مادورو: ونزوئلا آماده برقراری روابط با آمریکاست

به گزارش وبلاگ سایه، رئیس جمهوری ونزوئلا گفت: در جهانی عاری از اقدامات قهرآمیز و زورگویی آمریکا، آماده برقراری بهترین روابط برپایه احترام و همکاری متقابل با واشنگتن هستیم.

مادورو: ونزوئلا آماده برقراری روابط با آمریکاست

نشریه ونزوئلایی اولتیماس نوتیسیاس، نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا در نشستی با حضور 100 تاجر چینی درباره موضوع قانون ضد تحریم ونزوئلا، مجدداً برای مذاکره با آمریکا، فارغ از اینکه چه کسی برنده انتخابات باشد، اعلام آمادگی کرد.

قانون ضد تحریم ونزوئلا، سازوکاری اقتصادی است برای مبارزه با محاصره اقتصادی و اقتصادی ناشی از تحریم های آمریکا. این قانون با دادن قدرت فوق العاده به رئیس جمهور، امضای توافق های نفتی جدید را با شرکت خصوصی داخلی و خارجی فراهم می نماید.

مادورو با بحث و آنالیز قانون فوق با تاجران چینی، گفت: در حالی که آمریکا در آن سوی دنیا درگیر بحرانی گیج کننده بعد از انتخابات است، ونزوئلا به دنبال سرمایه گذاری در زمینه بهبود اقتصادی مبتنی بر قانون ضدتحریم است.

با این وجود رئیس دولت کاراکاس گفت: اجرای این قانون مشروط به داشتن دنیای عاری از زورگویی و اقدامات قهرآمیز آمریکاست و راهی است برای ورود به پیشرفت اقتصادی در سال آینده (2021). ما باید به سوی سرمایه گذاری و پیشرفت اقتصادی و فراوری ثروت پیش برویم و این کار را خواهیم کرد.

مادورو در خاتمه با بیان اینکه اکنون، زمان جلوگیری از بروز جنگ در دنیا است، ابراز امیدواری کرد: با آگاهی تازه ای که در میان مردم آمریکای شاقتصادی ایجاد شده، آنها دیگر جنگ های امپریالیستی و تهدید و غارت را نمی خواهند.

پنج شنبه (17 مهر) دولت ونزوئلا قانون ضد تحریم را به منظور دفاع از حاکمیت و استقلال این کشور و همچنین دفاع از حقوق حَقّه مردم بولیواری برای برخورداری از صلح، پیشرفت و رفاه عمومی تصویب کرد.

در حالی که ونزوئلا در دوره حضور دونالد ترامپ در سمت ریاست جمهوری آمریکا، زیان های بی شمار و در بعضی موارد جبران ناپذیری را متحمل شده است، با این حال رئیس جمهوری این کشور آمریکای جنوبی پیشتر گفت، ونزوئلا تفاوتی میان ترامپ و جو بایدن، نامزد دموکرات قائل نیست.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "مادورو: ونزوئلا آماده برقراری روابط با آمریکاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مادورو: ونزوئلا آماده برقراری روابط با آمریکاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید