ضرورت بکارگیری توان علمی در خدمت حل مسائل کشور

به گزارش وبلاگ سایه، در روبروه با ناکارآمدی ها و بهره وری های پایین در حوزه های مختلف با این سوال روبرو می شویم که براستی ایراد کار کجاست و غفلت در چه زمینه هایی اسباب این همه ضعف و کاستی را فراهم نموده است؟

ضرورت بکارگیری توان علمی در خدمت حل مسائل کشور

گروه دانشگاه وبلاگ سایه- مصطفی ابراهیمی، در روبروه با ناکارآمدی ها و بهره وری های پایین در حوزه های مختلف با این سوال روبرو می شویم که براستی ایراد کار کجاست و غفلت در چه زمینه هایی اسباب این همه ضعف و کاستی را فراهم کرده است؟

و گاه با وجود یکسری از راهکار های معین و تجربه شده پیروز حداقل در سایر کشور های جهان، چرا از بکارگیری آن ها برای حل مسائل کشورمان غافلیم و یا به عمد غفلت می ورزیم و یا می ورزند؟!

همیشه وجود امثال چنین دغدغه هایی در کالبد فکری دانشجویان فرصتی است برای تحرک و چاره اندیشی این قشر برای حل مسائل و مسائل و برطرف احتیاج های انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران.

جای خوشبختی است که امروز همین تربیت یافتگان دغدغه مند پیشرفت و آبادانی ایران اسلامی با شناخت دقیق صحنه و حضور به موقع و بجا در شرایط حال حاضر کشور که در یک سیطره ای از اقدامات ظالمانه تحریمی و جنگ تمام عیار مالی دست و پنجه نرم می نماید، به صورت جهادی وارد عرصه شده و با معین اولویت ها در این شرایط جنگی، ضمن شناخت فرصت ها به شناسایی تهدید ها هم پرداخته اند و در شرایطی که همیشه جدایی و یا دوری صنعت از دانشگاه و چالش های مابین این ها باعث لنگ زدن چرخ صنعت و وابستگی آن به خارج از مرز ها بوده، پیروز به شناسایی حدود 3000 مسئله حوزه صنایع کشور شده اند که امید است با احصاء و غربال این مسائل که متاسفانه اندک هم نیستند و با معین مسائل اولویت دار با حوزه اثر با مقیاس بزرگتر، بتوانیم پله پله به حل مسائل صنعت و خودکفایی حاصل از فرصت تحریم نایل شویم.

بدیهی است که امروز تمام اهتمام و توجه دانشجویان و فارغ التحصیل جهادی و انقلابی ما در این شرایط جنگ مالی، باید معطوف به یاری جهت حل مسائلی باشد که به نوعی پاشنه آشیل نظام اسلامی ایران محسوب شده و بجهت حساسیت، اولویت با آنهاست.

فلذاست که با تمام توان در جهت شناسایی این اولویت ها باید کوشش و از پرداختن به سایر حوزه ها و حواشی کم اثر و یا بی اثر اجنتاب نمود که خود این مشغولیت سازی به موارد فوق به نوعی استراتژی دشمن جهت اتلاف وقت و ضربه زدن هم می تواند باشد.

مصطفی ابراهیمی، فعال دانشجویی

انتشار یادداشت های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط وبلاگ سایه نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه ها و فعالین دانشجویی است

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ضرورت بکارگیری توان علمی در خدمت حل مسائل کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت بکارگیری توان علمی در خدمت حل مسائل کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید