5 بانک زیبا در جهان

به گزارش وبلاگ سایه، خبرنگاران: برج بانک چین، برج ایسبانک، بانک مکواری و ... از جمله بانک های زیبایی هستند که طبق نظرسنجی های مختلف در اینترنت، به عنوان زیباترین ساختمان های بانکی جهان انتخاب شده اند.

5 بانک زیبا در جهان

به گزارش گروه رسانه های وبلاگ سایه، بانک ها در همه جهان محلّی برای رفت وآمد هستند و به عنوان نمادهای مالی یک کشور شناخته می شوند؛ از این رو باید ساختمان های زیبایی داشته باشند تا چهره خوبی از آنها در ذهن ها باقی بماند.

در ادامه، با پنج بانک زیبا در جهان آشنا می شویم که طبق نظرسنجی های مختلف انتخاب شده اند:

برج بانک چین

ساخت این برج در 18 آوریل 1985 میلادی شروع و در سال 1990 نیز به سرانجام رسید؛ این برج در 17 می 1990 نیز رسماً افتتاح شد. ارتفاع این برج 367.4 متر است؛ این برج بلندترین ساختمان هنگ کنگ و آسیا طی سال های 1989 میلادی تا 1992 بوده است. برج بانک چین اکنون چهارمین آسمان خراش مرتفع هنگ کنگ است.

بانک سرمایه گذاری اروپا

بانک سرمایه گذاری اروپا که به اختصار BEI خوانده می گردد یک موسسه مالی است که در سال 1958 میلادی تاسیس شده است. از ویژگی های منحصربفرد ساختمان این بانک این است که همه دفاتر آن به شکل V ساخته شده و با شیشه به همدیگر متصل شده اند. کارگزاران این بانک را اعضای اتحادیه اروپا تشکیل می دهند. نکته مهم این است که نبایداین موسسه را با بانک مرکزی اروپا اشتباه گرفت.

برج ایسبانک

با 181 متر ارتفاع، برج ایسبانک تا سال 2012 میلادی بلندترین ساختمان کشور ترکیه بوده است. معماران این ساختمان مهندسان Swanke Hayden بوده اند. بسیاری این برج را با آسمان خراش ترامپ تاور در نیویورک مقایسه می نمایند. این برج 52 طبقه اکنون چهارمین آسمان خراش مرتفع ترکیه و بالکان است. ایسبانک بین روزهای 23 اوت تا 26 می 2000 میلادی شروع به کار کرد.

بانک مکواری

مکواری به عنوان بزرگ ترین ارائه نماینده خدمات بانکداری سرمایه گذاری و مدیریت سرمایه گذاری در استرالیا شناخته می گردد. این بانک در سال 1970 به عنوان شعبه ای از بانک بریتانیایی هیل ساموئل فعالیت خود را در شهر سیدنی، تنها با 3 کارمند شروع کرد و در سال 1985 میلادی از هیل ساموئل تفکیک و به عنوان دومین بانک خصوصی استرالیا، تحت نام بانک مکواری ثبت شد.

بانک توسعه اسلامی

بانک توسعه اسلامی که به اختصار ISD خوانده می گردد، یکی از مؤسسات بزرگ مالی توسعه ای بین المللی و از نهادهای تخصصی سازمان کنفرانس اسلامی است که با هدف پیشبرد توسعه مالی و پیشرفت اجتماعی کشورهای عضو و جوامع مسلمان کشورهای غیر عضو در تاریخ 20 اکتبر 1975 میلادی از سوی 22 کشور اسلامی و با سرمایه اولیه 755 میلیون دینار اسلامی تاسیس شد.

منبع: باشگاه وبلاگ سایه

منبع: تسنیم

به "5 بانک زیبا در جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 بانک زیبا در جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید