طرز تهیه شیرینی بهشتی با پیمانه لیوان در حد قنادی

به گزارش وبلاگ سایه، شیرینی بهشتی یکی از کم هزینه ترین شیرینی هایی است که با ساده ترین مواد در منزل می توانید آن را برای هر مناسبت و جشنی درست کنید. این شیرینی خوشمزه را در روزهای نوروز و قبل از آن می توان در ویترین شیرینی فروشی ها در شکل و مقدار های متفاوت دید اما شما می توانید آن را در منزل هم تهیه کنید. اگر خواستار این شیرینی نرم و کرکی هستید می توانید در مطالب قبلی طرز تهیه شیرینی بهشتی با روغن جامد را بخوانید. با توجه به علاقه افراد به این شیرینی، طرز تهیه شیرینی بهشتی با پیمانه لیوان را برایتان خواهیم گفت تا بدون دردسر آن را در حد قنادی در منزل درست کنید.

طرز تهیه شیرینی بهشتی با پیمانه لیوان در حد قنادی

مواد اولیه برای تهیه شیرینی بهشتی

  • آرد یک و نیم لیوان
  • پودرقند نصف لیوان
  • روغن جامد نصف لیوان
  • روغن مایع دو و نیم قاشق غذاخوری
  • زعفران دم نموده یک چهارم قاشق چای خوری
  • پودرهل نصف قاشق چای خوری
  • پودر کاکائو یک قاشق چای خوری
  • خرفه، کنجد به مقدار لازم

طرز تهیه شیرینی بهشتی با پیمانه لیوان

1. روغن جامد و پودر قند را مخلوط کنید

گاهی درست کردن شیرینی به علت نداشتن ترازو بسیار سخت است اما با استفاده از لیوان به عنوان پیمانه، مقدار گیری مواد بسیار راحت خواهد بود پس با این روش شیرینی بهشتی را در خانه درست کنید. در اولین مرحله از طرز تهیه شیرینی بهشتی با پیمانه لیوان باید روغن جامد، پودرقند و هل را با یکدیگر مخلوط کنید پس با دور تند برای پنج دقیقه آن ها را هم بزنید تا حجیم و پفکی شوند. در صورتی که مواد شیرینی را با هم زن دستی هم می زنید حتما زمان بیشتری برای هم زدن بگذارید تا مخلوط کرمی رنگ گردد.

2. روغن مایع و آرد را به مخلوط اضافه کنید

در دومین مرحله از طرز تهیه شیرینی بهشتی با پیمانه لیوان باید روغن مایع گفته شده را به مخلوط اضافه نموده و برای دو تا سه دقیقه دیگر هم بزنید. در ظرفی جداگانه آرد را دو تا سه بار الک کنید تا شیرینی سبک تری داشته باشید. حال آرد الک شده را آرام و در چند مرحله به مواد اضافه کنید و با لیسک به آرامی هم بزنید. دقت داشته باشید آرد را تا زمانی باید به مخلوط اضافه کنید که خمیر شیرینی به دست تان نچسبد. خمیر شیرینی بهشتی به راحتی جمع می گردد پس احتیاجی به ورز دادن اضافه نیست چراکه روغن می اندازد. پس تنها مراقب باشید خمیر به دست تان نچسبد.

3. خمیر را تقسیم کنید

سومین مرحله از طرز تهیه شیرینی بهشتی با پیمانه لیوان انتخاب طعم آن است. اگر هر سه طعم این شیرینی کرکی را می پسندید پس باید خمیر را به سه قسمت تقسیم کنید. در یک ظرف زعفران دم نموده و در ظرفی دیگر پودر کاکائو گفته شده را اضافه کنید. ظرف سوم که هیچ افزودنی به آن اضافه نشده است همان شیرینی بهشتی ساده تان می تواند باشد. حال بعد از اضافه کردن زعفران و کاکائو، خمیر را خوب مخلوط کنید تا یک دست گردد. شیرینی مربایی هم پیشنهاد خوبی برای پذیرایی از میهمان ها و دوستان تان در دورهمی ها می تواند باشد.

4. مواد را داخل قیف بریزید

در چهارمین مرحله از طرز تهیه شیرینی بهشتی باید مواد را داخل قیف با ماسوره مورد نظر بریزید. کاغذ روغنی مقدار سینی فر را بریده و داخل آن پهن کنید. سپس شیرینی را با فاصله از هم داخل سینی فر یا تابه پایپ کنید. برای زیبایی روی آن ها کنجد یا خرفه بریزید. کوکی کشمشی یکی دیگر از شیرینی های خوشمزه ای است که برای روزهای نوروز و پذیرایی آن را بهتان پیشنهاد می کنیم.

5. شیرینی بهشتی را بپزید

در آخرین مرحله از طرز تهیه شیرینی بهشتی با پیمانه لیوان ، سینی را داخل فر از قبل گرم شده با دمای 170 درجه سانتی گراد به مدت 20 تا 15 دقیقه بگذارید تا شیرینی ها بپزیند. در صورت استفاده از تابه، بعد از پهن کردن کاغذ روغنی و پایپ کردن شیرینی، در آن را با دم کنی بپوشانید و برای 20 تا 15 دقیقه روی شعله پخش کن با حرارت کم بگذارید تا آماده شوند. یادتان باشد شیرینی ها باید سرد شوند سپس آن ها را از کاغذروغنی جدا کنید. شیرینی ها را داخل ظرف موردنظر چیده و با گذاشتن چند عدد گل محمدی روی ظرف یا پاشیدن پودرنارگیل، آن ها را سرو کنید.

نکات تکمیلی پخت شیرینی بهشتی

شیرینی بهشتی را با کم ترین مواد در منزل می توان در حد یک قناد حرفه ای درست کنید. شما با درست کردن این شیرینی نرم و خوشمزه دیگر در روزهای عید نگرانی از بابت پذیرایی از عزیزان تان ندارید. پس برای دانستن نکات زیر برای داشتن شیرینی خوشمزه و نرم ضروری است.

استفاده از آرد در تهیه شیرینی بهشتی

در تهیه کیک معمولا از آرد همه منظوره استفاده می گردد اما در دستور این شیرینی کرکی و لطیف آرد سفید باید به کار برد تا شیرینی ها پفکی و گرد شوند. در تهیه شیرینی های خشکی مانند شیرینی بهشتی هم زدن روغن و پودر قند تاثیر زیادی زیادی روی بافت آن دارد پس برای داشتن شیرینی های پوک و ترد باید تا جای ممکن آن دو را هم بزنید. از سویی دیگر هنگام اضافه کردن آرد دقت داشته باشید که اگر کم باشد خمیر شل شده و هنگام پخت نازک و پهن می گردد و اگر آرد زیاد اضافه کنید شیرینی خشک و سفت خواهد شد. از طرز تهیه شیرینی کشمشی برای دورهمی هایتان غافل نشوید.

جایگزین هل در خمیر شیرینی

در طرز تهیه شیرینی بهشتی در مرحله اول باید هل را به همراه پودر قند و روغن مخلوط کنید در صورت دوست نداشتن عطر و طعم هل می توانید وانیل، دارچین یا زنجبیل را جایگزین آن کنید. در کنار شیرینی بهشتی حتما شیرینی پفکی را هم امتحان کنید.

پایپ کردن شیرینی بهشتی

برای ظاهر زیباتر شیرینی بهشتی تان حتما از قیف شیرینی پزی بهره ببرید. با اضافه کردن چند قطره روغن مایع به خمیر، راحت تر می توانید پایپ کنید. اگر می خواهید خمیرتان را قالب بزنید احتیاجی به ریختن روغن داخل آن نیست. شیرینی اسکار یکی دیگر از شیرینی های خوشمزه مخصوص روزهای عید است که باید آن را امتحان کنید.

استفاده از زعفران در شیرینی بهشتی

رنگ و طعم شیرینی بهشتی زعفرانی معمولا وسوسه کننده است که آن را درست کنید اما باید دقیقا مقدار گفته شده را به خمیر اضافه کنید چراکه با زیادی ریختن آن، خمیر شیرینی سفت خواهد شد. درنتیجه نه می توان آن را پایپ کرد نه قالب زد. با خواندن طرز تهیه شیرینی نارگیلی می توانید یک شیرینی آسان دیگر در حد قنادی ها درست کنید.

روغن شیرینی بهشتی

در طرز تهیه شیرینی بهشتی با پیمانه لیوان بهتر آن است که از روغن جامد یا قنادی استفاده گردد چراکه به ماندگاری و لطافت بیشتر آن یاری خواهد نمود. از سویی دیگر استفاده از این روغن در عطر و طعم آن هم تاثیر به سزایی دارد. اگر برای پخت شیرینی بهشتی تنها از روغن مایع استفاده می کنید باید مراقب باشید که شیرینی تان وا نرود.

خمیر شیرینی

در طرز تهیه شیرینی بهشتی این نکته را به خاطر داشته باشید که آرد را قبل از اضافه کردن به مواد دو تا سه بار الک کنید. سپس آرد را کم کم به مواد اضافه کنید تا خمیرتان جمع گردد. ممکن است احتیاج به اضافه کردن آرد داشته باشید پس آن را کم کم اضافه نموده و با نوک انگشتان خود خمیر شیرینی را جمع نموده و ورز دهید. دقت داشته باشید در صورت ورز دادن خمیر با کف دست به روغن خواهد افتاد. طرز تهیه شیرینی مشهدی با خمیر شیرینی آلمانی را حتما در روزهای تعطیل خود امتحان کنید.

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه شیرینی بهشتی با پیمانه لیوان در حد قنادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه شیرینی بهشتی با پیمانه لیوان در حد قنادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید