طرز تهیه قهوه موکا

به گزارش وبلاگ سایه، برای تهیه قهوه موکا روش های مختلفی وجود دارد و حتی در مواد اولیه آن اخلاف نظر هایی هست اما چیزی که بین همه دستور ها مشابه است وجود قهوه و شکلات میباشد.

طرز تهیه قهوه موکا

به گزارش وبلاگ سایه به نقل از ایران کوک ، قهوه از جمله نوشیدنی هایی است که تنوع زیادی دارد و در هر فصل و زمانی قابل مصرف است اما بعضی از قهوه ها طعمی منحصر به فرد و خاص تر دارند. قهوه موکا یا همان موکاچینو یکی از آنهاست.

مواد لازم قهوه موکا

قهوه30 میلی لیتر
پودر شکلات15 گرم
پودر کاکائو15 گرم
شیر100 میلی لیتر
خامه قنادیبه مقدار لازم
آببه مقدار لازم

طرز تهیه قهوه موکا

  1. در اولین مرحله پودر کاکائو و پودر شکلات را با هم مخلوط نموده و مقداری آب جوش اضافه کنید و هم بزنید. فقط دقت کنید به مقداری آب اضافه کنید که حالت کاراملی و شیره ای پیدا کند.
  2. در این مرحله میتوانید از سس های شکلات آماده هم بهره ببرید و همچنین میتوانید اگر دوست دارید قهوه شما کمی طعم تلخ تری داشته باشد به جای پودر شکلات چند تکه شکلات تلخ را به روش بنماری حل کنید و به مخلوط اضافه کنید.

  3. برای بنماری کردن تکه های شکلات را در ظرفی ریخته و روی بخار آب در حال جوش قرار دهید و هم بزنید تا شکلات آب گردد فقط دقت کنید که ظرف حاوی شکلات با آب جوش تماس نداشته باشد و زیادی روی حرارت قرار نگیرد چرا که در این صورت طعم آن عوض میگردد. میتوانید برای این کار از ماکروریو هم بهره ببرید.

  4. در این مرحله باید قهوه را آماده کنید برای این کار توصیه میگردد از قهوه اسپرسو بهره ببرید اما بعضی که طعم تند اسپرسو را دوست ندارند و میتوانند از قهوه دمی که طعم تلخی کمتری دارد استفاده نمایند.

  5. برای تهیه قهوه دمی اگر دستگاه قهوه جوش دارید. مخزن زیرین آن را با دو لیوان آب پر کنید و در ظرف بالایی پودر قهوه را بریزید به مقداری که پر گردد و سپس روی حرارت ملایم قرار دهید زمانی که آغاز به جوشیدن کرد بلافاصله از روی حرارت بردارید میتوانید روی مخزن پایین آن کمی آب سرد بریزید تا قهوه شما نسوزد و طعم آن عوض نگردد.

  6. اما اگر دستگاهی برای درست کردن قهوه ندارید نگران نباشید، میتوانید همین کار را در یک شیر جوش و یا هر ظرف دیگری هم انجام دهید فقط کافی است پودر قهوه و مقداری آب سرد را مخلوط نموده و روی حرارت ملایم قرار دهید زمانی که آغاز به جوشیدن کرد از روی حرارت بردارید.

  7. در این مرحله فقط کافی است شیر را بجوشانید و البته دقت کنید که زیادی نجوشد به دمای جوش که نزدیک شد کافی است. مقداری از شیر را نیز برای درست کردن کف شیر و تزیین نگه دارید.

  8. حالا همه مواد ما آماده است کافی است آن ها را به صورت لایه لایه ریخته تا شکل آن به شکل قهوه موکا حرفه ای نزدیک گردد. در ابتدا سس شکلاتی که آماده نموده اید را داخل لیوان بریزید. به آن قهوه خوش عطر را اضافه کنید. سپس شیر جوشیده شده را به آرامی روی آنها بریزید.

  9. در آخر میتوانید کف شیر درست کنید و روی موکاچینو را با کف شیر و خامه زده شده و کمی وانیل و دارچین تزیین کنید.

منبع: جام جم آنلاین

به "طرز تهیه قهوه موکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه قهوه موکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید