برگزاری دوره آموزشی تخصصی برای 500 خبرنگار و متصدی روابط عمومی

به گزارش وبلاگ سایه، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در زنجان، محسن افشارچی استاندار زنجان ظهر سه شنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی استان زنجان یکی از موضوعات مهم در راستای تبیین موضوعات فرهنگی را استفاده از ظرفیت رسانه ها مطرح کرد و گفت: متاسفانه بعضی از دستگاه های اجرایی در فراوری محتوا مشکل دارند که در این رابطه باید دوره های آموزشی تخصصی برگزار گردد.

برگزاری دوره آموزشی تخصصی برای 500 خبرنگار و متصدی روابط عمومی

وی با اشاره به اینکه آموزش تخصصی روابط عمومی ها در انعکاس عملکرد مدیران موثر بوده و موجب امیدبخشی در جامعه خواهد شد، افزود: برای مثال اقدامات خوبی در حوزه مسکن ملی و تامین زیرساخت های آن در استان صورت گرفته است که باید با اطلاع رسانی صحیح و به موقع، افکار عمومی را در جریان روند پیشرفت پروژه ها قرار داد.

استاندار زنجان با تأکید بر ارتباط موثر مدیران و رسانه های استان گفت: تقویت این ارتباط موجب تقویت اطلاع رسانی فعالیت های دولت در بخش های مختلف خواهد شد.

استاندار زنجان با یادآوری اینکه مخاطبان از مطالعه مطالب کوتاه بیشتر از مطالب طولانی استقبال می نمایند، افزود: ضروری است مدیران با نحوه فراوری محتوا و توئیت کردن آشنا شوند.

وی بعلاوه به موضوع توزیع عادلانه آگهی های دولتی تأکید کرد و اضافه نمود: با توجه به مصوبات قانونی در این حوزه، ابزار قانونی لازم برای برخورد با متخلفان وجود دارد و باید رعایت قانون مورد توجه و اولویت دستگاه های اجرایی باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز از برگزاری دوره آموزشی ویژه روابط عمومی ها و وبلاگ سایه استان زنجان در قالب 14 رشته در سالن اجتماعات ادارات کل و به وسیله موسسه پژوهش های رسانه ای شمالغرب اطلاع داد و گفت: این دوره سه ماهه برای 500 نفر از وبلاگ سایه و روابط عمومی ها برگزار خواهد شد.

امراله حسنی با بیان اینکه 50 نفر از این شرکت نمایندگان که پیروز به کسب حدنصاب لازم شوند در کمپ آموزشی شرکت داده خواهند شد که این کمپ آموزشی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران ارشد استانی برگزار می گردد، افزود: خروجی این دوره آموزشی تشکیل اتاق خبر است که یاری در راستای اقتصاد فرهنگ خواهد بود.

وی در ادامه به موضوع توزیع آگهی های دولتی نیز اشاره نمود و اضافه نمود: گاها بعضی دستگاه های اجرایی از قانون توزیع آگهی ها با نظارت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تمکین نمی نمایند که باید راه حل قانونی برای آن اندیشیده گردد.

احمد خداوردی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان نیز بر ضرورت موضوع اطلاع رسانی تأکید کرد و گفت: با توجه به اهمیت موضوع اطلاع رسانی، 40 امتیاز در جشنواره شهید رجایی به مدیران دستگاه ها برای اطلاع رسانی اختصاص یافته است که به وسیله تیمی از کارشناسان و متخصصان امر آنالیز می گردد.

مدیرکل امور اجتماعی استاندار زنجان نیز با تأکید بر افزودن پیوست آموزشی و فرهنگی به برنامه های مختلف گفت: با توجه به اینکه بعضی از برنامه ها پیوست فرهنگی ندارند، از همین رو اثرگذاری آن قابل رویت نیست.

در این جلسه بعضی از مدیران رسانه ها و مسئولان به بیان دیدگاه های خود درباره توزیع آگهی های دولتی پرداختند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "برگزاری دوره آموزشی تخصصی برای 500 خبرنگار و متصدی روابط عمومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری دوره آموزشی تخصصی برای 500 خبرنگار و متصدی روابط عمومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید