آمریکا: برای مذاکرات با کره شمالی آمادگی داریم

به گزارش وبلاگ سایه، وزارت امور خارجه آمریکا اظهار داشت، واشنگتن برای برگزاری مذاکره با کره شمالی آمادگی دارد.

آمریکا: برای مذاکرات با کره شمالی آمادگی داریم

به گزارش وبلاگ سایه، به نوشته خبرگزاری یونهاپ، اخیرا کره شمالی هشدار داد، انتظار برای انجام شدن مذاکرات در حال از بین رفتن است. این کشور تهدید به برچیدن تدابیر به اجرا درآمده در ارتباط با خلع سلاح هسته ای کرد.

چوئه سون هوی، معاون اول وزیر امور خارجه کره شمالی اظهاراتی را در اعتراض به صحبت های مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا که رفتار کره شمالی را خودسر توصیف نموده بود، ایراد کرد.

چوئه گفت: کره شمالی می تواند در تمامی تدابیری که تاکنون اتخاذ نموده تجدید نظر کند.

این اظهارات چوئه سون هوی، هشداری در مورد امکان برچیده شدن تدابیری قلمداد می گردد که کره شمالی تاکنون در ارتباط با خلع سلاح هسته ای به اجرا درآورده است.

با این حال وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ اظهار داشت، آمریکا برای مذاکرات با کره شمالی آمادگی دارد.

یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا گفت: همانطور که قبلا هم نشان داده ایم ما آماده ورود به مذاکرات به مجرد شنیدن تمایل متقابل همتایانمان در کره شمالی هستیم.

مذاکرات میان آمریکا و کره شمالی بر سر مساله خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره از بعد از نشست ماه فوریه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی که بدون رسیدن به توافقی خاتمه یافت به بن بست برخورده است.

ترامپ و کیم جونگ اون در تاریخ 30 ژوئن مجددا در محل مرز بین کره شمالی و کره جنوبی با یکدیگر دیدار نموده و در این دیدار در مورد از سر گیری مذاکرات هسته ای دو کشور در سطح کاری در هفته های پس از آن توافق کردند اما تاکنون این مذاکرات به وقوع نپیوسته و در این مدت کره شمالی دست به چند پرتاب موشکی دیگر زده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آمریکا: برای مذاکرات با کره شمالی آمادگی داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا: برای مذاکرات با کره شمالی آمادگی داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید