طرز تهیه کرم کاسترد با 2 دستور مختلف مخصوص

به گزارش وبلاگ سایه، کرم کاستارد یکی از دسرهای مخملی با بافت لطیف و طعم خوشمزه است که از آن می توان به اشکال گوناگون استفاده کرد. این کرم را می توان پس از تهیه به صورت ساده مصرف کرد و یا با ترکیبات دیگر مثل ژله مخلوط نموده و یک دسر نو تهیه کرد. بعضی از افراد هم از کاستارد به عنوان خامه قنادی استفاده می نمایند. استفاده از این ماده به عنوان فیلینگ قنادی استفاده زیادی در شیرینی پزی دارد.

طرز تهیه کرم کاسترد با 2 دستور مختلف مخصوص

طرز تهیه کاسترد با پودر کاسترد

دنیا کاستاردها بسیار متنوع است. این کرم یا سس غلیظ را می توان به چند سبک مختلف طبخ و استفاده کرد. یک نوع آن با پودر کاستارد تهیه می گردد. این سبک تهیه کردن کرم کاستارد کمی حرفه ای تر است. خصوصاً اینکه انواع مختلفی از این پودر با اسانس میوه های گوناگون وجود دارد که بسته به سلیقه می توان طعمی خاص را استفاده کرد.

اما نوع دیگری از این دسر به جای استفاده از پودر کاستارد با آرد گندم یا آرد ذرت تهیه می گردد. بنابراین اگر هوس نموده اید این کرم را تهیه کنید، حتی اگر به پودر کاستارد دسترسی ندارید، می توانید از دستور پخت ساده تر آن یاری بگیرید. در ادامه این مقاله از وبلاگ سایه دستور پخت معمول این دسر با پودر کاسترد را در اختیار شما قرار می دهیم.

حتما بخوانید: دستور پخت کیک ساده و خوش طعم

مواد لازم برای تهیه کاستارد ساده

  • 2 قاشق غذاخوری پودر کاستارد
  • 2 لیوان شیر
  • 2 تا 3 قاشق غذاخوری شکر
  • 1 قاشق غذاخوری گلاب
  • 2/1 قاشق چایخوری وانیل

دستور پخت کاسترد ساده

  1. در ابتدا به این نکته توجه داشته باشید که به ازای هر قاشق غذاخوری پودر کاستارد یک لیوان شیر در نظر بگیرد. پس برای مثال اگر قرار است اندازه بیشتری از این کرم را تهیه کنید، باید شیر بیشتری بهره ببرید.
  2. برای تهیه این دسر اول پودر کاستارد را درون 1 لیوان شیر سرد بریزید و خوب هم بزنید. حل کردن پودر در شیر سرد باعث می گردد تا از گلوله شدن پودر جلوگیری گردد. پس از آن شکر را هم در شیر ریخته و حل کنید.
  3. در ادامه مابقی شیر را روی حرارت میانه قرار دهید. سپس مخلوط شیر و کاسترد را به همراه یک پنس وانیل به شیر گرم شده اضافه کنید و به طور مداوم هم بزنید تا شیر به نقطه جوش برسد.
  4. پختن دسر و هم زدن آرام آن را تا زمانی که ترکیب به غلظت مناسب برسد ادامه دهید. یک دقیقه مانده به آخر طبخ اندازه کمی گلاب به ترکیب اضافه کنید و آن را هم بزنید.
  5. پس از رسیدن کاستارد به قوام مناسب، شعله را خاموش کنید. اجازه دهید دسر کمی خنک گردد، سپس آن را درون ظرفی بریزید و در یخچال قرار دهید تا ببندد. در پایان آن را با هر خوراکی که دوست دارید سرو کنید.
حتما بخوانید: طرز تهیه کیک اسفنجی شکلاتی؛ نمی توانید نخورید!

طرز تهیه دسر کاسترد مخصوص قنادی

این نوع کرم برترین و کامل ترین کاستارد برای پر کردن انواع شیرینی مثل کرم نان خامه ای، فیلینگ کیک و بیسکوییت و تزیین دونات و تارت است. برای تهیه این کاستارد به مواد اولیه دم دستی احتیاج دارید. کافیست مواد لازم را تهیه و مراحل زیر را طی کنید.

مواد اولیه کاستارد قنادی

  • 4 عدد زرده تخم مرغ
  • 500 میلی لیتر شیر
  • 125 گرم شکر
  • نصف چوب وانیل یا 2/1 قاشق چایخوری پودر وانیل
  • 25 گرم آرد همه منظوره
  • کمی پوست لیمو

دستور پخت کاسترد قنادی

  1. شیر را به همراه چوب وانیل درون قابلمه بریزید. سپس کمی پوست لیمو بدون قسمت سفید پوست (لایه رویی و تلخ لیمو) را به شیر اضافه نموده و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا شیر جوش بیاید.
  2. زرده های تخم مرغ را با شکر مخلوط نموده و هم بزنید تا ترکیبی یک دست روشن کرمی به دست آید. سپس آرد الک شده را کم کم به تخم مرغ اضافه کنید. دقت کنید که موقع هم زدن آرد، ترکیب حالت گلوله ای پیدا نکند.
  3. پس از جوش آمدن شیر باید چوب وانیل و پوست لیمو را از قابلمه آورید. اگر از پودر وانیل استفاده می کنید، بهتر است هنگام ترکیب آرد و تخم مرغ، آن را به مخلوط اضافه کنید.
  4. در این مرحله از تهیه کاسترد اندازهی از شیر جوشیده را به مخلوط تخم مرغ اضافه نموده و آن را خوب مخلوط کنید.
  5. بعد از مخلوط کردن مایع، کل ترکیب را به شیر درون قابلمه انتقال دهید و کرم را کاملاً ترکیب کنید.
  6. هم زدن را تا جایی ادامه دهید که کرم کاستارد به نقطه جوش برسد و آغاز به حباب زدن کند. سپس باید چند دقیقه دیگر به آن موقع دهید تا به خوبی بپزد و به قوام مناسب برسد.
  7. در پایان اجازه دهید تا کرم کاستارد خنک گردد. در صورت تمایل به نگهداری بیشتر این کرم، پس از خنک شدن آن را به ظرفی منتقل نموده، با پلاستیک بپوشانید و در فریزر نگهداری کنید.
حتما بخوانید: طرز تهیه کیک خیس شکلاتی فوق العاده خوشمزه

نکات مهم در تهیه کرم کاستارد قنادی

درست است که کاسترد یک کرم ساده است، اما حتی همین دسر به ظاهر معمولی هم فوت و فن خاص خود را در طبخ دارد. به همین علت است که همواره نتیجه برای همه یکسان نیست و گاهی اوقات این کرم آن چیزی نمی گردد که ما فکرش را می کنیم. اینجا چند نکته اساسی در طبخ این کرم بدون پودر کاستارد وجود دارد که می تواند به شما یاری کند.

1.داشتن ابزار مناسب

شاید تصور کنید که طبخ کرم کاستارد احتیاج به تجهیزات خاصی ندارد. اگرچه تا حدودی این تصور صحیح است، اما به حداقل هایی برای پخت این کرم احتیاج دارید. برای مثال یک ظرف یا قابلمه ضخیم و سنگین و یک کاردک سیلیکونی ابزارهایی هستند که باعث می شوند کاستارد شما به طور یکنواخت بپزد. اگر از حرارت کم بهره ببرید، قابلمه به شکل مناسبی گرما را به تمام نقاط کرم منتقل می نماید و کاردک با هم زدن مداوم آن از سوختن و یا هدر رفتن حتی ذره ای از این دسر جلوگیری می نماید.

3. انتخاب درست مواد اولیه کاسترد

اگر به عنوان یک آشپز حرفه ای یا قناد می خواهید این کرم را بدون پودر کاستارد تهیه کنید، باید در انتخاب مواد اولیه آن دقت داشته باشید. برای مثال شیر بدون چربی منجر به آبکی بودن بافت کاستارد می گردد. در عین حال شیر پرچرب هم باعث می گردد در طول فرآیند پخت کرم، چربی شیر جدا شده و ظاهر کرم را خراب کند. پس بهتر است از مخلوط این دو بهره ببرید.

در مقابل نوع تخم مرغ هم در تهیه کاسترد به عنوان خامه قنادی بسیار مهم است. در تهیه این کرم بهتر است تنها از زرده بهره ببرید. به طور کلی بهتر است به ازای هر دو فنجان شیر 4 زرده تخم مرغ بهره ببرید. اگر می خواهید کاستارد غلیظ تری داشته باشید، از نشاسته ذرت یا ترکیب آن با آرد بهره ببرید. هرگز برای ایجاد قوام بیشتر تعداد زرده های تخم مرغ را بیشتر نکنید. این عمل باعث می گردد دسر بوی تخم مرغ بگیرد.

2. شکیبا بودن هنگام پخت کاستارد

در هنگام تهیه این کرم باید کمی شکیبا باشید و عجله نکنید. در زمان پخت دسر باید به طور مداوم کنار اجاق گاز بایستید و منتظر بمانید تا دسر به غلظت مناسب برسد. این زمان بین 20 تا 25 دقیقه خواهد بود. از زمان جوشیدن کرم باید به طور مداوم آن را هم بزنید تا بافت لطیف آن حفظ گردد. پس برای طبخ کاستارد وقت بگذارید.

3. توجه به زمان پخت مواد

پخت نامناسب هر یک از مواد اولیه ممکن است بر روی طعم کاسترد تأثیر منفی بگذارد. برای مثال در دستور پخت نوعی از کرم کاستارد، اگر آرد کم پخته شده باشد، کرم کاستارد طعم خمیری ناخوشایندی پیدا می نماید. بعلاوه از لحاظ ظاهری بیش تر از اینکه لطیف به نظر برسد، حالت دانه ای با بافت گچی پیدا می نماید. پس این خامه را حداقل برای مدت 10 دقیقه در دمای 96 درجه سانتی گراد بپزید.

حتما بخوانید: طرز تهیه کیک شکلاتی بدون فر خانگی چگونه است؟

4. طعم دهی کاستارد

برای طعم دهی به کاستارد می توانید از دستورهای بیشماری بهره ببرید. برای مثال اول کاستارد را تهیه کنید و پس از سفت شدن، کمی ژله درست نموده و روی کاستارد بریزید. اضافه کردن گلاب و وانیل هم می تواند دسر ساده کاستارد را خوشمزه کند. به طور کلی بر اساس سلیقه و ذائقه خود می توانید از نعناع تازه، شکلات یا نوتلا، کره بادام زمینی، چاشنی هایی مثل زنجبیل یا دارچین، آب مرکبات و عسل برای طعم دهی به این دسر بهره ببرید.

حرف آخر

در این مقاله از بلاگ وبلاگ سایه طرز تهیه کاسترد خانگی را به دو دستورالعمل مختلف با شما به اشتراک گذاشتیم. می توانید از این کرم به عنوان دسر و فیلینگ خوشمزه برای طیف زیادی از تنقلات بهره ببرید. با کمی ذوق آشپزی و ترکیب آن با خلاقیت می توانید از کرم کاستارد چندین دسر متنوع و خوشمزه تهیه کنید.

منبع: اسنپ مارکت

به "طرز تهیه کرم کاسترد با 2 دستور مختلف مخصوص" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کرم کاسترد با 2 دستور مختلف مخصوص"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید