مذاکرات سئول و واشنگتن درباره برنامه رزمایش های نظامی اطراف کره

به گزارش وبلاگ سایه، آمریکا و کره جنوبی مذاکرات خود را برای ادامه رزمایش های مشترک در منطقه شبه جزیره کره شروع نموده اند.

مذاکرات سئول و واشنگتن درباره برنامه رزمایش های نظامی اطراف کره

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ سایه، یو یون گئون سفیر کره جنوبی در روسیه امروز سه شنبه تأکید کرد، سئول و واشنگتن مذاکرات خود درباره برنامه ریزی دقیق برگزاری مانورهای نظامی مشترک در امسال میلادی را از سر گرفته اند.

بنا بر گزارش خبرگزاری تاس، این دیپلمات کره ای در گفت وگو با منابع روس گفت: کره جنوبی و آمریکا در ابتدا تصمیم گرفته بودند تا مانورهای نظامی مشترک را به حالت تعلیق درآورده و یا حجم آن را کاهش دهند. تا جایی که ما می دانیم مقامات نظامی کره و آمریکا در حال حاضر گفت وگوهایی را شروع نموده اند تا برنامه زمانبندی ادامه این مانورها در سال 2019 میلادی را تعیین نمایند.

بر اساس این گزارش، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در تاریخ 3 مارس گفته بود که قصد ندارد مانور مشترکی با همراهی کره جنوبی در اطراف شبه جزیره کره انجام دهد و تأکید نموده بود که میخواهد با این کار هزینه های اضافی آمریکا را کاهش دهد. با این وجود، درست یک روز پس از مطرح شدن این ادعا، آمریکا و کره جنوبی مانور پست های فرماندهی را در دونگ مائنگ شروع کردند که این رزمایش تا امروز (12 مارس) ادامه داشت.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از بیانیه کمیته مشترک ستاد کل ارتش کره و فرماندهی نیروهای مشترک کره و آمریکا گزارش کرد که این دو کشور در ماه آگوست یا سپتامبر دومین مانور خود را در دونگ مائنگ برگزار خواهند کرد.

ترامپ و کیم هشتم اسفندماه (27 فوریه) برای دومین بار با یکدیگر دیدار کردند. این دیدار که در هانوی ویتنام برگزار می شد، یک روز بعد، در حالی پیش از موعد به انتها رسید که بر خلاف آنچه که پیشتر اعلام شده بود، طرفین هیچ توافقی امضا نکردند و ویتنام را بدون نتیجه ترک کردند. ترامپ پس از این نشست گفت کره شمالی برطرف تمام تحریم ها را خواهان بوده، اما واشنگتن قادر به انجام این کار نیست.

.

منبع: خبرگزاری فارس

به "مذاکرات سئول و واشنگتن درباره برنامه رزمایش های نظامی اطراف کره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات سئول و واشنگتن درباره برنامه رزمایش های نظامی اطراف کره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید