معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:یاری های بلاعوض واحد های سیل زده تا خاتمه مرداد پرداخت می گردد، استاندار خوزستان: دمای بالای هوا مانع تسریع در کار احداث شده است

به گزارش وبلاگ سایه، گفت و گوی ویژه خبری امشب سوم مردادماه با موضوع آنالیز آخرین اقدامات صورت گرفته در مناطق سیل زده برگزار گردید.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:یاری های بلاعوض واحد های سیل زده تا خاتمه مرداد پرداخت می گردد، استاندار خوزستان: دمای بالای هوا مانع تسریع در کار احداث شده است

به گزارش ، عزیزالله مهدیان معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امشب سوم مرداد ماه با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به آنالیز آخرین اقدامات انجام شده در مناطق سیل زده پرداخت.

مهدیان معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ابتدا با اشاره به اینکه متاسفانه چندین استان خسارت وسیعی از سیل دیدند گفت: در استان همدان بیش از 9 هزار واحد تخریبی داریم، در مجموع در سطح کشور حدود 9 هزار و 100 واحد در شهر ها و بیش از 6000 واحد در روستا ها تخریب شدند و نزدیک به 84 هزار واحد خسارت تعمیری داریم.

وی با اشاره به اینکه اختصاص اعتبارات لازم برای تخریب تامین و کار در همه استان ها شروع شده است، مطرح نمود: در بحث واحد های تعمیری کار 35 هزار واحد به اتمام رسیده است و همچنین بسیاری از خانواده ها خودشان اقدام به تعمیر خانه هایشان کردند و ما نیز منابع اقتصادی آنها را پرداخت خواهیم کرد.

مهدیان با اشاره به اینکه در بحث واحد های احداثی کار زمان بر است اعلام نمود: سقف 600 هزار واحد زده شده و در هزار واحد نیز دیوارچینی انجام شده است لذا تا خاتمه مردادماه کار واحد های تعمیری نیز تکمیل و تسهیلات و یاری های بلاعوض پرداخت می گردد.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه مشکل سیستم بانکی حل شده است اعلام نمود: حدود یک ماه است که بانک ها خوب عمل می نمایند لذا پیش از این در شهرستان ها در روز یک قرارداد منعقد می گردد، اما الان در روز 200 قرارداد منعقد می نماید لذا بانک ها حداکثر کوشش خود را می نمایند بنابراین در استان هایی که حجم بالای تخریب را شاهد بودیم بانک ها به خوبی وارد عمل شدند.

مهدیان با اشاره به اینکه حدود 110 هزار واحد را به بانک ها معرفی نموده ایم که از این تعداد با 72 هزار واحد قرارداد منعقد شده است مطرح نمود: قسط اول با کسانی که قرارداد خود را با بانک منعقد نموده اند پرداخت شده است بنابراین تمام واحد هایی که عقد قرارداد داشته اند عملاً قسط اول را نیز دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات مصوب شده در بخش مسکن و کشاورزی همزمان بوده است گفت: بخش عمده ای از اعتبارات و تسهیلات تأمین شده است.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه در روستا ها اجاره بها 6 میلیون و در شهر ها 12 میلیون برای یاری به اسکان موقت سیل زدگان پرداخت شده است گفت: بحث سیمان را بنیاد مسکن تامین نموده است لذا به همه استان های سیل زده سیمان به تدریج به صورت رایگان توزیع شده است بنابراین در بحث سیمان مسئله ای نداریم.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان طی تماس زنده تلویزیونی با اشاره به اینکه کار 7 هزار واحد تعمیری به اتمام رسیده است اضافه کرد: 10 هزار و 300 واحد تعمیری در دست اقدام داریم به طوری که دو هزار و 400 واحد احداثی کارشان در مراحل مختلف شروع شده است امیدواریم ظرف دو هفته آینده دما کاهش یابد تا بتوانیم کار احداث منازل را سرعت بیشتری ببخشیم، زیرا در دمای بالای 32 درجه نمی توان کار بتن ریزی را انجام داد.

وی با اشاره به اینکه از ظرفیت های استان کانکس تامین شده است گفت: عمده کشاورزان ما سال جاری راضی هستند به طوری که اجازه کشت تابستانه به اندازه ای داده شده است که در تاریخ زراعت خوزستان سابقه نداشت، 465 هزار هکتار کشت تابستانه خواهیم داشت لذا آب به میزان وفور تامین شده است.

شریعتی با اشاره به بحث فاضلاب و آب استان خوزستان و اهواز گفت: مشکل فاضلاب خوزستان و اهواز دیرینه است، به طوری که از ابتدای سال 300 میلیارد تومان پروژه در این خصوص داشته ایم دیروز چهار پروژه را معادل 70 میلیارد تومان در چهار نقطه اهواز شروع نموده ایم بنابراین امیدواریم تا قبل از زمستان کار این چهار پروژه به اتمام برسد.

موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه برنامه طی تماس تلفنی با اشاره به بارندگی های امروز در نقاط مختلف استان سیستان و بلوچستان گفت:بارندگی ها در62 نقطه به ثبت رسیده است به طوری که در اسلام آباد 62 میلی متر و در پیرآباد 63 میلیمتر بارندگی داشتیم و سیل در مجموعه رودخانه های جنوب استان جاری شده است به طوری که در مخزن سد های استان یک میلیارد و پانصد و پنجاه و هشت میلیون مترمکعب آب در سد ها آب ذخیره شده است.

وی با اشاره به اینکه در 13 محور ارتباط حوزه استان به دلیل بارندگی قطع شده بود که تمام این محور ها تاکنون باز شده است گفت: تنها در چند محور در جنوب استان مانند قصرقند و مهرستان راه ارتباطی محسود است که در حال بازگشایی هستیم.

استاندار سیستان و بلوچستان توضیح داد: 632 خانوار خانه هایشان دچار آسیب شده است که اسکان آن ها توسط هلال احمر انجام شده است.

حق شناس استاندار گلستان در ادامه برنامه در تماس تلفنی با اشاره به اینکه 97 هزار هکتار خسارت 100 درصدی ناشی از سیل دیدند گفت: برای 85 هزار هکتار مشخص تکلیف شده و حدود 92 میلیارد تومان نیز پرداخت شده است که 50 درصد خسارت را شامل می گردد.

وی با اشاره به اینکه 12 هزار هکتار مشخص تکلیف نشده است اضافه کرد: در بخش کشاورزی پرداخت های اولیه انجام شده است لذا 19 هزار هکتار برای کشت دوباره آماده شده اند بنابراین بخش عمده پرداخت های کشاورزی انجام شده است.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه تسهیلات با کندی روبه رو بود، اما اکنون تسریع پیدانموده است گفت: آبگرفتگی در 97 هزار هکتار دیگر نداریم.

وی با اشاره به اینکه کل خسارت جزئی و احداثی سهم استان 17 هزار و 800 واحد بود که به 21 هزار واحد رسیده است گفت: تعمیرات 13 هزار واحد در حال اجرا است و 36 هزار واحد کارشان به اتمام رسیده، در بحث احداثی 7300 واحد داشتیم که کار 3200 واحد در مرحله پی کنی انجام شده، کار پی کنی تا خاتمه شهریور به اتمام می رسد.

خادمی استاندار لرستان با اشاره به اینکه در بخش یاری های بلاعوض 50 درصد تخصیص انجام شده است گفت: تسهیلات بانکی به طور کامل تخصیص پیدا نموده است به طوری که تا الان یاری های بلاعوض در کمیته های مربوطه 6 میلیارد مصوب و حدود 3 میلیارد پرداخت شده است، در حوزه مسکن 30 هزار فقره را به بانک ها معرفی نموده ایم که 27 هزار مورد با بانک انعقاد قرارداد کردند و 26 هزار و 50 فقره نیز پرداخت انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه عده ای هستند که کار تعمیر خانه های شان را خودشان انجام دادند گفت: ممکن است هنوز پرداخت به آن ها انجام نشده باشد.

خادمی با اشاره به اینکه در حوزه راه های ارتباطی خسارت زیادی داشتیم به طوری که در روز های اول با یاری های انجام شده همه راه های ارتباطی و وصل شدند، اما این ها ارتباطات قطعی و بادوام نیستند اضافه کرد: دولت در دو سه هفته اخیر اعتبارات لازم زیرساختی را تامین نموده و پروژه ها در حال شروع شدن هستند 7 پل را در استان به بهره برداری رساندیم به طوری که جاده پلدختر و خرم آباد نزدیک به 60 کیلومتر آن به صورت 100 درصد تخریب شده و قرارداد فاز اول به حدود 25 کیلومتر منعقد شده است.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه اعتبارات لازم به استان ابلاغ شده، اما هنوز همه پروژه ها شروع به کار ننموده اند، زیرا باید پیمانکار مشخص گردد گفت: 113 مدرسه در استان لرستان تخریب شده، نتوانستیم برای 14 مدرسه زمین تأمین کنیم لذا کار ساخت 30 مدرسه شروع شده است و 15 مورد تا مهر به نتیجه می رسد و از سوی دیگر نیز 80 مدرسه پیش ساخته در نظر گرفته شده تا دانش آموزان در مهرماه بتوانند از این مدارس استفاده نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:یاری های بلاعوض واحد های سیل زده تا خاتمه مرداد پرداخت می گردد، استاندار خوزستان: دمای بالای هوا مانع تسریع در کار احداث شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:یاری های بلاعوض واحد های سیل زده تا خاتمه مرداد پرداخت می گردد، استاندار خوزستان: دمای بالای هوا مانع تسریع در کار احداث شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید