رئیس جمهور کره جنوبی: وقت مذاکره با پیونگ یانگ است

به گزارش وبلاگ سایه به نقل از رویترز، مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی که قرار است در تاریخ 21 می (31 اردیبهشت) در سفر به واشنگتن، دیداری حضوری با جو بایدن همتای آمریکایی داشته باشد؛ از آخرین سال دوره زمامداری خود به عنوان تنها شانس باقی مانده برای حصول صلح پایدار با پیونگ یانگ یاد کرد و گفت: زمان آن رسیده تا برای خروج از بن بست مذاکره با کره شمالی کاری انجام دهیم.

رئیس جمهور کره جنوبی: وقت مذاکره با پیونگ یانگ است

سال جاری چهارمین و آخرین سال دوره زمامداری مون است و انتظار می رود که او بایدن را به پیدا کردن راهی برای تعامل با کره شمالی ترغیب کند حال آنکه به نظر می رسد که این مسئله اولویت نخست طرف مقابل محسوب نمی گردد.

دولت بایدن مدعی است که کوششش برای باز کردن باب مذاکره با پیونگ یانگ بی پاسخ مانده حال آنکه در بازنگری سیاست واشنگتن در قبال کره شمالی، به اهمیت اتخاذ رویکردی عملگرایانه که مبتنی بر دیپلماسی باشد؛ اشاره نموده است.

با این حال، هیچ نشانه ای از کاهش تحریم ها در رویکرد جدید واشنگتن دیده نمی گردد و همین مسئله کوشش های مون را از بابت احیای رابطه با پیونگ یانگ به وسیله سرمایه گذاری مالی و گردشگری، ناکام گذاشته است.

چندی پیش، یک مقام وزارت خارجه کره شمالی هشدار داد که بایدن با طرح این ادعا که برنامه هسته ای پیونگ یانگ یک تهدید جدی است، مرتکب اشتباه عظیمی شده و کره شمالی تدابیر مشابهی را (علیه ایالات متحده) اتخاذ خواهد نمود.

این مقام در ادامه اضافه نمود که اظهارات اخیر رئیس جمهور ایالات متحده و بازنگری او در سیاست های فعلی و پیشین این کشور نشان دهنده قصد وی برای حفظ و تداوم سیاست خصمانه در قبال پیونگ یانگ است.

این در حالی است که جن ساکی سخنگوی کاخ سفید مدعی شده بود که دولت بایدن یک رویکرد جدید اعمال فشار علیه کره شمالی وضع نموده که شامل دیپلماسی و نه یک معامله عظیم با رهبری این کشور می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "رئیس جمهور کره جنوبی: وقت مذاکره با پیونگ یانگ است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور کره جنوبی: وقت مذاکره با پیونگ یانگ است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید