سطح دانش و مهارت عطار ها ارتقا می یابد

به گزارش وبلاگ سایه، عطاری ها به عنوان نمایندگی فروش محصولات و فرآورده های گیاهی دارویی در کشور نیازمند ساماندهی و نظارت بیشتر هستند.

سطح دانش و مهارت عطار ها ارتقا می یابد

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ سایه، عطاری ها به عنوان کنندگی فروش محصولات و فرآورده های گیاهی دارویی در کشور نیازمند ساماندهی و نظارت بیشتر هستند.

برخی کارشناسان، این صنف را بازوان اصلی کنترل برخی بیماری ها می دانند که تامین کننده زنجیره دارویی و مواد تقویتی طب ایرانی هستند. به همین دلیل باید با دقت و حساسیت بیشتری نظارت و پایش شوند. بر همین اساس ستاد توسعه علوم و فناوری های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اجرای طرح ساماندهی و پایش عطاری ها به این حوزه ورود کرده است.

این طرح در پی ارتقای سطح مهارتی و دانشی عطاری ها است. صنفی تاثیرگذار در توسعه صنعت گیاهان دارویی که در حال حاضر نماد و مشخصه ارائه درمان های گیاهی در کشور محسوب می شوند. این کار با شناسایی و پایش عطاری ها و عرضه کنندگان سنتی در سرتاسر کشور انجام می شود.

برگزاری دوره های آموزشی و مهارتی آزاد برای فعالان این حوزه مهم ترین اقدامی است که در این طرح مدنظر است. از این طریق سطح دانش آن ها نسبت به این حوزه مهم و کاربردی ارتقاء می یابد.

شاید بتوان امید داشت با اجرای این طرح، برخی مسائل این حرفه رفع شود و چالش­های این حوزه که با سلامتی مردم سرکار دارد کاهش یابد. البته که درحال حاضر صنف عطاری ها زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت فعالیت می کنند، ولی باید نظارت بیشتری از طریق نهاد های متولی سلامت این حوزه از جمله دفتر طب ایرانی و سازمان غذا و دارو بر فعالیت این قشر صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "سطح دانش و مهارت عطار ها ارتقا می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سطح دانش و مهارت عطار ها ارتقا می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید