طرز تهیه دیپ فلفل دلمه

به گزارش وبلاگ سایه، نام مستعار این سس جذاب و دوست داشتنی موهامارا است. دیپ فلفل دلمه در اصل یک چاشنی (مزه) تند و فلفلی است که می توانید به همراه نان، چیپس یا کراکر میل کنید. این مزه دوست داشتنی از چاشنی های پرطرفدار خاورمیانه است. با ما همراه باشید.

طرز تهیه دیپ فلفل دلمه
  • مواد لازم برای تهیه دیپ فلفل دلمه

فلفل دلمه ای قرمز دو عدد

گردو نیم پیمانه

سیر رنده شده دو حبه

پودر سوخاری یک چهارم پیمانه

رب انار ملس یک قاشق غذاخوری

زیره یک هشتم قاشق چای خوری

روغن زیتون سه قاشق غذاخوری

نمک به مقدار لازم

پودر فلفل قرمز به مقدار لازم

  • طرز تهیه دیپ فلفل دلمه

مرحله اول

برای آغاز فلفل دلمه ای را کباب نموده و دانه های داخل آن را جدا کنید سپس پوست فلفل دلمه ای را هم جدا نموده و آن ها را خرد کنید.

مرحله دوم

حالا گردوها را با استفاده از غذا ساز پودر کنید، سپس دو حبه سیر رنده شده را به گردوی پودر شده اضافه کنید. زیره را هم اضافه کنید.

مرحله سوم

فلفل های خردشده را به مخلوط گردو و سیر اضافه کنید و داخل غذاساز بریزید. غذا ساز را روشن کنید تا همه مواد به خوبی باهم مخلوط شوند. حالا وقت این است که نمک، پودر فلفل قرمز و پودر سوخاری را اضافه کنید و مجددا غذاساز را روشن کنید. میزان تندی این سس بستگی به ذائقه تان دارد؛ بنابراین پودر فلفل قرمز را بسته به سلیقه تان اضافه کنید.

مرحله چهارم

در مرحله آخر رب انار و سه قاشق غذاخوری روغن زیتون را به ترکیب اضافه کنید. دوباره مواد را با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند. چاشنی خوشمزه شما برای نوش جان کردن آماده است! از این سس می توانید با پیتزا، چیپس و کراکر میل کنید.

  • دیپ فلفل دلمه ای مزه ای نسبتاً پرکالری، اما بسیار جذاب و محبوب است. خوشبختانه ترکیب این چاشنی علاوه بر کالری، دارای سدیم، کربوهیدرات و پروتئین هم هست.
منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه دیپ فلفل دلمه" امتیاز دهید

1 کاربر به "طرز تهیه دیپ فلفل دلمه" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه دیپ فلفل دلمه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید