خبرنگاران استاندار : جذب صدها هزار میلیارد ریال سپرده بانکی خراسان رضوی در حال پیگیری است

به گزارش وبلاگ سایه، مشهد- خبرنگاران- استاندار خراسان رضوی گفت: سپرده های بانکی در این استان 900 هزار میلیارد ریال است که با هدف رونق فضای کسب و کار و توسعه متوازن روستایی به دنبال جذب بخشی از این ظرفیت هستیم.

خبرنگاران استاندار : جذب صدها هزار میلیارد ریال سپرده بانکی خراسان رضوی در حال پیگیری است

علیرضا رزم حسینی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان رضوی که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار گردید اضافه کرد: خراسان رضوی از نظر میزان سپرده های بانکی رتبه چهارم کشور را داراست اما منابع دولتی که به استان اختصاص می یابد حدود 100 هزار میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: از 900 هزار میلیارد ریال موجود، 56 درصد توسط بانکها به صورت تسهیلات پرداخت می شود و بقیه از استان خارج می شود لذا به دنبال جذب این سرمایه ها توسط بخش خصوصی هستیم که این امر نیازمند همکاری سایر بخشهاست.

استاندار خراسان رضوی به مسائلی که تحریم ها برای انتقال پول به استان ایجاد نموده است اشاره نمود و گفت: می توان از ظرفیتهای مکمل در خراسان رضوی برای حل این مشکل که ناشی از جنگ مالی است بهره گرفت.

رزم حسینی به طرح همیاران آب اشاره و بیان نمود: هدف از این طرح قیمت یافتن آب در خراسان رضوی است چنانکه در استان کرمان نیز طرحی به همین دلیل به اجرا درآمد لذا با نخبگان خراسان رضوی طرح جامع آب را تدوین نموده ایم.

وی با تشریح اهمیت انتقال آب از دریای عمان به مرکز کشور ادامه داد: ما انتقال آب را به وسیله طرحی که با مشارکت شرکتهای غیر دولتی در حال پیگیری و انجام است دنبال می کنیم.

استاندار خراسان رضوی به طرح های دولت برای برطرف آسیبها و مسائل حاشیه شهر مشهد اشاره و بیان نمود: هم اکنون استانداری با مشارکت آستان قدس رضوی و شهرداری مشهد در بافت حاشیه این شهر ساخت 10 هزار و 500 واحد مسکونی را در قالب طرح بازآفرینی شهری شروع نموده است.

رزم حسینی همچنین از برنامه ریزی برای جا به جایی فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد اطلاع داد و اضافه کرد: فرودگاه جدید مشهد در قالب شهر فرودگاهی از محل آورده بخش خصوصی ساخته خواهد شد و در این راستا موافقت وزیر راه و شهرسازی جلب و بسترهای لازم برای شروع عملیاتی اجرایی آن فراهم شده است.

وی تاکید نمود: بهره برداری مالی از فرودگاه لازمه ساخت شهر فرودگاهی است.

* نرخ 10 درصدی بیکاری در بهار

رضا جمشیدی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی نیز در این جلسه به بالاتر بودن نرخ مشارکت مالی استان از میانگین کشوری طی سالهای گذشته اشاره نمود و گفت: نرخ بیکاری خراسان رضوی نیز از میانگین کشوری پائین تر است و بر اساس برآوردها این نرخ 9.5 تا 10 درصد پیش بینی می شود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی نیز به وقوع 36 مورد سیل در شش بازه زمانی طی امسال اشاره نمود و گفت: در استان تاکنون 322 میلیمتر بارندگی اتفاق افتاده است که در مقایسه با بارندگی سال قبل 141 درصد و نسبت به دوره بلند مدت 65 درصد افزایش داشته است.

حجتعلی شایانفر اضافه کرد: هم اکنون سدهای استان 990 میلیون متر مکعب ذخیره آب دارند که از پر بودن 63 درصد مخازن سدهای استان خبر می دهد و این درحالی است سال گذشته حدود 600 میلیون مترمکعب از مخازن سدهای استان پر بود.

وی ادامه داد: با اقدامات اجرا شده توسط این اداره کل مدیریت پیشگیرانه مد نظر بود که به صدور 12 اخطاریه و برگزاری جلسات متعدد مدیریت بحران در شهرستانها طی فصل جاری منجر شد که با مشارکت مردم، آمادگی مسئولین و اطلاع رسانی به موقع رسانه ها همراه بوده است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه در استان هیچ فردی بر اثر هجوم مستقیم سیلاب کشته نشده است اضافه کرد: با اقدامات اجرا شده طی این مدت 102 کیلومتر از مسیلها و رودخانه های پرخطر استان لایروبی شد.

شایانفر به وارد آمدن 196 هزار میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی و زیربنایی استان بر اثر سیلابهای بهار امسال اشاره نمود و گفت: تاکنون هزار و 175 میلیارد ریال برای تامین این خسارتها پرداخت شده است.

* تامین اعتبار بازسازی هزار و 580 واحد مسکونی سیل زده

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه بالغ بر شش هزار واحد مسکونی طی سیلابهای اخیر در خراسان رضوی آسیب دیده است گفت: تاکنون اعتبار بازسازی هزار و 580 واحد مسکونی تخریب شده و یا نیازمند تعمیر تامین شده است.

شایانفر اضافه کرد: این استان در قالب مشخص استان گلستان 194 کامیون یاری های مختلف به این استان سیل زده ارسال نموده و علاوه بر یاری های نقدی و غیر نقدی دیگر 951 نیروی انسانی استان نیز در گلستان مشغول به خدمت شده اند.

وی به آسیب دیدن تاسیسات زیربنایی در حوزه راه استان اشاره و بیان نمود: تاکنون اعتباری برای بازسازی در این حوزه تخصیص نیافته است لذا با پیش بینی احتمال بارش سنگین برف در زمستان د رخواست اختصاص هزار میلیارد ریال برای بازسازی راه های استان داریم تا نگرانی از بابت مسائل حمل و نقل جاده ای در زمستان مرتفع شود.

شایانفر گفت: ساخت ساختمان مرکز مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی تاکنون 58 درصد پیشرفت داشته است که جهت تکمیل، نیازمند اعتبار ویژه است.

*100 هزار میلیارد تومان طرح مالی بخش خصوصی

معاون هماهنگی امور مالی استاندار خراسان رضوی نیز در تشریح طرح توسعه مالی و فرهنگی استاندار گفت: برای اجرای این طرحها 12 منطقه در استان ایجاد شده و استاندار طی 24 سفر استانی 62 تفاهم نامه در سطح محلی با مشخص و شرکتهای بزرگ مالی در سطح ملی و استانی امضا نموده اند که در این راستا اجرای بالغ بر سه هزار و 200 طرح مالی توسط بخش خصوصی به امضا رسیده است.

علی رسولیان اضافه کرد: برآورد شده است که تا مهرماه امسال بالغ بر 100 هزار میلیارد تومان طرح مالی توسط مشخصها و بخش خصوصی منعقد شود.

وی گفت: عملکرد مشخص و شرکتهای بزرگ یاد شده در شش گام شروع شده که ذیل شورای فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان عمل می نمایند و امور مربوط به مشخص های اقتصاد مقاومتی و پیگیری مسائل آنان توسط یک نهاد مردمی دنبال می شود.

*10 درصد مشخصهای اقتصاد مقاومتی وارد مرحله اجرایی شده اند

معاون هماهنگی امور مالی استاندار خراسان رضوی گفت: 65 درصد این مشخصها در گام نخست یعنی جمع آوری اطلاعات و 15 درصد در گام دوم یعنی بخش آموزش قرار دارند و 10 درصد نیز اجرای عملیات را شروع نموده اند و گام سوم را برداشته اند و 10 درصد مشخصها نیز هنوز اقدامی ننموده و یا به تازگی قرار داد مشخص آنها امضا شده است.

رسولیان اضافه کرد: امسال دستیابی به دو میلیارد و 300 میلیون دلار صادرات و ایجاد 67 هزار شغل جدید برای خراسان رضوی پیش بینی و برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: تخصیص هزار میلیارد ریال یاری های فنی و اعتباری برای ایجاد پنج هزار شغل در قالب مشخص های مالی را از سازمان برنامه و بودجه درخواست داریم.

3221/ 1922

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران استاندار : جذب صدها هزار میلیارد ریال سپرده بانکی خراسان رضوی در حال پیگیری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار : جذب صدها هزار میلیارد ریال سپرده بانکی خراسان رضوی در حال پیگیری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید