11 بازی نقش آفرینی تازه که بعد از بالدورز گیت 3 بازی کنیم
به گزارش وبلاگ سایه، محبوبیت بالدورز گیت 3 به خاطر استانداردهای تازه و بالاتری که برای بازی های آینده بوجود آورده نگرانی هایی را نیز به همراه داشته است: آیا قرار است تمامی بازی های نقش آفرینی پس از عرضه این بازی ما را نامید نمایند؟ اگر ما شرایط اینکه هر بازی نقش آفرینی باید چندین و چند ساعت دیالوگ ضبط شده داشته باشد بعید می دانم مدت زیادی را بدون بازی که این شرایط را برآورده کند باقی بمانیم. ساخت بازی های بزرگ تر، با دیالوگ های بیشتر از زمان ساخت بازی های ویدیویی با بودجه بالا یکی از برنامه های سازندگان بوده است. در ادامه به بازی های نقش آفرینی اشاره می کنیم که دارای ابعاد بزرگی هستند ولی اطلاعات بیشتری هنوز دربارهٔ آنها در دسترس نیست:
- دنبالهٔ Cyberpunk 2077: تنها چیزی می دانیم این است که بازی در حال ساخت است.
- Witcher نو: سی دی پراجکت رد تأیید نموده که سه گانهٔ نوی از بازی های ویچر در حال ساخت هستند.
- بازی Dragon Age: Dreadwolf: بایوور قول رونمایی کامل از بازی را در تابستان داده است.
- Mass Effect نو: تیزرهایی که منتشر شد نشان دهنده بازگشت شخصیت های سه گانه اصلی است اما اطلاعات بیشتری از آن نداریم.
- ریبوت Fable: در سال 2020 خبر ریبوت بازی منتشر شد ولی از آن موقع دیگری چیزی از بازی نشنیده ایم.
- The Elder Scrolls 6: تنها چیزی که در حال حاضر در اختیار داریم یک تیزر و فرضیه پردازی های بسیار است اما بعید می دانم بازی ده ساعت منسجم باشد.
من چندان مطمئن نیستم اندازهٔ دنیا بالدورز گیت 3 میراث اصلی آن باشد. شخصیت ها و صداپیشگان فوق العادهٔ آنها، روابط عاشقانه، داستان سرایی سبک Choose Your Own Adventure، طراحی سندباکسی سیستم محور که بازی را با فرصت های خلاقانه و پیامدهای غافل گیرکننده پر می نماید شاخصه هایی هستند که این بازی را شایسته دریافت جایزهٔ بازی سال کردند. درست است که به احتمال زیاد هیچ بازی نقش آفرینی نوی در آیندهٔ نزدیک به اهمیت و محبوبیت بالدورز گیت 3 دست خواهد یافت اما آنچه که ما دربارهٔ این بازی دوست داریم دست نیافتنی نیستند. این بازی تعداد بسیاری از برترین ویژگی هایش را از بازی های نقش آفرینی و رومیزی موجود الهام گرفته است.
علاوه بر بازی هایی که در بالا به آنها اشاره شد ما در این مقاله به 11 بازی نقش آفرینی نو می پردازیم که شاید بتوانند تجربه ای مشابه بالدورز گیت 3 را برای بازیکنان به ارمغان بیاورند.
Sovereign Syndicate
Sovereign Syndicate یک بازی نقش آفرینی استیم پانک است که داستانش پس از Disco Elysium رخ می دهد و طاس انداختن را با ورق های تاروت تعویض می نماید تا شما را هرچه بیشتر مجذوب اتمسفر ویکتوریایی خود کند. بازی داستان محور است پس به احتمال زیاد نیازهای گیم پلی افرادی که در پی سیستم نبرد نوبتی هستند را برآورده نخواهد کرد اما برای نقش آفرینی شخصیت محور پروتاگونیست های آن امیدوارکننده به نظر می رسند.
Unforetold: Witchstone
Unforetold: Witchstone یک بازی نقش آفرینی سندباکسی است که ایدهٔ اصلی اش ارائهٔ آزادی غیر قابل قیاس در چهارچوب یک دنیای فانتزی خلق شده به وسیله اد گرین وود است. شاخصهٔ اصلی بازی سیستم اثری گذاری است که روابط شما با شخصیت های غیر قابل بازی را مدیریت می نماید و ترسیم کننده انعطاف پذیری شگفت انگیز D&D است.
Broken Roads
Broken Road یک بازی نقش آفرینی تیم محور با سیستم مبارزهٔ نوبتی است که در صحرای استرالیا جریان دارد و بازی هایی مثل بالدورز گیت 3 را یکی از منابع الهام خود نامبرده است. این بازی قرار بود در سال 2023 منتشر گردد اما تأخیر خورد. من درجا مجذوب بستر پسا آخرالزمانی بازی نشدم اما سیستم Moral Compass آن که شخصیتتان را در ترکیبی از باورهای فایده گرایی، پوچ گرایی، انسان گرایی و ماکیاولیسم قرار می دهد برایم جالب بود.
Dragons Dogma 2
بسیاری از بازی های نقش آفرینی مدرن از بازی های دوران اوج بتزدا، بایوور و بلیزارد الهام پذیرفته اند اما Dragons Dogma 2 به نظر می رسد راه خودش را پیش گرفته است و ترکیب جالبی از نبرد اکشن، سنگ نوردی و اعضای تیم قابل شخصی سازی به نام Pawns را خلق نموده است. این بازی به اندازهٔ بازی اول سری عجیب و سرگرم کننده است. طرفداران بالدورز گیت 3 شاید به سیستم مبارزهٔ سیستم محور بازی جلب شوند که در آن دشمنان را می گردد به سوی دیگر دشمنان پرتاب کرد، به قعر دره ها فرستاد یا با بریدن طناب پل ها باعث سقوط آنها شد.
Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2
ما دقیقاً مطمئن نیستیم در پشت پرده چه اتفاقاتی رخ داد که باعث شد Paradox بخش های انجام گرفته به وسیله سازندهٔ بازی اورجینال Hardsuit Labs را کنار بگذارد و این پروژهٔ طولانی مدت را با همکاری The Chinese Room به پایان برساند. هر اتفاقی که افتاد این بازی بالاخره در امسال عرضه می گردد و ما مشتاقیم ببینیم این استودیو که با ساخت آثاری چون Dear Esther, Amnesia: A Machine for Pigs و Everybodys Gone to the Rapture شناخته می گردد با دنیا کلاسیک World of Darkness چه نموده است.
Avowed
Avowed یک بازی اول شخص نقش آفرینی اکشن است که بیشتر شبیه بازی های بتزداست تا بازی های نقش آفرینی ساخته شده به وسیله استودیوی لاریان بااین حال سازنده Obsidian یکی از برترین سازندگان بازی های نقش آفرینی در عصر حاضر است. امیدوارم این بازی ما را به دنیا فانتزی اش که در دنیای بازی های نقش آفرینی Pillars of Eternity قرار دارند جذب کند.
Dread Delusion
این بازی اول شخص نقش آفرینی دربارهٔ یک جامعه قرون وسطایی است که به کلکسیونی از سیارک ها متکی است و بزرگ ترین منبع الهامش بازی The Elder Scrolls 3: Morrowind است اما ویژگی هایی در آن وجود دارد که می تواند طرفداران بالدورز گیت 3 را به خود جلب کند. دنیای Dread Delusion پایان باز، نبود صفحات بارگذاری وعمودیتی را دارد که حس خاص بودن را به برترین منطقه ها بالدورز گیت 3 می بخشد. این بازی بعلاوه از آن دست بازی هایی است که شما اثرات تصمیمات خود را به صورت زنده بر روی دنیا بازی می بینید.
Final Fantasy 7 Rebirth
مدت زیادی از انتشار دنبالهٔ مورد انتظار فاینال فانتزی 7 ریمیک FF7 Rebirth بر روی پلی استیشن 5 نگذشته است اما هنوز خبری از تاریخ عرضهٔ بازی بر روی رایانه های شخصی نشده است و شاید حتی اصلاً امسال بر روی این پلتفرم عرضه نگردد. این بازی نسخهٔ سندباکسی تری از ریمیک است و از نظر انیمیشن، صداگذاری و کیفیت فراوری مطمئن باشید چیزی کم نخواهد گذاشت.
Where Winds Meet
آنچه که درباره این بازی دنیا باز نقش آفرینی ووشیا است امکان نقش آفرینی فعالیت های روزمره و عادی است یا دستکم آنچه که به عنوان فعالیت های معمولی در نسخهٔ فانتزی چین قرن دهم به شمار میرود. در مصاحبه ای در سال گذشته سازندگان بازی گفتند که بازیکنان می توانند به سخنرانی تبدیل شوند که از قدرت کلمات استفاده می نماید تا شخصیت های غیر قابل بازی را قانع به پیروی از نصایح خود کند و یا به بادی گاردی تبدیل گردد که بازیکنان یا شخصیت های غیر قابل بازی را از آدم کشان محافظت می نماید
The Wayward Realms
The Wayward Realms به سبک و سیاق بازی های اورجینال Elder Scrolls مثل Arena و Daggerfall بازگشته است و به وسیله دو سازندهٔ اصلی این دو بازی کلاسیک ساخته شده است. بازی حال و هوای منابع الهام پذیری خود را نیز دارد. تریلر و اسکرین شات های منتشر شده نشان دهنده منظره ها وسیع ساده اما جذابی از جنگل ها، کوهستان ها و ویرانه هاست و به سرعت به شما نشان می دهد که این بازی بر روی وسعت و گستردگی دنیاش تمرکز دارد. طبق گفتهٔ سازندگان، The Wayward Realms حاوی شهرهای بزرگ با صدها یا هزاران شخصیت غیر قابل بازی، جنگل های عمیق، تاریک و خطرناک، منطقه ها کوهستانی وسیع، مرداب ها و باتلاق های فراوان، اقیانوس های بزرگ و موارد مشابه دیگر است.
Project ORCS
این بازی بی نام کمی با دیگر بازی های حاضر در فهرست فرق دارد از این لحاظ که بیشتر شبیه یک پلتفرم برای نقش آفرینی به نظر می رسد. در مقاله ای این بازی به صورت کیمرایی که از بازی های نقش آفرینی رومیزی، سندباکس هایی مثل ماینکرفت، پلتفرم هایی مثل روبلاکس و نقش آفرینی هایی مثل بالدورز گیت 3 الهام گرفته است و ابزارهای ساخت و ساز قدرتمند اما دسترسی پذیری دارد که یادآور بازی هایی مثل سیمز است
منبع: PCGamer
منبع: دیجیکالا مگ