بازار کاغذ در آخرین ماه تابستان گرم شد

به گزارش وبلاگ سایه، به گزارش خبرنگار خبرنگاران ، کارشناسان بازار چاپ و نشر در آستانه ماه مهر و همزمان با نزدیک شدن به فصل مدارس از تغییرات 10 درصدی قیمت ها خبر می دهند، تهیه و فراوری کتاب های یاری آموزشی، دفاتر مشق، کتاب های دانشگاهی و ... بر روند فعالیت بازار تأثیر گذاشته است.

بازار کاغذ در آخرین ماه تابستان گرم شد

بازار ملزومات چاپ و نشر تغییر قیمت زیادی نداشته و افت فروش طی ماه های اخیر موجب کاهش قیمت شده است؛ اکنون هر کیلو مرکب گلاسه خارجی حدود 290 تا 320 هزار تومان به تناسب برند و جنس در بازار فروخته می گردد.

بهای مرکب ایرانی بدون تغییر در هفته های اخیر بوده است و هر کیلو مرکب گلاسه ایرانی رنگی 290 هزار تومان، هرکیلو مرکب گلاسه مشکی 220 هزار تومان، هرکیلو مرکب تحریر رنگی ایرانی، 215 هزار تومان و هرکیلو مرکب تحریر مشکی ایرانی نیز به قیمت 175 هزار تومان در بازار خرید و فروش می گردد.

الکل ایزوپروپیل نیز حدود 80 تا 85 هزار تومان عرضه شده و هر ورق زینک نیز با کاهش قیمت نسبی همراه بوده و اکنون حدود 75 هزار تومان در بازار عرضه شده، بعلاوه هرکیلو چسب سرد ایرانی حدود 108 هزار تومان و چسب گرم، کیلویی 250 هزار تومان در بازار عرضه شده است.

افزایش قیمت کاغذ

بازار کاغذ اما با افزایش نسبی قیمت ها همراه بوده است، هر بند کاغذ چینی 70 گرمی 70 در 100 به قیمت یک میلیون و 270 هزار تومان و هربند کاغذ چینی 70 گرمی 60 در 90 نیز به بهای 970 هزار تومان خرید و فروش می گردد.

هر بند کاغذ تحریر چینی 80 گرمی نیز با کمی افزایش قیمت در بازار عرضه شده است؛ امروز هر بند کاغذ 80 گرمی، 70 در 100، حدود یک میلیون و 480 هزار تومان و هربند کاغذ 60 در 90 یک میلیون و 420 هزار تومان در بازار عرضه شده است.

در این زمینه قیمت کاغذ و مقوای گلاسه با کاهش بها همراه بوده است، هر کیلو کاغذ گلاسه 130 گرمی به قیمت 52 هزار تومان و هرکیلو کاغذ گلاسه 250 گرمی حدود 49 هزار تومان در بازار فروخته می گردد.

به گزارش ایبنا؛ با توجه به پیش بینی کارشناسان، بازار ملزومات فراوری کتاب در دهه سوم شهریور ماه از رکود و سکون خارج خواهد شد و رونق خواهد گرفت. در این میان به نظر می رسد با استمرار توزیع کاغذ و تزریق کاغذهای وارداتی به بازار، اتفاق های خوبی را شاهد خواهیم بود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "بازار کاغذ در آخرین ماه تابستان گرم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار کاغذ در آخرین ماه تابستان گرم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید