انجام مکرر تست، رمز موفقیت دانشگاه استنفورد در دوران کرونا

به گزارش وبلاگ سایه، خبرگزاری خبرنگاران- متخصصان بهداشت، دانشجویان و مسئولان دانشگاه استنفورد در مورد نحوه عملکرد این دانشگاه در مورد کووید-19 اظهار خوشبینی کرده اند.

انجام مکرر تست، رمز موفقیت دانشگاه استنفورد در دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری وبلاگ سایه به نقل از استنفورد دیلی، تا به امروز، از میان 42 هزار و 750 تست کرونا که از دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه استنفورد دریافت شده است، تنها 45 تست مثبت اعلام شده است.

با این وجود، نرخ مثبت ابتلا در این دانشگاه 0.11 درصد است و در مقایسه با دانشگاه استنفورد، میزان ابتلا به کرونا در دانشگاه کرنل، 0.03 درصد و در دانشگاه کالیفرنیا برکلی 0.53 درصد است.

تعداد تست های دریافت شده در دانشگاه کرنل 34 هزار و 852 و در دانشگاه کالیفرنیا برکلی، 44 هزار و 827 بوده است.

نکته اساسی در برنامه نظارت بر کووید-19 دانشگاه استنفورد، نظارت هفتگی دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد است که در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و شست وشوی مکرر دست انجام می شود.

جی میرانادا سخنگوی دانشگاه استنفورد گفت: نظارت منظم و انجام تست کرونا از افرادی که در دانشگاه حضور فیزیکی دارند، راهی برای تایید رعایت پروتکل های بهداشتی در دانشگاه است و همچنین در شناسایی افراد مبتلا و افرادی که ممکن است بدون داشتن علامت، آلوده به کرونا باشند، موثر است.

ایوان مالدونادو یکی از محققان برجسته دانشگاه استنفورد که در حوزه کووید-19 تحقیق می کند، اظهار کرد: ما باید دریافت تست کرونا از افراد را ادامه دهیم تا از آنچه که در جامعه دانشگاهی ما اتفاق می افتد، اطمینان حاصل کنیم. باید با این آزمایش ها افراد مبتلا را از دانشگاه دور نگه داریم تا بیماری به دیگران منتقل نشود.

دانشگاه استنفورد با حضور تعداد کمتری از دانشجویان در محوطه دانشگاه توانسته نتیجه قابل قبولی در دوران کرونا داشته باشد.

مالدونادو ادامه داد: دانشگاه استنفورد می تواند حتی با بازگشت تعداد بیشتری از دانشجویان عملکرد خوبی داشته باشد. ولی در نهایت این دانشجویان هستند که تصمیم میگیرند شرایط ابتلا به چه نحو باشد. چراکه مسئولیت رفتارهای هر فردی برعهده خودش است.

دانشگاه استنفورد قصد دارد برای سه ماهه زمستان، دانشجویان سال اولی را به محیط دانشگاه بازگرداند.البته اگر شرایط بهداشتی این اجازه را به آن ها دهد.

بدون شک در چنین شرایطی دانشگاه استنفورد نیاز دارد تعداد آزمایشات فعلی خود را افزایش دهد.

سخنگوی دانشگاه استنفورد گفت: در حالی که میزان کم مبتلا به کرونا برای ما دلگرم کننده است، ولی راهنمایی های بهداشتی دولت نیز نقش مهمی در تصمیم گیری ما ایفا می کند. زیرا ما در تلاشیم جامعه دانشگاهی خود را به سلامت به دانشگاه بازگردانیم.

منبع: خبرگزاری آریا

به "انجام مکرر تست، رمز موفقیت دانشگاه استنفورد در دوران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام مکرر تست، رمز موفقیت دانشگاه استنفورد در دوران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید