ثبت نام تلفنی و حضوری برای تزریق واکسن نداریم

به گزارش وبلاگ سایه، کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو 13 اردیبهشت درباره واکسیناسیون افراد دارای اولویت تزریق واکسن کرونا که در لیست وزارت بهداشت نیستند، اعلام کرد: نیازی به تماس تلفنی و مراجعه حضوری نیست، اطلاعات افراد به طور کامل موجود است، 75 میلیون نفر از ایرانیان که پرونده الکترونیک سلامت دارند، اطلاعاتشان در سامانه های چهار گانه بهداشت ثبت است.

ثبت نام تلفنی و حضوری برای تزریق واکسن نداریم

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: بقیه که حدود 8 الی 9 میلیون نفر هستند، هم اطلاعاتشان از سامانه هایی مثل ثبت احوال و ... دریافت می گردد و با آن ها از هر شهر و روستایی که هستند، تماس گرفته می گردد تا برای تزریق واکسن مراجعه نمایند.

جهانپور اضافه نمود: افرادی که در هر مرحله به نوعی جا مانده باشند، یعنی به هر دلیلی امکان ارتباط با آن ها میسر نشده باشد، در آخر هر مرحله فراخوانی داده می گردد و آن هایی که از واکسیناسیون جا ماندند، در سامانه salamat.gov.ir که آن موقع فعال می گردد؛ کد ملی، شماره همراه و اطلاعاتشان را وارد می نمایند و برای آن ها پیامک می رود، بعد از آن موقع مراجعه آن ها اعلام می گردد.

وی با اشاره به واکسیناسیون افراد 80 سال، گفت: تا الان هیچکس برای تزریق جا نمانده، چون هنوز واکسیناسیون افراد 80 سال تمام نشده و در حال اجرا است.

جهانپور اضافه نمود: روز های آخر این دوره اعلام می گردد تا افرادی که به هر دلیل مثل جواب ندادن تلفن، جا ماندند به سامانه مراجعه و در آنجا ثبت نام نمایند، چون امکان دارد تا روز آخر با آن افرادی که فکر می نمایند، جاماندند تماس گرفته گردد و بعد از آن افراد جامانده باید به سامانه مراجعه نمایند.

وی گفت: بعد از اینکه هر مرحله به روز های پایانی اش نزدیک شد، برای جاماندگان فراخوان صادر می گردد تا در این سامانه ثبت نام نمایند و احیانا اگر برای آن ها پیامکی نرفته و تماس گرفته نشده، هیچ ثبت نام حضوری نداریم و نیازی نیست که مردم با مراکز تماس تلفنی بگیرند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو در پاسخ به این سوال که بعضی افراد برای ثبت نام واکسن با 4030 تماس گرفتند و آن ها گفته شده بود، فقط برای تزریق واکسن برکت ثبت نام می نمایند، گفت: متاسفانه اطلاعات غلط به مردم داده می گردد و رسانه ها هم گاه این اطلاعات غلط را منتشر می نمایند، بار ها اعلام شده چیزی تحت عنوان ثبت نام برای واکسن به شکل حضوری و تلفنی نداریم، مگر در روز های پایانی هر مرحله که آنهم به جاماندگان احتمالی مربوط است و صرفا در آن موقع فعال است.

وی ادامه داد: غیر از آن فراخوانی نداریم و بقیه فراخوان ها امکان دارد، برای شرکت در مطالعات بالینی واکسن باشد، واکسیناسیون عمومی هیج ثبت نام حضوری و تلفنی ندارد.

جهانپور در خصوص اینکه گاهی به دلیل تعداد کم افراد برای تزریق، واکسن ها در پایگاه سلامت می ماند و روز بعد از موعد تزریق می گردد، ادامه داد: اینکه واکسن بماند و روز بعد تزریق گردد، هیچ چیز خطرناکی نیست، واکسن هایی که موجود است و برای واکسیناسیون عمومی مورد استفاده قرار می گیرد، قابلیت نگهداری در یخچال برای مدت قابل قبولی را دارد.

وی اضافه نمود:، اما واکسن های خاصی که باید در شرایط فریز شده خاص طی زمان معین تری مورد استفاده قرار بگیرد، در فرایند واکسیناسیون فعال برای گروه های خاص استفاده شده و می گردد.

جهانپور اضافه نمود: تمام کوشش ما این است، واکسن هایی که در زنجیره عمومی مورد استفاده است، از واکسن های یخچالی باشد که اگر به طور مثال امروز مورد استفاده قرار نگرفت، تا روز های آینده قابل استفاده باشد.

وی در خصوص شرایط شلوغ صف های تزریق واکسن برای افراد 80 سال و خطر انتقال ویروس، اعلام کرد: قاعدتا نباید صف تزریق واکسن داشته باشیم، با توجه به اینکه تزریق واکسن بین گروه های مختلف و مراکز خدماتی بهداشتی درمانی و همچنین خدمات سلامت تقسیم شده و تعدادش معین است، پس نباید صف ایجاد گردد، مگر اینکه افراد دیگری همراه باشند یا برای کار های دیگر بیایند.

جهانپور در رابطه با واکسیناسیون افرادی که بدون نوبت واکسن دریافت کردند، گفت: باید موارد تخلف آن ها آنالیز گردد و به هر حال تخلف انجام شده و دستورالعمل ها اعلام خواهد شد.

منبع: فرارو

به "ثبت نام تلفنی و حضوری برای تزریق واکسن نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت نام تلفنی و حضوری برای تزریق واکسن نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید