دوربین تله فوتوی آیفون 12 پرو مکس از حالت شب پشتیبانی نمی کند

به گزارش وبلاگ سایه، اپل با معرفی پرچم داران سری آیفون 12 خاطرنشان کرد پشتیبانی از حالت شب را که پیش تر فقط روی دوربین اصلی در دسترس بود، به دوربین های سلفی و فوق عریض هم اضافه نموده است. در رابطه با دوربین تله فوتوی آیفون 12 پرو و پرو مکس هیچ حرفی به میان نیامد و به نظر می رسد دلیل آن هم پشتیبانی نکردن این سنسور از حالت شب بود.

دوربین تله فوتوی آیفون 12 پرو مکس از حالت شب پشتیبانی نمی کند

شرکت های سازنده گوشی های هوشمند معمولا حالت شب را تنها برای دوربین اصلی در دسترس قرار می دهند. اگرچه بعضی از این شرکت ها تصمیم گرفته اند دوربین های دیگر را هم به این قابلیت مجهز نمایند اما فعلا چنین موضوعی همه گیر نشده. با این حال اپل یکی از شرکت هایی است که سه دوربین اصلی، فوق عریض و سلفی نماینده های جدید خود را به حالت شب مجهز نموده.

اپل در مراسم رونمایی از گوشی های خود به این نکته هم اشاره نمود که دوربین تله فوتوی آیفون 12 پرو مکس با پیشرفت محسوسی به نسبت قبل همراه بوده و می تواند 2.5 برابر عظیم نمایی اپتیکال داشته باشد. اگرچه این شرکت در رابطه با پشتیبانی این لنز از حالت شب هیچ ادعایی مطرح نکرد اما بسیاری ها گمان کردند چون سه دوربین دیگر از این حالت پشتیبانی می نمایند، احتمالا دوربین تله فوتو نیز توانایی عکاسی در حالت شب را خواهد داشت که گویا این گونه نیست.

درست مانند گوشی های آیفون 11 پرو و پرو مکس، آیفون 12 پرو و پرو مکس هم برای عظیم نمایی در شب، به لنز اصلی خود وابسته هستند که می تواند تا 2.5 برابر به صورت دیجیتال زوم کند. البته این دوربین در شرایطی که نور کافی فراهم باشد، می تواند در شب عکاسی کند اما اگر میزان نور از یک حدی خاص کمتر باشد، گوشی از دوربین اصلی با عظیم نمایی دیجیتال جهت عکاسی استفاده می نماید.

دلیل اصلی این تفاوت، به خاطر سنسوری است که در آن ها به کار رفته است. سنسور اصلی عظیمتر از سنسوری است که برای عظیم نمایی استفاده می گردد. به همین خاطر است که بسیاری از گوشی ها از دوربین اصلی برای عکاسی در شب استفاده می نمایند. حتی در آیفون 7 پلاس هم که از دو دوربین بهره می برد شاهد این بودیم که در شب، از دوربین اصلی برای زوم در شب استفاده می شد و نه دوربین تله فوتو.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "دوربین تله فوتوی آیفون 12 پرو مکس از حالت شب پشتیبانی نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوربین تله فوتوی آیفون 12 پرو مکس از حالت شب پشتیبانی نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید