور پیگیری و از بروز حوادث و خطرات پیشگیری شود.

او با بیان اینکه در ایام شیوع کرونا در حوزه آموزش اقدامات خوبی از طریق مدارس و معلمان انجام شد، گفت: در حوزه تربیت بدنی و سلامت و پرورشی و فرهنگی نیز در راستای تهیه و تولید محتوای آموزشی و بارگذاری آن در فضای مجازی و شبکه شاد و اجرایی شدن برنامه ها، اقدامات قابل توجهی اجرا شده، اما اثر بخشی آن ها کم بوده است، لذا توصیه می شود در صورت حضوری شدن کلاس های مدارس، به مدیران تاکید شود در کنار مسائل آموزشی به برنامه های پرورشی و ورزشی نیز توجه ویژه ای داشته باشند.

ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بازگشایی مدارس منوط به مصوبات ستاد ملی کروناست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی مدارس منوط به مصوبات ستاد ملی کروناست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید