23 خاصیت شگفت انگیز فندق افسونگر

به گزارش وبلاگ سایه، فندق افسونگر که نام عجیب وغریبی دارد، گیاهی با خواص فراوان است. این گیاه به اسم برترین ترکیب قابض شناخته می گردد. این گیاه کمتر شناخته شده برای رفع کردن مسائل پوستی معجزه می نماید. مقاله امروز از خبرنگاران مگ را به آنالیز خواص فندق افسونگر برای سلامتی، پوست و مو اختصاص داده ایم. در انتها هم عوارض جانبی آن را می گوییم. خواص فندق افسونگر شما را ترغیب می نماید در سریع ترین زمان ممکن اقدام به خرید آن کنید. تا انتها مقاله با ما همراه باشید.

23 خاصیت شگفت انگیز فندق افسونگر

فندق افسونگر چیست؟

از عصاره گیاه فندق افسونگر به اسم ترکیب قابض برای حل بسیاری از مسائل پوستی استفاده می گردد، چون حاوی پلی فنول و تانن است که خواص آنتی اکسیدانی و قابض دارند. مدت زیادی است که افراد از این گیاه استفاده می نمایند؛ بنابراین می توانیم نتیجه بگیریم که این گیاه برای مراقبت از پوست فواید شگفت انگیزی دارد.

آیا استفاده از فندق افسونگر روی پوست بی خطر است؟

استفاده از فندق افسونگر روی پوست به اسم یک ترکیب مفید برای مراقبت از پوست بی خطر است. هرچند باید قبل از خرید و استفاده موضعی از این گیاه دو نکته را مدنظر داشته باشید. اول اینکه از آنجایی که فندق افسونگر به اسم تونر عمل می نماید، استفاده زیاد از آن می تواند پوست را خشک کند. بنابراین حتما نوعی از این گیاه را بخرید که بر پایه روغن است و الکل ندارد. با این کار از خشکی پوست جلوگیری می گردد.

نکته دوم که باید به آن توجه کنید، انجام تست پچ است. این تست را باید قبل از استفاده از هر نوع محصول روی پوست انجام دهید تا مطمئن شوید که به آن حساسیت ندارید. برای انجام این تست، اندازه کمی از عصاره فندق افسونگر را روی بازوی خود بمالید و آن را با بانداژ بپوشانید. اجازه دهید به مدت 24 ساعت بماند. سپس آنالیز کنید پوستتان چطور به آن واکنش نشان داده است. اگر هیچ نوع حساسیت پوستی را تجربه نکردید، می توانید نتیجه بگیرید که استفاده از این روغن روی پوست صورتتان ایمن است.

خواص فندق افسونگر برای پوست، مو و سلامتی

بیشتر خواص فندق افسونگر ناشی از خواص ضدالتهابی و قابض آن است. این گیاه فواید متنوعی دارد که از جمله آن ها می توانیم به کاهش جوش، مبارزه با علائم پیری زودرس پوست، بهبود بواسیر و درمان علائم مسائل پوستی جدی مثل اگزما و پسوریازیس اشاره کنیم. در بالا شما را با نکات اولیه درباره فندق افسونگر آشنا کردیم؛ حالا وقت آن است که به آنالیز خواص این گیاه بپردازیم. در ادامه 23 نمونه از خواص فندق افسونگر آورده شده است.

1. به اسم یک ترکیب قابض عمل می نماید

ترکیب قابض ترکیبی است که سلول های پوستی و بافت های دیگر را منقبض می نماید. فندق افسونگر یکی از برترین ترکیبات قابض روی زمین است. این گیاه ممکن است به درمان التهاب ناشی از مسائل پوستی مختلف یاری کند. از جمله این مسائل می توانیم آکنه، خارش و حتی تحریک پوست را نام ببریم.

2 . جوش را کاهش می دهد

فندق افسونگر به غیر از اینکه یک ترکیب قابض عالی است، خواص آنتی اکسیدانی هم دارد و به همین خاطر یک ترکیب کم نظیر برای کاهش جوش به تعداد می رود. می توانید عصاره مایع فندق افسونگر را با پد پنبه ای به طور مستقیم روی پوست خود بمالید . اما اگر می خواهید حسابی به پوستتان رسیدگی کنید و به خواص این گیاه در مبارزه با جوش بهبود ببخشید، می توانید از تونر زیر استفاده کنید.

مواد لازم

  • پودر ویتامین ث: نصف قاشق چای خوری
  • روغن اسانسی اسطوخودوس: شش قطره
  • فندق افسونگر: یک چهارم فنجان

طرز تهیه

  1. پودر ویتامین ث، روغن اسانسی اسطوخودوس و فندق افسونگر را با هم مخلوط نموده و آن را به یک بطری شیشه ای قهوه ای رنگ منتقل کنید.
  2. این تونر خوشبو را بعد از اینکه صورتتان را شستید، روی پوست خود قرار دهید.

ویتامین ث موجود در این تونر خواص بهبوددهنده و قابض گیاه فندق افسونگر را بهبود می بخشد و روغن اسانسی اسطوخودوس هم باعث می گردد تونر رایحه ای عالی داشته باشد. هر بار که صورت خود را شستید، از این تونر استفاده کنید تا جوش هایتان کاهش پیدا نمایند. این تونر را طی یک هفته استفاده کنید، چون ویتامین ث به مرور زمان اکسید می گردد و خاصیت خود را از دست می دهد.

3 . با علائم پیری پوست و آسیب ناشی از خورشید مبارزه می نماید

مبارزه با علائم پیری و آسیب پوست در اثر اشعه های فرابنفش خورشید یکی دیگر از خواص فندق افسونگر است. این گیاه خواص ضدمیکروبی، ضدالتهابی و قابض دارد و به همین خاطر در مبارزه با علائم پیری زودرس پوست مثل چین وچروک و از دست رفتن قابلیت ارتجاعی پوست عالی عمل می نماید.

این گیاه این کار را به وسیله بستن منافذ و محافظت از پوست در برابر آسیب ناشی از رادیکال های آزاد انجام می دهد. پلی فنول ها و تانن های موجود در فندق افسونگر به اسم یک محافظ شگفت آور در برابر آسیب ناشی از اشعه های فرابنفش مضر خورشید عمل می نمایند.

4. خونریزی را سریع متوقف می نماید

از آنجایی که فندق افسونگر یک ترکیب قابض است، سلول های پوستی را منقبض می نماید که این موضوع برای متوقف کردن خونریزی ناشی از بریدگی ها و خراشیدگی های جزئی عالی است. تانن های فندق افسونگر به کاهش درد و التهاب یاری می نمایند و باعث ایجاد یک پوشش محافظ روی زخم ها می شوند. این موضوع در جلوگیری از شکل گیری عفونت مفید است .

5. کبودی را درمان می نماید

درمان کبودی یکی دیگر از خواص فندق افسونگر محسوب می گردد. این گیاه خواص ضدالتهابی عالی دارد که می توانند به منقبض کردن رگ های خونی یاری نمایند و تورم را کاهش دهند. این موضوع باعث می گردد این گیاه اثرات معجزه آسایی در کاهش کبودی داشته باشد. اگر دچار کبودی شده اید، فقط کافی است اندازه کمی از فندق افسونگر را روی ناحیه مدنظر بمالید و خوب ماساژ دهید تا برترین نتایج را بگیرید.

6. التهاب ناشی از آفتاب سوختگی را کاهش می دهد

تانن ها و کاتچین ها موجود در فندق افسونگر در کاهش التهاب ناشی از آفتاب سوختگی عالی هستند. این ترکیبات بعلاوه پوست آفتاب سوخته را تسکین می دهند، تورم را کم نموده و از پوسته پوسته شدن پوست جلوگیری می نمایند.

اگر پوستتان به شدت دچار آفتاب سوختگی شده است و به ترکیبی برای تسکین و بهبود این عارضه احتیاج دارید، می توانید نصف فنجان ژل آلوئه ورا را با یک فنجان فندق افسونگر ترکیب نموده و آن را روی ناحیه مدنظر اسپری کنید تا پوستتان سریع بهبود پیدا کند.

7. اگزما و پسوریازیس را درمان می نماید

اگر از اگزما و پسوریازیس رنج می برید، حتما می دانید که این عارضه ها چقدر دردناک و خارش آور هستند. خارش، قرمزی، پوسته پوسته شدن و سوزش ناشی از این دو بیماری پوستی (اگزما و پسوریازیس) را می توانید به یاری فندق افسونگر درمان کنید.

دلیل این موضوع وجود خواص ضدالتهابی و قابض در آن است. می توانید برای اینکه به بهبود سریع تر دست پیدا کنید، به فندق افسونگر اندازهی روغن چریش اضافه کنید و آن را روی نواحی مدنظر بمالید .

8. گلودرد را تسکین می دهد

اگر سایر روش های خانگی را برای درمان گلودرد امتحان نموده اید اما نتیجه ای نگرفتید، فندق افسونگر را امتحان کنید. این گیاه نه تنها تورم و درد را کاهش می دهد، بلکه مخاط اضافی فراوری شده در گلو در نتیجه عفونت را خشک می نماید. تمام کاری که باید بکنید، غرغره کردن فندق افسونگر است. این داروی خانگی در کاهش علائم گلودرد ناشی از سینوزیت و التهاب لوزه معجزه می نماید .

9. تبخال را درمان می نماید

تبخال یک تاول قرمز رنگ است که در نتیجه ویروس هرپس سیمپلکس در اطراف دهان بروز می نماید. این عارضه معمولا همراه با خارش و احساس سوزش است. خواص ضدویروسی و ضدالتهابی فندق افسونگر می توانند به طرز مؤثری به کاهش علائم ذکر شده یاری نمایند. دو تا سه بار در روز اندازهی از فندق افسونگر را با پنبه روی تبخال بمالید.

10. از ادرار سوختگی نوزاد جلوگیری می نماید

ادرار سوختگی عارضه ای است که منجر به خارش، سوزش و قرمزی باسن نوزاد می گردد. خوشبختانه می توانید از خواص فندق افسونگر برای درمان ادرار سوختگی نوزاد خود استفاده کنید. این گیاه سوزش و قرمزی ناشی از ادرار سوختگی کودک را به طرز شگفت آوری کاهش می دهد، چون خواص ضدالتهابی دارد.

11. از سوزش و خارش بعد از اصلاح جلوگیری می نماید

سوزش و خارش پس از اصلاح عارضه ای است که افراد زیادی آن را تجربه می نمایند. فندق افسونگر یک ترکیب عالی برای پیشگیری از سوزش و خارش در اثر اصلاح به تعداد می رود. خواص ضدالتهابی و قابض فندق افسونگر برای کاهش قرمزی و برآمدگی های اطراف فولیکول های تحریک شده مو بی نظیر هستند .

12. به کاهش پف زیر چشم یاری می نماید

پف زیر چشم می تواند به دلایل مختلفی مثل استرس ناشی از امتحان یا کار رخ دهد. دلیل این موضوع این است که پوست زیر چشم به طور ویژه نازک و ظریف است. مالیدن فندق افسونگر اطراف چشم ها اثرات معجزه آسایی در کاهش پف زیر چشم دارد، چون دارای خواص قابض است.

13. خارش آبله مرغان را تسکین می دهد

شاید فقط یک بار در طول زندگی دچار آبله مرغان شوید، اما اثرات آن ممکن است تا آخر عمر با شما همراه باشد. این عارضه باعث خارش می گردد که در بیشتر موارد خودداری کردن از خاراندن جوش ها سخت است. خواص تسکین دهنده و ضدالتهابی فندق افسونگر می تواند به تسکین خارش و سوزش ناشی از این عارضه یاری کند.

14. از دهان، لب ها و لثه ها محافظت می نماید

تورم و خونریزی لثه، تبخال و تاول فقط تعدادی از عارضه های دردناک مرتبط با دهان، لب ها و لثه ها محسوب می شوند. شستن دهان با دهانشویه فندق افسونگر می تواند به کاهش تورم و درد ناشی از این عارضه ها، بعلاوه مبارزه با عفونت ها یاری کند. می توانید فندق افسونگر را با روغن نارگیل مخلوط کنید و آن را روی تاول ها، زخم ها یا لثه های متورم شده بمالید تا نتایج شگفت انگیزی بگیرید.

15. جوش سر سیاه را برطرف می نماید

جوش سرسیاه زمانی شکل می گیرند که منافذ پوست با سلول های پوستی مرده یا چربی مسدود شوند. اگر دچار جوش سرسیاه هستید، می توانید از خواص فندق افسونگر برای درمان مشکل پوستی خود استفاده کنید. این گیاه خواص قابض دارد و به شل کردن جوش های سرسیاه و بستن منافذ یاری می نماید. این موضوع در پیشگیری از بروز دوباره جوش سیر سیاه اهمیت دارد.

16. به اسم یک دئودرانت عمل می نماید

فندق افسونگر به دلیل اینکه خواص بهبود دهنده طبیعی دارد، زمانی که با روغن های اسانسی دیگر ترکیب گردد، به اسم یک دئودرانت ارگانیک عمل می نماید. برای تهیه دئودرانت با فندق افسونگر مراحل زیر را انجام دهید.

مواد لازم

  • فندق افسونگر: چهار قاشق غذاخوری
  • روغن اسانسی سرو کوهی: 10 قطره
  • روغن اسانسی شمعدانی: 10 قطره
  • روغن اسانسی فلفل سیاه: 3 قطره
  • روغن اسانسی اسطوخودوس: چهار قطره

طرز تهیه

  1. همه مواد اولیه را خوب با هم مخلوط کنید و آن ها را در بطری اسپری بریزید. بطری را خوب تکان دهید تا همه مواد با هم ترکیب شوند.
  2. مخلوط ایجاد شده را روی زیر بغل خود اسپری کنید تا خوشبو گردد و طی روز بوی خوبی بدهد.

17. عفونت های گوش را درمان می نماید

اگر عفونت گوش را تجربه نموده باشید، حتما می دانید که این عارضه چقدر دردناک است. معین است که عفونت های گوش در اثر باکتری رخ می دهند. فندق افسونگر خواص ضدباکتریایی دارد. چند قطره فندق افسونگر را با قطره چکان داخل گوش خود بریزید تا عفونت گوشتان برطرف گردد.

18. ترک های پوستی را کاهش می دهد

فندق افسونگر خواص قابض دارد که باعث منقبض شدن سلول های پوستی می گردد. این موضوع می تواند در محو کردن ترک های پوستی یا همان استرچ مارک مفید باشد. زنان باردار از فندق افسونگر استفاده می نمایند تا از استرچ مارک جلوگیری گردد. هرچند مدارک کافی درباره اینکه فندق افسونگر می تواند به طرز مؤثری استرچ مارک را کاهش دهد وجود ندارد.

19. بواسیر را بهبود می بخشد

بواسیر رگ های ملتهب و متورم در مقعد هستند که می توانند منجر به خونریزی شوند. همان طور که به نظر می آید، این عارضه دردناک است. مالیدن فندق افسونگر روی ناحیه مدنظر می تواند خونریزی را کم کند و تورم، خارش و احساس سوزش را کاهش دهد. دلیل این موضوع دارا بودن خواص ضدالتهابی، قابض و بهبوددهنده است.

20. ظاهر واریس را کاهش می دهد

رگ های واریسی رگ های عظیم شده ای هستند که روی پاها بروز می نمایند و می توانند دردناک باشند. تانن موجود در فندق افسونگر می تواند رگ های خونی را منقبض می نماید و تورم ناشی از واریس را کاهش می دهد. علاوه بر این گالیک اسید و روغن های اسانسی موجود در این گیاه می توانند به تسکین درد یاری نمایند.

21. پوست خشک را مرطوب و تغذیه می نماید

ممکن است فکر کنید ترکیبات قابض باعث خشکی پوست می شوند، اما این موضوع درست نیست. در حقیقت استفاده موضعی از فندق افسونگر بعد از استحمام می تواند به حفظ رطوبت در پوست یاری کند. هنگام خرید فندق افسونگر حتما حواستان باشد الکل نداشته باشد، چون این ترکیب پوست را خشک می نماید.

22. مو را تمیز نموده و از پوست سر محافظت می نماید

فندق افسونگر خواص متنوعی برای مراقبت از پوست سر و مو دارد. این گیاه می تواند وز مو را کاهش داده و به مو حجم دهد. فندق افسونگر چربی اضافی را برطرف می نماید و به همین خاطر یک گزینه عالی برای موهای چرب است. ماساژ دادن فندق افسونگر روی پوست سر به افزایش جریان خون در آن ناحیه یاری می نماید که این موضوع در کاهش ریزش مو اهمیت دارد.

بسیاری از مسائل مربوط به پوست سر را می توانید با فندق افسونگر درمان کنید. روغن های اسانسی موجود در این گیاه، پوست سر را تغذیه نموده و به رها شدن از شوره یاری می نمایند. این گیاه یک ترکیب قابض طبیعی است که به تسکین خارش کف سر یاری می نمایند.

23. درد ناشی از نیش حشرات را درمان می نماید

اگر در محل زندگی اتان حشرات زیادی وجود دارند و از نیش آن ها در امان نیستید، از خواص فندق افسونگر برای درمان درد و التهاب ناشی از نیش حشرات استفاده کنید. خواص ضدالتهابی و قابض فندق افسونگر به کاهش تورم و خارش ناشی از نیش حشرات یاری می نمایند.

طرز درست کردن فندق افسونگر برای مراقبت از پوست

می توانید فندق افسونگر را از بیرون خریداری نموده یا خودتان آن را در خانه تهیه کنید.

مواد لازم

  • پوست فندق افسونگر: تقریبا 220 گرم
  • آب: نصف لیتر
  • الکل گرفته شده از جو: 200 میلی لیتر

طرز تهیه

1.

پوست فندق افسونگر را در قابلمه بریزید و روی آن آب بریزید. ماهیتابه را روی حرارت زیاد بگذارید.

2.

زمانی که آب آغاز به جوشیدن کرد، حرارت را کم کنید. درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید 15 دقیقه روی حرارت بماند .

3.

قابلمه را از روی اجاق بردارید و اجازه دهید همان طور که درب قابلمه روی آن است، خنک گردد. سپس آن را از صافی رد کنید.

4.

الکل را اضافه کنید تا ماندگاری آن بیشتر گردد. حواستان باشد که این کار باعث خشک شدن پوست می گردد. می توانید کل الکل را اضافه نکنید. در این صورت باید مخلوط را طی یک هفته استفاده کنید.

عوارض جانبی استفاده از فندق افسونگر

استفاده موضعی از فندق افسونگر روی پوست اثرات جانبی ندارد، اما اگر آن را به صورت خوراکی مصرف کنید، ممکن است دچار واکنش آلرژیک شوید. همان طور که در بالا اشاره کردیم، برترین کار این است که قبل از استفاده از فندق افسونگر، تست پچ را انجام دهید. مصرف خوراکی فندق افسونگر در برخی از افراد منجر به ناراحتی معده می گردد.

از مصرف خوراکی این گیاه به اندازه زیاد خودداری کنید، چون حاوی اندازه کمی سافرول (یک ماده شیمیایی مرتبط با سرطان) و تانن (یک ترکیب سمی) است که می توانند باعث مسائل کبدی احتمالی شوند. زنان باردار و شیرده باید قبل از مصرف فندق افسونگر با پزشک مشورت نمایند تا مطمئن شوند خطری آن ها را تهدید نمی نماید.

کلام آخر

فندق افسونگر گیاهی است که با خواص زیاد خود می تواند شما را متقاعد کند از آن استفاده کنید. در این مقاله از وبلاگ سایه مگ درباره خواص فندق افسونگر برای پوست، مو و سلامتی صحبت کردیم. در سرانجام هم عوارض جانبی استفاده موضعی و خوراکی این گیاه را در اختیارتان قرار دادیم. درمان جوش، مرطوب کردن و تغذیه پوست خشک، درمان تبخال، بهبود بواسیر، کاهش پف زیر چشم و درمان عفونت های گوش از جمله خواص فندق افسونگر به تعداد می فرایند. درست است که گفته شده استفاده از این گیاه بی خطر است، اما باید قبل از استفاده آن تست پچ را انجام دهید تا مطمئن شوید بعد از استفاده از آن دچار واکنش آلرژیک نمی شوید.

این مطلب فقط جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه برطرف مسؤولیت وبلاگ سایه مگ را بخوانید.

منبع: style craze

منبع: دیجیکالا مگ

به "23 خاصیت شگفت انگیز فندق افسونگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "23 خاصیت شگفت انگیز فندق افسونگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید