نظرسنجی جدید نشان داد: بیشتر آمریکایی ها خواهان محکومیت ترامپ هستند

به گزارش وبلاگ سایه، نتایج یک نظرسنجی تازه نشان می دهد بیشتر آمریکایی ها بر این باورند که مجلس سنا باید دونالد ترامپ را در محاکمه استیضاحش، محکوم نموده و او را از رسیدن به پست ها و مناصب فدرال منع کند.

نظرسنجی جدید نشان داد: بیشتر آمریکایی ها خواهان محکومیت ترامپ هستند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ سایه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، نظرسنجی جدید ای بی سی نیوز-ایپسوس حاکی است بیشتر آمریکایی ها فکر می نمایند مجلس سنا باید در محاکمه استیضاح دونالد ترامپ که قرار است سه شنبه شروع گردد، او را محکوم نموده و مانع از تصدی پست های فدرال توسط وی در آینده گردد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی وبلاگ سایه بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، نظرسنجی مذکور که طی روزهای آدینه و شنبه در بین 508 نفر صورت گرفته، نشان می دهد 56 درصد آمریکایی ها از هر دو اقدام مجلس سنا حمایت خواهند کرد.

این در حالی است که 90 درصد دموکرات ها از محکومیت ترامپ و جلوگیری از تصدی پست های فدرال توسط وی حمایت نموده اند. در مقابل 80 درصد جمهوریخواهان مخالفت خود را با هر دو اقدام مجلس سنا اعلام نموده اند.

استیضاح ترامپ قرار است طی هفته جاری و پس از حمایت 10 سناتور جمهوریخواه از اقدام دموکرات ها شروع گردد. اتهام اصلی ترامپ برای استیضاح دوم، تحریک هواداران افراطی اش برای حمله مرگبار به ساختمان کنگره در روز 6 ژانویه است. در این حمله حداقل 5 نفر از جمله یک مامور پلیس کشته شدند.

محکومیت ترامپ در مجلس سنا احتیاج به دو سوم آرا دارد. شرکت نمایندگان در این نظرسنجی همچنین به این سئوال نیز پاسخ داده اند که به نظر شما کدام حزب سیاسی آمریکا نیروهای تندرو و افراطی تر بیشتری دارد؟

بیش از 42 درصد شرکت نمایندگان در نظرسنجی گفته اند که حزب جمهوریخواه نیروهای افراطی و تندروی بیشتری دارد و 32 درصد نیز همین دیدگاه را درباره حزب دموکرات داشته اند.

حدود 49 درصد آمریکایی ها نیز گفته اند که از طرح 1.9 تریلیون دلاری یاری کرونایی بایدن حمایت می نمایند. دو سوم شرکت نمایندگان در نظرسنجی نیز گفته اند که از عملکرد دولت بایدن برای مقابله با شیوع ویروس کرونا رضایت دارند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "نظرسنجی جدید نشان داد: بیشتر آمریکایی ها خواهان محکومیت ترامپ هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظرسنجی جدید نشان داد: بیشتر آمریکایی ها خواهان محکومیت ترامپ هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید