فهرست خودروهای وارداتی سامانه یکپارچه ، 8 خودرو وارداتی وارد سامانه می شوند

به گزارش وبلاگ سایه، فهرست خودروهای وارداتی سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی در حال تکمیل شدن است. فعلاً هشت خودرو وارداتی از کرمان موتور، کوشا خودرو، سایپا و پارسیان موتور به سامانه یکپارچه رسیدند. پیش بینی می گردد به زودی محصولات واردتی بهمن موتور، سوزوکی های راسا موتور خاورمیانه و… نیز کم کم به سامانه یکپارچه برسند. اما وارداتی هایی که حضوری صددرصدی در سامانه دارند، چه خودروهایی هستند؟

فهرست خودروهای وارداتی سامانه یکپارچه ، 8 خودرو وارداتی وارد سامانه می شوند

بیت ران - محمد فتح اللهی - منابع مطلع اعلام کردند که خودروهای وارداتی کرمان موتور (KTL)، کوشا خودرو، پارسیان موتور و سایپا برای عرضه در سامانه یکپارچه آماده اند. از همین رو بدنیست نگاهی به این خودروهای وارداتی داشته باشیم تا بیشتر با ویژگی های آنها آشنا شویم.

محصولات سایپا در فهرست خودروهای وارداتی سامانه یکپارچه

دو کراس اوور چانگان CS35 پلاس و چانگان CS55 پلاس قرار است هفته آینده در سامانه یکپارچه فروش خودرو عرضه شوند. همانطور که می دانیم، صرفاً خریدارانی می توانند متقاضی خرید این کراس اوورهای وارداتی باشند که از پیش در سامانه ثبت نام کردند.

چانگان CS55 پلاس کراس اووری 1460 کیلوگرمی است که با موتور چهار سیلندر JL473ZQ7 وارد بازار خواهد شد. این موتور که 1.5 لیتری (1494 سی سی) حجم دارد قادر است 188 اسب بخار قدرت در 5500 دور در دقیقه نیرو فراوری کند.

گشتاور این موتور نیز به 300 نیوتن متر می رسد که در میان دورهای 1600 تا 4100 در دسترس راننده واقع شده است. نیرو و گشتاور این موتور GDi به وسیله گیربکس 7 سرعته دو کلاچه تـر به چرخ های جلوی این خودرو منتقل می گردد. چانگان CS55 پلاس که فهرست خودروهای وارداتی سامانه یکپارچه واقع شده است، هیچ نسخه دو دیفرانسیلی در بازار خودرو ایران نخواهد داشت.

طول، عرض و ارتفاع این خودرو برابر است با 4539×1865×1680 میلیمتر و فاصله بین دو محور آن نیز 2656 میلیمتر اعلام شد. فول ترین تیپ این خودرو در چین، 113 هزار و 900 یوان قیمت دارد که برابر با 792 میلیون و 744 هزار تومان است.

چانگان CS35 پلاس هم فقط با یک قوای محرکه 1.4 لیتری توربو به بازار می آید که قادر است 155 اسب بخار قدرت و 255 نیوتن متر گشتاور در اختیار راننده قرار دهد.

توان و گشتاور این موتور نیز به وسیله گیربکس هفت سرعته دو کلاچه به محور جلو این خودرو منتقل می گردد. طول، عرض و ارتفاع چانگان CS35 پلاس برابر است با 4335×1825×1660 میلیمتر و فاصله بین دو محور آن هم 2600 میلیمتر است.

چانگان CS35 پلاس سایپا با امکاناتی مانند مانیتور 10 اینچی لمسی، دوربین دید عقب، ورود و استارت بدون کلید، کروز کنترل، اتوهلد و… به دست متقاضیان خواهد رسید.

محصولات پارسیان موتور در فهرست خودروهای وارداتی سامانه یکپارچه

پارسیان موتور قرار است فیات 500 های وارداتی خود را هفته آینده در سامانه یکپارچه عرضه کند. افرادی که در این سامانه دارای اولویت هستند، می توانند نسبت به خرید این خودرو اقدام نمایند. بدین ترتیب فیات 500 نخستین خودرو اروپایی سامانه یکپارچه عرضه خودرو خواهد بود.

فیات 500 وارداتی پارسیان موتور با موتور 1.2 لیتری تنفس طبیعی به بازار می آید. این موتور 69 اسب بخار قدرت و 102 نیوتن متر گشتاور در اختیار راننده می گذارد. توان و گشتاور این هاچ بک فوق العاده به وسیله گیربکس 5 سرعته AMT (نیمه اتوماتیک) به محور جلوی این خودرو می رسد.

منابع مطلع اعلام کردند که احتمالاً شورای رقابت قیمت این نماد ایتالیایی را حدود 2 میلیارد تومان اعلام کند. اما در ازای پرداخت چنین مبلغ گزافی چه امکاناتی را بدست می آورید؟

فیات 500 پارسیان موتور مجهز به کروز کنترل، محدود نماینده سرعت، امکان انتخاب حالات رانندگی، سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل آغاز حرکت در سربالایی، دوربین عقب، سنسور عقب، ایربگ های سرنشینان جلو و جانبی، نمایشگر دیجیتالی، تهویه مطبوع اتوماتیک، سقف شیشه ای و… است.

به نظر می رسد که پارسیان موتور تیپ فول این خودرو را به آورده است. البته بعضی منابع اعلام کردند که کل محموله وارداتی فیات 500 به بازار خودرو ایران، کمتر از 100 دستگاه است و از کشور ترکیه خریداری شدند.

محصولات کوشا خودرو در فهرست خودروهای وارداتی سامانه یکپارچه

اولین و تنها محصول فعلی محصولات کوشا خودرو در فهرست خودروهای وارداتی سامانه یکپارچه، کیا سلتوس است. این کراس اوور کوچک قرار است به همراه هفت خودرو وارداتی دیگر، هفته آینده در سامانه یکپارچه عرضه خودرو، به دست متقاضیان خرید آن برسد.

کیا سلتوس در سامانه یکپاچه با موتور 1.6 لیتر تنفس طبیعی حضور خواهد داشت. قوای محرکه این خودرو می تواند 121 اسب بخار قدرت و 151 نیوتن متر گشتاور فراوری کند. توان و گشتاور این موتور نیز به وسیله گیربکس شش سرعته AT به محور جلوی این خودرو منتقل می گردد.

هنوز قیمت مصرف نماینده این خودرو به وسیله شورای رقایت اعلام نشده است. اما این احتمال وجود دارد که براساس شایعات، بهای نهایی آن فراتر از 2.5 میلیارد تومان باشد. ضروری است تأکید کنیم که خرید این خودرو به وسیله مشتریان عادی ممکن نیست. یعنی صرفاً متقاضیانی که در سامانه یکپارچه ثبت نام کردند، می توانند به ترتیب اولویت نسبت به خرید این خودرو اقدام نمایند.

این خودرو وارداتی کوشا خودرو به دوربین دید عقب، سنسور عقب، سامانه های کنترل پایداری و کشش، نمایشگر لمسی، فرمان کمکی برقی، کیسه های هوای ردیف اول، کروز کنترل، امکان تنظیم حالات رانندگی، سانروف معمولی، تریم پارچه ای و… مجهز است.

فعلاً تنها محصول وارداتی کوشا خودرو که در فهرست خودروهای وارداتی سامانه یکپارچه حضور دارد، کیا سلتوس است. اما به مرور خودروهایی مانند Ceed، اسپورتیج، پیکانتو، پگاس، سونت، سراتو و K5 هم به دست متقاضیان خرید این خودروها می رسند. باید بدانیم که کوشا خودرو نماینده رسمی محصولات کیاموتورز در ایران نیست و صرفاً این خودروها را از کشورهای حاشیه خلیج فارس خریداری نموده است.

محصولات هیوندای در فهرست خودروهای وارداتی سامانه یکپارچه

هزار دستگاه از محصولات هیوندای شرکت KTL کرمان موتور قرار است با موعد تحویل 60 به فهرست خودروهای وارداتی سامانه یکپارچه اضافه شوند.

این خودروها که توسان، KONA، کرتا و النترا هستند که البته هنوز قیمت آنها به وسیله شورای رقابت اعلام نشده است. بسیاری از محصولات هیوندای، مرداد ماه امسال از سازمان ملی استاندارد مجوزهای لازم را دریافت کردند.

هیوندای های وارداتی به ایران عمدتاً به علت سقف ارزی واردات، لوآپشن هستند. حتی در محصولی مانند النترا، مانیتور لمسی هم در داخل کابین وجود ندارد. نه تنها مانیتور لمسی، بلکه بسیاری از هیوندای های وارداتی کرمان موتور حتی تهویه مطبوع الکتریکی هم ندارند.

البته این ایراد از سوی کرمان موتور نیست و KTL صرفاً براساس سقف محدودیت های ارزی واردات، اقدام به سفارش گذاری برای تهیه این خودروها کرد.

نکته مهم درباره هشت خودرو وارداتی تازه در سامانه یکپارچه این است که ابتدا باید قیمت نهایی آنها به وسیله شورای رقابت اعلام گردد. پس از آن می توان قضاوت کرد که خودروهای عمدتاً اکونومی وارداتی به ایران آیا قیمتی منصفانه دارند یا خیر.

گرچه شرکت های خودرویی می توانند با ایجاد زیرساخت هایی، خودروهای لوآپشن وارداتی خود را به صورت فول آپشن (در صورت خواست مشتری) به متقاضیان تحویل دهند.

قیمت ساینا S سایپا دوباره افزایش یافت / قیمت 13 مهر ماه 1402

هفدهمین نمایشگاه خودرو اصفهان 16 تا 19 آبان ماه برگزار می گردد

ری را برقی به زودی رونمایی می گردد / توضیحات مدیرعامل جتکو درباره خودروهای برقی

پیکاپ چانگان هانتر شرکت زامیاد به تهران رسید / همه چیز درباره Changan Hunter

منبع: بیت ران

به "فهرست خودروهای وارداتی سامانه یکپارچه ، 8 خودرو وارداتی وارد سامانه می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فهرست خودروهای وارداتی سامانه یکپارچه ، 8 خودرو وارداتی وارد سامانه می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید