طرز تهیه رولت خامه ای خانگی به روش آشپزهای حرفه ای

به گزارش وبلاگ سایه، رولت خامه ای یک دسر پرطرفدار در بین خانواده های ایرانی و به خاطر بافت خامه ای و ولطیفی که دارد از شیرینی های پرفروش است. رولت خامه ای در واقع یک کیک سبک و مرطوب است که با خامه وانیلی پر می گردد. به خاطر محبوبیت زیاد رولت خامه ای، دستورهای پخت متفاوتی مطابق با سلیقه های مختلف وجود دارد. از جمله طعم های پرطرفدار رولت، شکلاتی و نسکافه ای است که البته دستور تهیه متفاوتی ندارد و تنها با اضافه کردن کمی پودر شکلات یا نسکافه به همان مواد رولت وانیلی تهیه می شوند. در این دستورالعمل، طرز تهیه رولت خامه ای را با تمام نکاتش در اختیارتان قرار داده ایم تا یک عصرانه خانگی شیرین را با دستپخت خودتان تجربه کنید.

طرز تهیه رولت خامه ای خانگی به روش آشپزهای حرفه ای

مواد لازم در طرز تهیه رولت خامه ای

  • تخم مرغ بزرگ هفت عدد
  • شکر 170 گرم
  • عصاره وانیل یک قاشق چای خوری
  • آرد همه منظوره (الک شده) 113 گرم
  • شکر (برای پاشیدن روی پارچه) دو قاشق غذاخوری
  • کره پاستوریزه دویچه مارکن کاله خرید آنلاین به میزان لازم

مواد لازم برای تهیه خامه رولت

  • خامه صبحانه پرچرب خرید آنلاین یک ونیم فنجان
  • شکر چهار قاشق غذاخوری
  • عصاره وانیل یک قاشق چای خوری
  • گلاب (اختیاری) یک تا یک ونیم قاشق چای خوری

پیشنهادات تزئینی در طرز تهیه رولت خامه ای

  • خامه اضافی (برای تزیین روی رولت) به میزان لازم
  • پودر کاکائو به میزان لازم
  • شکلات خرد شده یا تراشیده به میزان لازم

مراحل طرز تهیه رولت خامه ای

مرحله اول

اولین قدم برای تهیه رولت خامه ای، روشن کردن فر و تنظیم دما روی 180 درجه سانتی گراد است. به میزان کف قالب فر کاغذ روغنی برش بزنید و داخل قالب قرار دهید. روی کاغذ را با کره چرب کنید و روی آن را دوباره کاغذ روغنی بکشید. پس از آن، دوباره کاغذ روغنی و کناره های قالب را چرب کنید.

مرحله دوم

در این مرحله، تخم مرغ ها و شکر را داخل یک کاسه بزرگ بریزید. به مدت یک تا دو دقیقه مواد را با دور میانه هم بزنید تا مایه روشن و سفیدرنگی به دست آورید.

مرحله سوم

در این مرحله وانیل را اضافه نموده و دور همزن را کمی بیشتر کنید. به هم زدن ادامه دهید تا مخلوط کم رنگ تر شده و حجم آن سه برابر گردد. بعد از آن که مایه حجیم شد، سرعت همزن را کم نموده و آرد را به تدریج به آن اضافه کنید. همزمان با اضافه کردن تدریجی آرد، همزدن را ادامه دهید. همزدن نباید بیشتر از یک دقیقه طول بکشد. در این صورت کیک خوب پف نمی کند.

مرحله چهارم

بعد از آن که همزدن تمام شد، بلافاصله مایه کیک را داخل قالب بریزید. به یاری یک کاردک مایه رولت را به آرامی به گوشه های قالب راهنمایی کنید تا کل قالب به طور یکسان از خمیر پوشانده گردد. به مدت 12 دقیقه خمیر را داخل فر از پیش گرم شده قرار دهید. تا زمانی که قسمت بالایی خمیر طلایی و قهوه ای رنگ گردد، رولت باید در فر بماند.

مرحله پنجم

در این فاصله که رولت در فر قرار گرفته است، کاسه و همزن را شسته و داخل یخچال قرار دهید تا خنک شوند. یک پارچه تمیز بزرگ را روی یک سطح صاف پهن کنید و دو قاشق غذاخوری شکر را به طور مساوی روی آن بپاشید. این کار باعث می گردد کیک به پارچه نچسبد. کیک پخته شده را از فر خارج کنید. دور قالب را چاقو بزنید و کیک را از کناره ها جدا کنید. سپس، آن را روی پارچه آماده شده برگردانید. کاغذ روغنی را به آرامی جدا کنید. در صورت احتیاج از چاقو یا کاردک برای جدا کردن کاغذ از کیک بهره ببرید.

مرحله ششم

در این مرحله از طرز تهیه رولت خامه ای، به یاری یک پارچه آغاز کنید کیک را از سمتی که راحت هستید گرد کنید. به چرخش ادامه دهید تا کل کیک رول گردد. سپس، کیک را به آرامی به یک قفسه پخت منتقل کنید تا حدود 20 تا 30 دقیقه در دمای اتاق سرد گردد.

مرحله هفتم

کاسه سرد شده را از یخچال بیرون آورید. خامه صبحانه و شکر را داخل کاسه بریزید و با سرعت کم هم بزنید. سپس، گلاب و وانیل را اضافه کنید و با سرعت کم به همزدن ادامه دهید. بیش از حد خامه را هم نزنید تا بافت خامه خراب نگردد. وقتی خامه رولت آماده شد، دمای کیک را میزان بگیرید، اگر هنوز گرم بود آن را داخل یخچال قرار دهید تا به طور کامل خنک گردد.

مرحله هشتم

کیک خنک شده را به آرامی باز کنید. خامه زده شده را به طور مساوی روی کیک بمالید و دوباره با دو دست کیک را رول کنید.

مرحله نهم

به یاری یک چاقوی اره ای تیز رولت را در میزان های مساوی برش دهید و قبل از تزئین به مدت 24 ساعت داخل یخچال قرار دهید. برای تزئین می توانید از میزانی خامه فرم گرفته و میوه برش زده بهره ببرید.

نکات طرز تهیه رولت خامه ای

  • می توانید به جای این که خودتان در منزل خامه رولت را آماده کنید، از خامه قنادی آماده بهره ببرید.
  • برای تزئین می توانید از میزانی پودر قند، شکلات یا حتی گردو بهره ببرید.
  • اگر تصمیم دارید گلاب را اضافه کنید، حتما به میزان آن دقت کنید. میزان گلابی که به مایه رولت اضافه می کنید به کیفیت و عطر گلاب بستگی دارد. اگر زیاد باشد، عطر خامه بیش از میزان می گردد که طعم و مزه رولت پخته شده را تحت تاثیر قرار می دهد.
منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه رولت خامه ای خانگی به روش آشپزهای حرفه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه رولت خامه ای خانگی به روش آشپزهای حرفه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید