تعرفه واردات خودروهای برقی اعلام شد

به گزارش وبلاگ سایه، حسن کریمی سنجری، مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت، اطلاعاتی درباره تعرفه واردات خودروهای برقی به ایران ارائه داد. او گفت: از آنجا که چین خودروهای برقی را با کیفیت مطلوب و قیمت های رقابتی تولیدکرده، بیشتر خودروهای برقی که به ایران وارد می شوند محصول این کشور هستند. اما واردات از کشورهای اروپایی هم صورت می گیرد.

تعرفه واردات خودروهای برقی اعلام شد
در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

بیت ران - حسن کریمی سنجری، مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت از آخرین شرایط پیشرفت این طرح گفت و شرح داد: برای خودروهایی که کمتر از 20 هزار یورو قیمت دارند و برای حمل و نقل عمومی و تبدیل شدن به تاکسی مناسب هستند، یک درصد تعرفه واردات تعریف شده است. اما برای خودروهایی که بین 20 هزار یورو تا 30 هزار یورو قیمت قرار دارند 11 درصد و برای خودروهایی که بین 30 هزار تا 40 هزار یورو قیمت دارند 26 درصد تعرفه واردات تعریف شده است. وی اضافه نمود: در کوشش هستیم واردات خودرو به واسطه شرکت های خودروساز صورت بگیرد.

تعرفه های واردات خودروهای برقی:

خودروهای با قیمت کمتر از 20 هزار یورو:

- تعرفه واردات: 1 درصد

- مناسب برای حمل و نقل عمومی و تبدیل به تاکسی

خودروهای با قیمت بین 20 هزار تا 30 هزار یورو:

- تعرفه واردات: 11 درصد

خودروهای با قیمت بین 30 هزار تا 40 هزار یورو:

- تعرفه واردات: 26 درصد

کریمی سنجری ادامه داد: برقی سازی خودرو در ایران با تاکسی های برقی و در حمل و نقل عمومی شروع می گردد. بنابراین در اجرای این طرح احتیاج به همکاری تاکسی رانی ها و شهرداری ها است تا در بازارسازی برای این خودروها کمک رسان باشند.

مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت افزود: برای تشویق رانندگان تاکسی به خرید خودروهای برقی به همکاری وزارت نیرو برای تامین برق و توسعه ایستگاه های شارژ احتیاج است. بعلاوه وزارت نفت نیز در پرداخت منابع حاصل از صرفه جویی در مصرف سوخت های فسیلی با برقی سازی خودروها باید با وزارت صمت همکاری لازم را داشته باشد. در کنار اینها همکمک وزارت کشور نیز در پیشبرد این طرح مهم و اثرگذار است.

شیب ملایم پیشرفت

کریمی سنجری از پیشرفت طرح خودروهای برقی با شیب ملایم اطلاع داد و اظهار کرد: خودروسازان کشور نیز بر روی پلتفرم های برقی کار می نمایند. در سال آینده دو پلتفرم داخلی خودروی برقی به بازار ارائه می گردد.

وی درباره مبادی وارداتی خودروهای برقی گفت: از آنجا که چین خودروهای برقی را با کیفیت مطلوب و قیمت های رقابتی فراوریکرده بیشتر خودروهای برقی که به ایران وارد می گردد محصول این کشور است. اما واردات از کشورهای اروپایی هم صورت می گیرد.

مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت در ادامه از استقرار 15 ایستگاه شارژ خودروهای برقی در تهران گفت و اضافه نمود: در کوشش هستیم در ماه آینده از ایستگاه های شارژ در اصفهان رونمایی گردد. البته راه اندازی این ایستگاه ها تنها به کلان شهرهای تهران و اصفهان محدود نمی گردد.

وی توضیح داد: تا زمانی که وزارت نیرو برق ایستگاه ها را تامین نکند نمی توان ایستگاه ها را توسعه داد.

در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

کریمی سنجری هدف اصلی وزارت صمت را از توسعه برقی سازی خودروها در کشور حل مشکل ناترازی مصرف بنزین اظهار داشت. او اظهار داشت: دولت یارانه زیادی برای بنزین می پردازد. تامین بنزین به مراحل دشواری وارد شده است. علاوه بر اینها آلودگی هوا در شهرهای بزرگ نیز مسئله ای جدی است.

وی یادآور شد: برقی سازی خودرو می تواند زمینه ای را فراهم کند که عایدی حاصل از صرفه جویی در مصرف بنزین برای توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر سرمایه گذاری گردد. این اتفاق می تواند از مصرف سوخت های فسیلی بکاهد و فراوری برق به ویژه از منابع تجدیدپذیر را افزایش دهد.

مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت در پاسخ به سوالی درباره نحوه تامین برق خودروهای برقی در زمان اوج گیری مصرف کشور در فصل های گرم سال گفت: تاکسی ها شب شارژ هستند بنابراین در ساعاتی خارج از اوج مصرف برق امکان شارژ آنها وجود دارد.

در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

موتور سه سیلندر GDI هم توان با موتور EFP ایران خودرو/ بازنشستگی موتورهای EF7

لاستیک کویر پنچر رو معرفی گردید/ برترین تایر ایرانی برای خودرو کدام است؟

تسمه تایم ماشین و زمان تعویض آن + راهنمای خرید

منبع: بیت ران

به "تعرفه واردات خودروهای برقی اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعرفه واردات خودروهای برقی اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید