رهبر کره شمالی خواستار آمادگی برای رویارویی با آمریکا شد

به گزارش وبلاگ سایه، کیم جونگ اون در سخنانی در جلسه حزب حاکم بر ضرورت آمادگی کامل این کشور برای مواجهه با آمریکا تاکید کرد.

رهبر کره شمالی خواستار آمادگی برای رویارویی با آمریکا شد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ سایه، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی روز پنجشنبه در سخنانی گفت که این کشور باید آماده رویارویی با ایالات متحده باشد.

به نوشته خبرگزاری مرکزی کره، او در سخنانی در جلسه حزب حاکم بر ضرورت آمادگی هم برای گفت وگو و هم رویارویی بخصوص آمادگی کامل برای رویارویی با آمریکا تاکید کرد.

به نوشته وبگاه خبری هیل آمریکا، رهبر کره شمالی گفت این کشور باید از کرامت خود و منافعش به منظور توسعه مستقل محافظت کند و به شکلی قابل اطمینان فضای صلح آمیز و امنیت خود را تضمین کند.

رهبر کره شمالی اخیراً هم درباره تغییر سریع شرایط در شبه جزیره کره هشدار داد و از ارتش این کشور خواست در شرایط آماده باش کامل قرار بگیرد.

این اظهارات بعد از آن بیان شده که اعضای هفت کشور صنعتی جهان موسوم به گروه هفت متشکل از آمریکا، انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و ژاپن اوایل هفته در نشست خود از کره شمالی خواستند برنامه هسته ای و موشکی اش را کنار بگذارد. آنها همچنین از پیونگ یانگ خواستند به میز مذاکره بازگردد و به آنچه مقررات حقوق بشری خواندند، احترام بگذارد.

اعضای ناتو هم روز دوشنبه در بیانیه پایانی خود در شهر بروکسل در بلژیک خواستار خلع سلاح کامل، قابل راستی آزمایی و برگشت ناپذیر کره شمالی شدند. در بیانیه اعضای ناتو در این زمینه آمده است: ما مجدداً بر حمایت کامل این ائتلاف از خلع سلاح اتمی کامل، قابل تایید و برگشت ناپذیر کره شمالی، مطابق با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکید می کنیم.

در بیانیه ناتو در این باره به کره شمالی توصیه شده تا قابلیت های اتمی و سلاح های شیمیایی و بیولوژیکی و موشک های بالستیک خود را از بین برده و به ان پی تی و توافقنامه های آژانس بین المللی انرژی اتمی بپیوندد.

مقام های آمریکایی گفته اند که با پیونگ یانگ در این زمینه تماس گرفته اند و حال نوبت تصمیم گیری آن هاست. رئیس جمهور آمریکا اخیرا پس از دیدار با مون جائه این همتای خود در کره جنوبی، شرط خود را برای دیدار با رهبر کره شمالی اعلام کرد. بایدن بدون صحبت درباره تعهداتی که آمریکا باید بدهد، گفت مشتاق است که پیونگ یانگ هم زمان با حرکت به سمت خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره، گام هایی عمل گرایانه در راستای کاهش تنش بردارد.

کره شمالی بارها گفته تا زمانی که آمریکا به سیاست خصمانه خود برای براندازی نظام حاکم در پیونگ یانگ پایان ندهد، از برنامه موشکی و هسته ای خود عقب نشینی نخواهد کرد.

همچنین رسانه دولتی کره شمالی با انتقاد از لغو معاهده واشنگتن-سئول که توسعه موشک های بالستیک کره جنوبی تا بُرد 800 کیلومتر را محدود می کرد، آن را نشانه ای از دورویی بی شرمانه آمریکا توصیف کرده است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "رهبر کره شمالی خواستار آمادگی برای رویارویی با آمریکا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهبر کره شمالی خواستار آمادگی برای رویارویی با آمریکا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید