تاثیر زیاد رژیم غذایی در افزایش وزن

به گزارش وبلاگ سایه، آنچه می خورید احتیاج به هماهنگی با شرایط آب و هوایی و شرایطی که در آن زندگی می کنید، چه شغلتان و چه سبک زندگیتان و دیگر مسائل مربوطه دارد. فصل تابستان واقعاً داغ است و احتیاج است که همواره هیدراته بمانید. آب رسانی به بدن برای کاهش وزن بسیار مهم است و تمام عملکردهای بدن را تحت تاثیر قرار می دهد.

تاثیر زیاد رژیم غذایی در افزایش وزن

به گزارش مدیکال اکسپرس، محققان در گزارشی که در مجله BMJ منتشر شده اظهار کردند: افرادی به صورت ژنتیکی در معرض افزایش وزن هستند که شیوه زندگی ناسالم هم باعث می گردد این مشکل افزایش پیدا نموده و منجر به اضافه وزن بیشتر گردد.

اندازه گیری استاندارد برای چاقی، شاخص توده بدن (BMI)، بر اساس وزن و قد محاسبه می گردد. شاخص توده بدن 25 تا 30 نشان می دهد که فرد اضافه وزن دارد. 30 و بالاتر از آن هم که چاقی را نشان می دهد.

چاقی از مهمترین عوامل خطرساز برای حملات قلبی، سکته مغزی، دیابت و ابتلاء به بعضی سرطان هاست.

براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، حدود چهار درصد از بزرگسالان در اواسط دهه 1970 دارای شاخص توده بدنی 30 و بالاتر بودند.

کارشناسان عنوان کردند تا سال 2016، این رقم 11 درصد برای مردان و 15 درصد مربوط به زنان بود. افزایش وزن در میان بچه ها هم از چهار درصد در سال 1975 به بیش از 18 درصد در سال 2016 رسیده است.

برای نشان دادن تأثیر نسبی محیط و ژن ها برای چاقی، دانشمندان نروژی اطلاعات مرتبط با قد و وزن نزدیک به 120 هزار نفر را بین سال های 1963 تا 2008 مورد آنالیز قرار دادند. نتایج نشان داد ژن ها نسبت به رژیم غذایی تأثیر کمتری در چاقی افراد دارند.

منبع: ایسنا

منبع: همگردی

به "تاثیر زیاد رژیم غذایی در افزایش وزن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر زیاد رژیم غذایی در افزایش وزن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید