جرایم بیمه شخص ثالث بخشیده شد ، مهلت استفاده از این بخشودگی

به گزارش وبلاگ سایه، وزیر اقتصاد با اعلام خبر بخشودگی جرایم بیمه شخص وسایل نقلیه موتوری گفت: همه جرایم در گذشته تا انتها این ماه بخشیده شده و اگر مردم تا 30 آذر مراجعه نمایند، بدون پرداخت هیچ جریمه ای می توانند از بیمه شخص ثالث استفاده نمایند.

جرایم بیمه شخص ثالث بخشیده شد ، مهلت استفاده از این بخشودگی

به گزارش وبلاگ سایه، سید احسان خاندوزی، وزیر امور مالی و دارایی در گفت وگو با بخش خبری ساعت 14 سیما گفت: امروز 13 آذر روز ملی بیمه بود و همه مدیران صنعت بیمه کشور برای هماهنگی برنامه صنعت یک سال آینده بیمه کشور گرد هم آمده بودند.

وی در ادامه با اعلام اینکه همه جرایم بیمه شخص ثالث بخشیده شده است، اعلام نمود: امروز با پیشنهاد رییس کل بیمه مرکزی برای بخگرددگی جرایم بیمه شخص ثالث موافقت شد و این امکان به صاحبان همه وسایل نقلیه موتوری برای استفاده از این بخگرددگی تا خاتمه آذرماه داده شد.

وی بعلاوه گفت: طبق ماده 24 قانون بیمه شخص ثالث، اساساً این قانون یک بیمه اجباری برای تمام وسایل نقلیه است که اگر صاحبان وسایل نقلیه وسیله خود را مدتی بیمه ننمایند، مشمول جریمه می شوند و بخگرددگی این جریمه ها سبب ترغیب صاحبان وسایل نقلیه می گردد که به بهانه جریمه ها بیمه وسایل خود را به تأخیر نیندازند.

خاندوزی بعلاوه اعلام نمود که با بخگرددگی تمام جریمه های وسایل نقلیه موتوری در گذشته نیز موافقت شده است، بنابراین صاحبان وسایل نقلیه دو هفته فرصت دارند از این بخگرددگی استفاده نمایند.

وزیر اقتصاد در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا این بخگرددگی شامل همه وسایل موتوری از جمله ماشین آلات کشاورزی نیز می گردد، اضافه کرد: در مورد موتورسیکلت و ماشین آلات کشاورزی از اواسط آبان ماه این امکان فراهم شده بود تا از این فرصت استفاده نمایند؛ اما چون بیشتر مردم از وسایل نقلیه شخصی استفاده می نمایند، این تا خاتمه آذر تسری داده شد به همه وسایل نقلیه موتوری زمینی.

وی در خاتمه ابراز کرد: برای اینکه مردم بتوانند تا خاتمه آذرماه از بیمه شخص ثالث استفاده نمایند با مراجعه به مراکز بیمه کسی از این بابت که در گذشته بیمه شخص ثالث نداشته اند، بازخواست نمی کند و تاکید می کنم که همه جرایم در گذشته تا خاتمه این ماه بخشیده شده و اگر مردم تا سی آذر به این مراکز مراجعه نمایند، بدون پرداخت هیچ جریمه ای می توانند از بیمه شخص ثالث استفاده نمایند.

منبع: همشهری آنلاین

به "جرایم بیمه شخص ثالث بخشیده شد ، مهلت استفاده از این بخشودگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جرایم بیمه شخص ثالث بخشیده شد ، مهلت استفاده از این بخشودگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید