خبرنگاران مسئولان و خیران برای تامین وسایل آموزشی دانش آموزان پای کار آمده اند

به گزارش وبلاگ سایه، تهران- خبرنگاران- رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: بخش های مختلف دولت، سازمان ها و مردم و خیرین برای برطرف احتیاج کامل دانش آموزان به وسایل الکترونیک آموزشی مانند تبلت و رایانه پای کار آمده اند تا هیچ دانش آموزی به دلیل نبود دسترسی به این وسایل از تحصیل عقب نماند.

خبرنگاران مسئولان و خیران برای تامین وسایل آموزشی دانش آموزان پای کار آمده اند

سید جواد حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش وبلاگ سایه درباره تهیه تبلت برای دانش آموزان نیازمند گفت: 30 درصد دانش آموزان به ابزار هوشمند مانند تبلت و گوشی تلفن همراه برای برخورداری از آموزش دسترسی ندارند به همین دلیل تمرکز بر این است که کوشش کنیم نبود دستگاه، شکاف دیجیتالی در آموزش را شکل ندهد.

وی اضافه کرد: هرچند که اطلس یادگیری نظام تعلیم و تربیت همه دانش آموزان را تحت پوشش آموزش قرار داده است و دانش آموزانی که تبلت یا موبایل ندارند، از آموزش محروم نمانده اند این دانش آموزان هم به واسطه درسنامه، حضور معلم به صورت انفرادی و با رعایت پروتکل های بهداشتی و بهره گیری از یاری والدین از آموزش ها برخوردار می شوند اما در ارتباط با تبلت کوشش شده تا با استفاده از ظرفیت های جامعه بتوان نیازهای دانش آموزان را برطرف کرد.

حسینی با بیان اینکه تا به امروز با استفاده از منابع دولتی، عمومی و بخش خیرین و مردمی اقدامات بزرگی برای تهیه تبلت دانش آموزان اجرا شده است، یادآور شد: سازمان مرکز آمار ایران تهیه حدود 15 هزار تبلت را قول داده که 500 عدد از آن را در مازندران توزیع نموده است.

به گفته وی، معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در پویش نذر هوشمند تا به امروز 47 میلیارد تومان به واسطه یاری های مردمی جمع آوری نموده که با این رقم می توان 24 هزار تبلت برای دانش آموزان نیازمند تهیه کرد.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تاکید نمود: یک ظرفیت دیگر که قابل توجه است، استفاده از دستگاه های ابزار هوشمند مانند تبلت هایی است که هم در اختیار مردم و هم سازمان ها واقع شده است، بطور مثال در آموزش و پرورش نزدیک به 600 هزار دستگاه رایانه وجود دارد که دانش آموزان می توانند از این دستگاه ها به صورت انفرادی در مدارس استفاده نمایند یا به صورت امانی به آنها داده گردد.

حسینی اظهار داشت: در واقع مدارس هوشمند باید به کلاس های هوشمند اختصاصی برای دانش آموزانی که دسترسی به ابزار هوشمند ندارند، تبدیل گردد تا به صورت انفرادی با رعایت پروتکل های بهداشتی بتوانند از این ابزار استفاده نمایند و همچنین باید اعتبارات هوشمندسازی این مدارس در این زمینه به صورت پایدار هزینه گردد.

وی ادامه داد: همچنین 700 میلیارد تومان اعتبارات بخش نوسازی است که می تواند برای تجهیز ابزار و فضای جدید اختصاص یابد.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت که قرار است که استانداری و ظرفیت استان ها نیز برای تهیه تبلت دانش آموزی بکار گرفته گردد.

حسینی همچنین گفت: 50 هزار تبلت را کمیته حضرت امام (ره) برای دانش آموزان در نظر گرفته است.

وی اضافه کرد: معاونت توسعه مناطق محروم ریاست جمهوری هم برای تهیه تبلت دانش آموزی روی کار آمده است تا بتوانیم شورای ارتقای شاخص های مناطق آزاد را هم وارد کار کنیم و به واسطه دستگاه های آنجا کار را پیش ببریم.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: طرح بامزینگ هم در دستور کار وزارت ارتباطات واقع شده است که در این طرح به واسطه اعتبارات بانک ها و شورای بانک ها بتوان خرید تبلت را برای اپراتورها آسان کرد و اپراتورها هم به صورت اقساطی بتوانند تبلت ها را در اختیار دانش آموزان قرار دهند.

به گفته وی، اپراتورها اعلام نموده اند که طرح بامزینگ می تواند تا 2 میلیون دانش آموز را تحت پوشش قرار دهد.

تمامی دانش آموزان استثنایی از تبلت برخوردار می شوند

حسینی همچنین اضافه کرد: سازمان آموزش و پرورش استثنایی نیز مبلغ 16 میلیارد تومان برای تهیه تبلت دانش آموزی اختصاص داده است که با تخصیص همین مبلغ توسط استان ها 32 میلیارد تومان جمع آوری می گردد و می توان با این مبلغ 10 تا 11 هزار تبلت را به دانش آموزان با نیازهای ویژه اهدا کرد.

وی اظهار داشت: پیشتر نیز 5 هزار تبلت به دانش آموزان با نیازهای ویژه اهدا شد که با این حساب تمامی دانش آموزان در حوزه استثنایی از تبلت بهره مند می شوند.

به گزارش وبلاگ سایه، رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی پیشتر اعلام نموده بود که 40 درصد دانش آموزان با نیازهای ویژه از داشتن تبلت و ابزار هوشمند برای آموزش در فضای مجازی و بستر شاد محروم هستند.

طراحی سامانه ای برای تهیه تبلت های دانش آموزی

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از طراحی سامانه ای برای تهیه تبلت های دانش آموزی اطلاع داد و گفت: قرار است که در این سامانه تمامی فعالیت های واگذاری تبلت ها عنوان گردد و همچنین خیرین بتوانند با ورود به سامانه مبلغ یاری خود را ثبت نمایند.

حسینی اضافه کرد: خیرین در این سامانه می توانند نام خود را به عنوان اهدای مدرسه مجازی ثبت نمایند.

وی اظهار داشت: در واقع شماره حسابی برای جلب مشارکت های مردمی در این سامانه عنوان می گردد و در نهایت تمامی امور مربوط به تهیه تبلت به طور مناسب ثبت می گردد.

به گزارش وبلاگ سایه، وزارت آموزش و پرورش پس از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس شعار آموزش تعطیل نیست را در دستور کار قرار داد و از همان زمان به تداوم یادگیری در فضای مجازی و مدرسه تلویزیونی پرداخت.

اما مشکل از آنجایی شروع شد که به گفته مسوولان آموزش و پرورش 30 درصد دانش آموزان عادی و 40 درصد دانش آموزان با نیازهای ویژه از ابزار هوشمند مانند تبلت و موبایل محروم بودند.

هرچند که مسوولان آموزش و پرورش بواسطه اطلس یادگیری دانش آموزان محروم را شناسایی کردند و محتوای لازم برای آموزش و یادگیری را در اختیار آنها قرار دادند اما تهیه تبلت را هم در دستور کار قرار داده اند.

بسیاری از مردم و معلمان نیز به صورت خیرخواهانه در اقصا نقاط کشور برای دانش آموزان نیازمند به صورت انفرادی نیز تبلت و گوشی هوشمند تلفن همراه تهیه کردند تا بتوانند از آموزش مجازی در دوران بحرانی شیوع کرونا بهره مند شوند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مسئولان و خیران برای تامین وسایل آموزشی دانش آموزان پای کار آمده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مسئولان و خیران برای تامین وسایل آموزشی دانش آموزان پای کار آمده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید