واکنش پمپئو به احمق خواندن او از سوی معاون وزیر خارجه کره شمالی: آماده ادامه مذاکرات هستیم

به گزارش وبلاگ سایه، دو روز پس از آنکه معاون وزیر خارجه کره شمالی، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا را فردی احمق و خطرناک توصیف کرد پمپئو گفت دولتش همچنان آماده است به مذاکرات هسته ای با کره شمالی ادامه دهد.

واکنش پمپئو به احمق خواندن او از سوی معاون وزیر خارجه کره شمالی: آماده ادامه مذاکرات هستیم

به گزارش ایرنا از یونهاپ، وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه در گفتگو با فاکس نیوز اضافه نمود: ما آماده هستیم مذاکرات را ادامه دهیم تا جهت برای تحقق وعده های کیم جونگ اون رهبر کره شمالی مبنی بر خلع سلاح هسته ای فراهم شود.

چو سون هویی معاون وزیر خارجه کره شمالی گفته بود که اظهارات پمپئو طرز فکر احمق ها است و وی را فردی خطرناک توصیف کرده بود.

این مقام کره شمالی با اشاره به اینکه رویکرد فعلی آمریکا نسبت به مذاکرات هسته ای دو کشور نتایج ناخوشایندی به بار خواهد آورد از واشنگتن خواست رویکرد خود را تغییر دهد.

وزیر خارجه آمریکا در این مصاحبه با اشاره به قول کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در دیدار نخست با ترامپ در سنگاپور اضافه نمود: با وجود مسائل موجود، هنوز امیدوار به حل مساله هسته ای کره شمالی است.

پمپئو خاطر نشان کرد تنها یک راه برای خلع سلاح هسته ای کره شمالی باقی مانده است و آن ادامه گفتگو ها برای خلع سلاح است.

کره شمالی پیش از این نیز از آمریکا خواسته بود اگر خواهان رسیدن به نتیجه در مذاکرات است باید پمپئو وزیر امور خارجه و جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ در تیم مذاکره کننده آمریکا نباشند.

کیون جونگ گون مدیرکل امور آمریکای وزارت امور خارجه کره شمالی نیز در گفتگو با کی سی ان ای خبرگزاری مرکزی کره شمالی هم پمپئو را به ناکامی در درک موقعیت پیونگ یانگ و به هم ریختگی مذاکرات هسته ای آمریکا و کره شمالی متهم کرده بود.

دومین دور مذاکرات آمریکا و کره شمالی ماه گرشته در هانوی پایتخت ویتنام به دلیل زیاده خواهی های آمریکا با شکست روبرو شد.

منبع: انتخاب

به "واکنش پمپئو به احمق خواندن او از سوی معاون وزیر خارجه کره شمالی: آماده ادامه مذاکرات هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش پمپئو به احمق خواندن او از سوی معاون وزیر خارجه کره شمالی: آماده ادامه مذاکرات هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید