میوه های آبرسان پوست را بشناسید

به گزارش وبلاگ سایه، در روز های خیلی گرم به علت افزایش تعریق، احتیاج بدن به آب نیز افزایش پیدا می نماید. نوشیدن روزانه 8 تا 10 لیوان آب توصیه همیشگی حفظ رطوبت بدن است، اما گنجاندن سبزیجات و میوه هایی که میزان فراوان آب دارند مفید خواهد بود.

میوه های آبرسان پوست را بشناسید

در ادامه این مطلب، به مواد غذایی اشاره خواهیم کرد که عادت به خوردن آن ها در روز های گرم سال تامین کننده مایعات بدن است. این خوراکی ها عبارتند از:

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی با بیش از 95 درصد آب، یکی از برترین خوراکی ها برای تامین آب بدن است. بعلاوه اندازه کالری کم نیز باعث می گردد تا به اندازه فراوان در رژیم غذایی روزانه گنجانده گردد.

گوجه فرنگی یکی از برترین منابع آنتی اکسیدانی به خصوص لیکوپن و بتاکاروتن محسوب می گردد و به خاطر ویتامین C بالا به جذب آهن و کلسیم دیگر خوراکی ها یاری می نماید. مصرف گوجه فرنگی برای دفع راحت تر چربی ها مفید است و به خاطر پتاسیم فراوان در کاهش فشار خون نقش دارد.

طالبی

طالبی نیز میوه ای پرآب و کم کالری است که تامین آب و تنظیم دمای درونی بدن را تنظیم می نماید. این میوه حاوی اندازه فراوان بتاکاروتن به عنوان آنتی اکسیدان قوی است که از پوست در برابر آسیب پرتو های خورشید محافظت می نماید. بتاکاروتن بعلاوه تاثیر محافظ در برابر آرتریت التهابی نیز دارد. مصرف طالبی به دفع آب اضافی بدن یاری می نماید و مانع از احتباس آب در اندام ها می گردد.

خیار

خیار نیز با حدود 95 درصد آب جزء برترین خوراکی های تابستانی است. البته علاوه بر آب، اندازه فراوانی مواد معدنی مانند فسفر، کلسیم، پتاسیم بعلاوه ویتامین های B، E، A دارد. خیار خوراکی ضداسترس و ضداضطراب طبیعی شناخته می گردد و کالری بسیار کمی دارد.

کدو سبز

کدو سبز برای تامین آب بدن توصیه می گردد که بهتر است به شکل خام همراه با سالاد و اسموتی یا بخارپز میل گردد. فیبر بالای کدو سبز به تنظیم عملکرد گوارش نیز یاری می نماید و از طرفی به علت ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند بتاکاروتن و ویتامین C در مقابله با استرس اکسایشی و حفظ جوانی سلول ها موثر است.

هندوانه

هندوانه یکی از محبوب ترین میوه ها در روز های گرم تابستان است. این میوه علاوه بر کالری پایین، حاوی اندازه فراوان املاح به خصوص پتاسیم و ویتامین های C، A و B است و احتیاج بدن به این ترکیبات ناشی از تعریق را جبران می نماید. هندوانه حاوی ترکیباتی است که به اتساع عروق یاری می نماید و در نتیجه نقش موثری در سلامت سیستم قلبی عروقی دارد.

هلو

هلو علاوه بر تاثیر مثبتی که در تامین آب بدن دارد منبع غنی از ویتامین ها مانند ویتامین های گروه B، C و E بعلاوه کلسیم، منیزیوم، پتاسیم، مس و آهن است.

منبع: سلامت نیوز

منبع: فرارو

به "میوه های آبرسان پوست را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میوه های آبرسان پوست را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید