ترکیب این دسر داغ گلابی کاراملی با بستنی وانیلی محشره!

به گزارش وبلاگ سایه، گلابی کاراملی یا دسر گلابی داغ یکی از خوشمزه ترین انواع دسر است که کسی دست رد به سینه آن نمی زند. این دسر شیک و مجلسی معمولا به صورت داغ همراه با بستنی وانیلی یا ماست چکیده شیرین سرو می گردد. برای درست کردن این دسر میوه ای لذیذ و آسان، می توانید از گلابی درسته، نصف شده یا حتی گلابی خرد شده بهره ببرید. اگر شما هم هوادار دسرهای میوه ای متنوع هستید، با ما در این مقاله از در همراه باشید تا طرز تهیه دسر داغ گلابی کاراملی را به شما آموزش دهیم.

ترکیب این دسر داغ گلابی کاراملی با بستنی وانیلی محشره!

مواد لازم برای تهیه دسر گلابی داغ (کاراملی) (برای 4 نفر)

مواد اولیهاندازه مورد احتیاج
گلابی سفت و رسیده بدون لک و زدگی4 لیتر
آب1 لیتر
شکر1 لیوان فرانسوی دسته دار
پودر وانیلنصف قاشق چای خوری
چوب دارچین1 تکه
هل4 عدد
زعفران (دم نموده غلیظ)به اندازه لازم
بستنی وانیلی و مغز گردوبه اندازه دلخواه
عسلبه اندازه لازم

مدت زمان لازم برای آماده سازی مواد اولیه گلابی کاراملی: 10 دقیقه

مدت زمان لازم برای تهیه دسر داغ گلابی کاراملی: 2 الی 3 ساعت

مراحل طرز تهیه گلابی کاراملی

مراحل طرز تهیه گلابی کاراملی را می توانید با استفاده از گلابی درسته، نصف شده یا حتی گلابی خرد شده دنبال کنید.

مرحله اول: گلابی ها را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه گلابی کاراملی، گلابی ها را به خوبی بشویید و پوست بگیرید. سپس، می توانید گلابی ها را نصف نموده و بخش داخلی آن ها (هسته و محل قرارگیری هسته ها) و بعلاوه، دُم گلابی را خارج کنید یا نگه دارید.

مرحله دوم: شهد دسر را تهیه کنید

حالا، قابلمه مناسبی را انتخاب کنید و آب و شکر را در آن بریزید. قابلمه را روی حرارت میانه بگذارید و این ترکیب را هم بزنید تا آب بجوشد و همه دانه های شکر به خوبی در آب حل شوند.

برای خرید شکر می توانید به روش های یا اینترنتی به فروشگاه های مراجعه کنید.

مرحله سوم: ادویه ها را اضافه کنید

در این مرحله از طرز تهیه دسر گلابی داغ با طعم دارچین و هل، وقت آن است که وانیل، هل، چوب دارچین و زعفران دم نموده را نیز به مایع درون قابلمه اضافه کنید. پیشنهاد می کنیم پوسته هل را شکاف دهید تا عطرش سریع تر و بیش تر آزاد گردد. حدود 5 دقیقه منتظر بمانید تا همه مواد در کنار یکدیگر بجوشند و شهد دسر گلابی تا حدودی طعم ادویه ها را به خودش بگیرد.

برای خرید وانیل، هل، چوب دارچین و زعفران می توانید به روش های حضوری یا اینترنتی به فروشگاه های مراجعه کنید.

مرحله چهارم: گلابی ها را اضافه کنید

حالا، گلابی های بدون پوست را نیز در قابلمه بریزید و مواد را به آرامی هم بزنید تا همه بخش های گلابی ها به شهد آغشته گردد. برای اطمینان، می توانید اندازهی شهد را با یاری یک قاشق روی گلابی ها بریزید. این کار را چندین بار تکرار کنید.

مرحله پنجم: دسر گلابی کاراملی را بپزید

پس از انجام مراحل بالا، درب قابلمه را ببندید و حرارت را ملایم کنید. حدود 2 الی 3 ساعت صبر کنید تا گلابی ها با حرارت خیلی ملایم در شهد پخته شوند و طعم باقی مواد را بگیرند. در طول این مدت، چند بار گلابی ها را پشت و رو کنید تا همه بخش های گلابی کاراملی به یک مقدار نرم گردد.

مرحله ششم: گلابی های کاراملی را از قابلمه خارج کنید

در این مرحله از طرز تهیه دسر گلابی داغ، باید گلابی ها را همراه با چوب دارچین و دانه های هل از قابلمه خارج کنید. قابلمه حاوی شهد را همچنان روی حرارت ملایم قرار دهید و درب قابلمه را باز بگذارید تا شهد به غلظت دلخواه برسد. پس از غلیظ شدن شهد، حرارت را خاموش نموده و چند دقیقه صبر کنید تا سس دسر در عین داغ بودن اندکی از حرارت بیفتد.

مرحله آخر: دسر گلابی کاراملی را سرو کنید

حالا، گلابی ها را در ظرف سرو بگذارید و شهد داغ را نیز روی آن ها بریزید. بسته به ذائقه، اندازهی عسل را هم به گلابی ها اضافه کنید. این دسر خوشمزه و داغ گلابی را می توانید همراه با 2 اسکوپ بستنی وانیلی () یا اندازهی ماست چکیده شیرین () سرو کنید.

برای تزیین دسر گلابی کاراملی می توانید از چند برگ نعنای تازه یا اندازهی گردو کاراملیزه () بهره ببرید.

برای خرید بستنی، ماست چکیده، عسل و مغز گردو می توانید به روش های حضوری یا اینترنتی به فروشگاه های مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید:

نکات مهم در طرز تهیه گلابی کاراملی

  • در طرز تهیه دسر گلابی درسته، احتیاجی نیست گلابی ها را نصف کنید. فقط آن ها را به خوبی بشویید و پوست بگیرید. برای زیبایی هر چه بیشتر این دسر، پیشنهاد می کنیم دُم گلابی های درسته را نیز باقی بگذارید.
  • برای درست کردن دسر گلابی داغ، بسته به ذائقه می توانید از اندازه شکر کمتری بهره ببرید.
  • مدت زمان لازم برای پخت گلابی تا حدود زیادی به نوع گلابی و اندازه رسیده بودن یا رسیده نبودن آن بستگی دارد. بنابراین، پیشنهاد می کنیم پس از گذشت یک ساعت، درب قابلمه را باز نموده و با نوک چاقو روند پخت گلابی ها را آنالیز کنید.
  • در صورت تمایل، می توانید یک قطره رنگ خوراکی یا اندازهی شربت آلبالو (طرز تهیه شربت آلبالو) را نیز به ترکیبات داخل قابلمه اضافه کنید. به این ترتیب، دسر گلابی داغ شما خوشرنگ تر می گردد.
  • در هنگام سرو دسر گلابی با بستنی، گلابی های شما باید کاملا داغ باشند. ترکیب گلابی داغ با بستنی سرد به شکل غیر قابل توصیفی لذتبخش خواهد بود.

فوت و فن های خوشمزه شدن گلابی کاراملی

آیا برای تهیه این دسر می توانیم از گلابی سرخ شده استفاده کنیم؟

بله. در صورت تمایل، می توانید گلابی ها را با اندازهی کره، دارچین، شکر و گردو داخل یک تابه بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید. مدتی منتظر بمانید تا گلابی آب بیندازد و شکر کاملا در آب گلابی و کره ذوب گردد. گلابی ها را پشت و رو کنید تا همه قسمت های آن به یک مقدار تفت ببیند. سپس، این دسر را با بستنی وانیلی یا ماست چکیده سرو کنید.

برای تهیه دسر گلابی داغ از چه نوع گلابی استفاده کنیم که لذیذتر گردد؟

در طرز تهیه دسر گلابی کاراملی باید از گلابی های رسیده ای بهره ببرید که در عین شیرین بودن به هیچ عنوان نرم نباشند. در غیر این صورت، ممکن است گلابی ها در طول پخت کاملا وا بروند و شکل ظاهری دسرتان خراب گردد.

منبع: افق کوروش

به "ترکیب این دسر داغ گلابی کاراملی با بستنی وانیلی محشره!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیب این دسر داغ گلابی کاراملی با بستنی وانیلی محشره!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید