یک سوم مدارس استان سمنان در گام سوم بازگشایی مدارس حضوری شد

به گزارش وبلاگ سایه، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: یک سوم مدارس استان سمنان، شامل مدارس ابتدایی (پایه های اول تا ششم) و متوسطه اول (پایه های های هفتم تا نهم) از یکم آذر در گام سوم بازگشایی مدارس به صورت حضوری پذیرای دانش آموزان شد.

یک سوم مدارس استان سمنان در گام سوم بازگشایی مدارس حضوری شد

به گزارش وبلاگ سایه از سمنان، محمد دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: کلاس های درس پرجمعیت به صورت نوبت بندی میزبان دانش آموزان هستند و تعداد دانش آموزان حاضر در هر کلاس تابعی از مساحت کلاس است؛ به طوری که هر دانش آموز با دانش آموز کناری خود باید 2.25 متر فاصله داشته باشد.

او با اشاره به ضرورت باز بودن پنجره ها به منظور تهویه مناسب هوا اضافه کرد: سامانه گرمایشی کلاس ها به منظور پیشگیری از سرماخوردگی دانش آموزان فعال است و دانش آموزان نیز با استفاده از لباس های گرم از خود مراقبت نمایند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: کارت واکسن دانش آموزان 12 تا 18 سال و معلمان از امروز هنگام ورود به مدرسه آنالیز و از ورود افراد فاقد کارت واکسن جلوگیری می گردد.

دستورانی با اشاره به اینکه افرادی که هنوز واکسن کرونا دریافت نکرده اند به مراکز واکسیناسیون معرفی می شوند اعلام کرد: در صورت خودداری افراد از تزریق واکسن، ارائه آزمایش منفی کرونا هر سه روز یکبار الزامی است و در غیر این صورت، از ورود آنان به مدرسه جلوگیری و غیبت آنان در پفراینده لحاظ می گردد.

او اضافه کرد: 96 درصد از معلمان استان سمنان دز اول و 75 درصد آنان دز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

دستورانی ابراز داشت: در حال حاضر تنها 413 معلم علیه کرونا واکسینه نشده اند که بر تزریق واکسن آنان تا خاتمه هفته جاری تاکید شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به آمار واکسیناسیون دانش آموزان 12 تا 18 سال استان گفت: 88 درصد دانش آموزان دز اول و 65 درصد آنان دز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

استان سمنان یکهزار و 100 مدرسه و 126 هزار دانش آموز دارد.

گام اول بازگشایی مدارس استان سمنان از سوم مهر با حضوری شدن کلاس های عملی هنرستان ها و مدارس روستایی و عشایری با جمعیت کمتر از 50 نفر و کلاس های کمتر از 15 نفر شروع شد.

گام دوم این فرایند نیز 15 آبان با حضوری شدن مدارس متوسطه دوم (پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم) و کلاس های نظری هنرستان ها شروع شد.

انتهای پیغام / ن

وبلاگ سایه سمنان سمنان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "یک سوم مدارس استان سمنان در گام سوم بازگشایی مدارس حضوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک سوم مدارس استان سمنان در گام سوم بازگشایی مدارس حضوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید