مکمل های گیاهی: مرز تازه مکمل ها

به گزارش وبلاگ سایه، امروزه استفاده از مکمل های غذایی افزایش پیدا نموده است. این که چه نوع مکملی را باید مصرف کرد؟ سوالی است که ممکن است برای اشخاصی که در پی استفاده از این مواد غذایی هستند، پیش بیاید.

مکمل های گیاهی: مرز تازه مکمل ها

استفاده از مکمل های گیاهی به جای مکمل های مصنوعی

چکیده

امروزه استفاده از مکمل های غذایی افزایش پیدا نموده است. این که چه نوع مکملی را باید مصرف کرد؟ سوالی است که ممکن است برای اشخاصی که در پی استفاده از این مواد غذایی هستند، پیش بیاید. به خاطر وجود مکمل های مصنوعی و شیمیایی، ممکن است برخی بخواهند از نوع خوب آن ها استفاده نمایند. در این میان افراد سود جو و یا شرکت های سود جو هم ممکن است از این احتیاج مردم سوء استفاده نمایند. در این مقاله با این مکمل ها آشنا می شویم و قادر خواهیم بود، مکمل های خوب را از بد تشخیص بدهیم.

تعداد کلمات 1423/ تخمین زمان مطالعه 7 دقیقه

نویسنده: دکتر ادوارد گروپ

مترجم: میثم نریمانی

این گونه نیست که همه ویتامین ها و مواد معدنی که به وجود آمده اند، یکسان و مساوی باشند و بدن شما می تواند تفاوت بین مکمل های مصنوعی و مکمل های گیاهی را تشخیص بدهد. اگر شما تا به امروز ویتامین های مصنوعی یا مواد معدنی مصنوعی را مصرف نموده اید، اما نمی توانید تغییراتی که در بدن تان در اثر مصرف این مواد به وجود آمده را تشخیص بدهید و بشناسید، یک علت وجود دارد. ویتامین های مصنوعی، اغلب از درون بدن شما و از میان جهاز هاضمه شما عبور می نمایند؛ بدون این که جذب شده باشند. بدن شما این ویتامین های مصنوعی را جذب نمی نماید؛ به اسم مثال وقتی که یک ماده غذایی برای خوردن انتخاب می گردد، در نظر گرفتن زمانی برای مطالعه یِ برچسب اندازه انرژی و مواد تشکیل دهنده همان ماده غذایی، می تواند بین سلامتی که می خواهید بدست بیاورید و تلف کردن زمان و پول تان، تفاوت ایجاد کند.

ممکن است شما تا به حال، قواعد و قوانین مشابه زیادی را برای انتخاب مواد غذایی به کار برده باشید؛ همین طور می توانید این قوانین و قواعد را برای انتخاب صحیح و درست یک مکمل خوب، به کار ببرید. برچسب حقایق تغذیه را مطالعه کنید و مواد غذایی که گیاهی هستند و به صورت ارگانیک تهیه شده اند و هم چنین از همه منابع غذایی تشکیل شده باشند را جستجو کنید. علاوه بر این، از غذا های شمیایی و مصنوعی یا سایر مواد مصنوعی، شیرین نماینده های مصنوعی و افزودنی های مصنوعی عبور کنید (آن ها را انتخاب و مصرف نکنید).

مکمل های گیاهی چه هستند؟

مکمل های گیاهی از میوه ها، سبزیجات، آجیل ها، دانه ها، چاشنی ها، پوست درختان، گل ها، برگ ها و دیگر مشتقات گیاهی ساخته شده اند. منبع دقیق تر در خصوص این که چه ویتامین یا ماده معدنی مورد احتیاج است، به طور نمونه، فرآیندی که در گیاهی انجام می گردد که تا به امروز به طور طبیعی از لحاظ ماده مغذی در درجه بالای مطلوبیت قرار داشته. به این خاطر است که کسانی که مکمل ها را فراوری می نمایند، روش های متنوع و گوناگونی را به کار می برند تا مواد مغذی مطلوب را جدا سازی نمایند و مکمل های گیاهی را فراوری نمایند که بتواند تمام اندازه مجاز توصیه شده مربوط به رژیم غذایی را از گونه های وسیع و متعدد ویتامین ها و مواد معدنی تهیه و ارائه دهند.

نمونه هایی از مواد مغذی و منابع گیاهی آن ها

اگر شما با این مکمل های گیاهی و موجودیت آن ها آشنایی ندارید و آن ها برای شما ناشناخته اند، در این صورت، خیلی آسان است که فکر کنید هر ویتامینی که بر روی قفسه واقع شده است، یکسان است و مانند هم هستند. این نمی تواند کمکی به حقیقت و واقعیت بکند. برای این که یک ایده بهتر به شما بدهیم، در این جا برخی از ویتامین ها و مواد معدنی معمولی و رایج، به همراه منبع اولیه گیاهی آن ها در کنار جایگزین های مصنوعی یا حیوانی آن ها برای شما نشان داده شده است.

مکمل منبع گیاهی منبع غیر گیاهی
ویتامین ث میوه هاو دانه ها اَسِتُن
ویتامین دی قارچ ها روغن پشم (که از پشم گوسفند تهیه می گردد)
آهن برگ های مورایا کوِنیجی اسید سولفوریک
امگا 3 جلبک دریایی روده و امعاء و احشاء ماهی

بیشتر بخوانید: مکمل های ویتامینی برای گیاه خواران

فایده ها و مزایای مکمل های گیاهی چه هستند؟

مکمل های گیاهی که حداقلِ پردازش را داشته اند، مزایا و منافعی بیشتر از ویتامین ها و مواد معدنی مصنوعی عرضه می نمایند. در این جا عالی ترین و برترین مزیت ها و فواید مکمل های گیاهی بیان شده است:

دسترسی بهتر

در این جا دسترسی به این معناست که چگونه بدن شما می تواند یک ماده مغذی را جذب کند؟ تعداد زیادی از شواهد و مدارک نشان می دهند که غذاهای تماماً گیاهیِ سالم، اصل و اساس یک رژیم کامل تغذیه ای هستند. این مطلب شامل مکمل هایی می گردد که شما مصرف می کنید تا سلامتی و تندرستی خود را حفظ کنید. برترین مکمل ها آن هایی هستند که بدن شما آماده و مجهز است تا آن ها را استعمال کند؛ به بیان دیگر آن ها گیاهی هستند. این مطلب به این علت تهیه شده تا آن چه را که بدن ما، مواد مغذی که از منابع گیاهی که به وسیله اجداد ما از دل طبیعت به دست آمده اند را تجزیه می نماید را بهتر بشناسد و مورد استفاده قرار بدهد.

احتمال کمتری دارد که سمی باشند

جذب مناسب به معنی دریافت بیشتر نیست. در برخی موارد، دریافت بیش از حد یک ماده معدنیِ به خصوص، می تواند فراوری مسمومیت کند؛ به طور نمونه، مکمل های گیاهی نسبت به مواد مصنوعی و یا حیوانی که در نقطه مقابل آن ها قرار دارند، مقدار کمتری از ریسک و خطرِ داشتن مواد معدنیِ مسمومیت زا را به همراه دارند. به اسم مثال، مقدار خطر و ریسکِ مسموم نمایندگی یک مکمل آهن گیاهی، کمتر از مکمل های آهن حیوانی است.

هم عامل ها و مواد مغذی اضافی

گیاهان، حاوی یک طیف کاملی از ویتامین ها، مواد معدنی، روغن های معطر و دارو های گیاهی هستند. در خیلی از موارد، این مواد مغذی با یک دیگر همکاری می نمایند. وقتی که شما، یک ماده مرکب خاصی را جدا می کنید، ممکن است که ستاره تیم را گرفته باشید، اما شما بقیه بازیگران کمکی و فرعی را در پشت سر رها نموده اید. این بازیگران فرعی و کمکی، هم عامل ها و مواد مغذی هستند که فقط در مکمل های گیاهی وجود دارند. در این جا، تعدادی از مکمل هایی که مصنوعی هستند و در آزمایشگاه ساخته شده اند، ذکر شده است که ممکن است کنار گذاشته شوند.

رنگ دانه گیاهی: کلروفیل، ماده رنگی زردچوبه، فلاونوئید ها، کاروتنوئید ها، لوتئین (ماده زرد رنگ با فرمول شیمیایی خاص) و آنتوسیانین ها

فلاونوئید ها: کاتچین ها، کو اِرستین و پلی فنل ها

مرکب های معطر: آلیسین، سولفورافین، کارواکرول و تیمول

آلکالوید ها (شبه قلیایی ها): کافئین، جوهر گنه گنه، تئوبرومین و ماده قلیایی فلفل

آنزیم ها: پروتاز (آنزیم تجزیه نماینده پروتئین)، سلولاز، آمیلاز، ناتوکیناس و لیپاز (آنزیم تجزیه نماینده لیپید)

ترپنوئید ها: صابون ها، لیمونن (هیرو کربن شیرین)، استرول های گیاهی و اسید اُلینولیک

پلی ساکارید ها: سلولز، پکتین و هِمی سلولز

بو و طعم طبیعی

یکی از خصیصه ها و ویژگی های مطلوب و مورد پسند مکمل های گیاهی این است که شما می دانید چه چیزی را دارید مصرف می کنید و می خورید. به طور نمونه، مکمل های گیاهی، پر نماینده مصنوعی، مواد شیمیایی سمی و شیرین نماینده های مصنوعی که در دیگر مکمل ها بسیار زیاد رواج دارد را ندارند. گیاهان روغنی و دیگر موادی که بوی طبیعی و مزه طبیعی دارند، در ویتامین های مصنوعی که در آزمایشگاه فراوری می شوند، وجود ندارند. اگر می خواهید کیفیت و چگونگیِ یک مکمل گیاهی را آنالیز کنید، آن را باز کنید و بو و مزه آن را چک کنید. شما باید قادر باشید برخی از رایحه ها و بو های طبیعی را در ذرات و مواد ارگانیک تشخیص بدهید.

آن ها وگان هستند

اعتماد به گیاهان برای سلامتی شما بهتر است و برای محیط زیست هم بهتر است. هم چنین در حالی که بیشتر مکمل های گیاهی وگان هستند، هنوز هم ممکن است که فراوری نمایندگان، بی توجه به خوبی و بدی این کار، محصولات جانبی خود که فرآورده ای حیوانی است را پنهانی فراوری نمایند یا کپسول های ژلاتینی غیر وگان را به کار ببرند تا مواد وگان را به گونه ای دیگر نگه دارند. گرچه اغلب مکمل های گیاهی وگان هستند، اما برای اطمینان از وگان بودن آن ها، باید برچسب توضیحات را با دقت چک کنید.

پرسش های متداول در هنگام انتخاب مکمل های گیاهی

همواره خریدن مکمل های گیاهی انتخابی هوشمندانه تر است، اما از کجا می دانید که برترین را برداشته اید؟ برندی را جستجو کنید که می توانید مطمئن شوید که فراوری نمایندگان آن محصول، به این که مواد گیاهی چگونه و کجا فراوری می شوند و چه فرآیندی را طی می نمایند تا فراوری شوند، توجه می نمایند.

گیاهان رشد نموده چگونه هستند؟

مطمئن شوید گیاهانی که به کار رفته اند با استفاده از شیوه های پایدار و با دوام، رشد نموده اند. منابع ارگانیک و وحشی برترین گزینه هستند و احتمال فاسد شدن به وسیله آفت کش ها و کشاورزی صنعتی شیمیایی را کاهش می دهند.

گیاهان چه مراحلی را طی می نمایند؟

به محض این که گیاهان درو شدند و کار برداشت به سرانجام رسید، آغاز به تجزیه شدن می نمایند. حرارت، رطوبت و زمان، دشمنِ مواد مغذی و ضعیف و لطیفِ گیاهان، هستند. شرکت های مکمل که در خصوص سلامت شما جدی هستند، همه آن چه را که می توانند انجام بدهند، انجام خواهند داد تا از گیاهان محافظت نمایند و مواد مغذیِ ارزشمندِ آن ها، هم عامل ها و مواد مغذیِ موجود در محصول نهایی را حفظ نمایند. خشک کردن مناسب، آرد کردن صحیح و تکنیک های غلیظ کردن تا بتواند این ترکیب ها را محکم نگه دارد، باید در محل مناسب قرار بگیرد. بدون این پروتکل ها، مکمل های شما مزایای حدبیشتری خود را ارائه نخواهند کرد.

برگرفته از سایت: Food Articles - Global Healing Center.url

منبع: راسخون

به "مکمل های گیاهی: مرز تازه مکمل ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکمل های گیاهی: مرز تازه مکمل ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید