افزایش 10 میلیونی قیمت یک یخچال و فریرز در کمتر از 10 روز

به گزارش وبلاگ سایه، بازار لوازم خانگی در این سال ها دستخوش رکود و افزایش قیمت های متعدد شده است، این رکود نه به نفع تولیدکننده است و نه به نفع فروشنده و خریدار، بازاری که هر روز کم رونق تر از قبل خواهد شد و فعالان در این حوزه متضرر.

افزایش 10 میلیونی قیمت یک یخچال و فریرز در کمتر از 10 روز

به گزارش ایسنا، وقتی برای خرید لوازم خانگی به بازار مراجعه می کنی، از تماشا قیمت ها دچار حیرت می شوی، کیفیت لوازم خانگی چندان چنگی به دل نمی زند، اما به جای افزایش کیفیت در این حوزه شاهد افزایش قیمت به صورت نجومی هستیم.

افراد بنا بر ضرورت اقدام به خرید لوازم خانگی می نمایند، می توان گفت نوعروسان امروز تنها خریداران لوازم خانگی در بازار هستند و تنها به خرید چند قلم کالای ضروی اکتفا می نمایند، اما برای همان چند قلم کالای ضروری باید هزینه های گزافی را پرداخت نمایند.

یکی از گلایه های خریداران بازار لوازم خانگی نبود تنوع در این حوزه است، قطعا ممنوعیت ورود لوازم خانگی به کشور این مسئله را تشدید نموده و خریداران و فروشندگان نیز با چالش های متعدد روبرو هستند.

پس از اعلام رسمی افزایش قیمت در حوزه لوازم خانگی، بسیاری از فروشندگان و فراورینمایندگان کالا های که در انبار های خود دپو نموده بودند را با قیمت تازه به بازار عرضه کردند که این مسئله قطعا تخلف است، اما باید دید نظارتی بر این مسئله صورت خواهد گرفت.

افزایش 10 میلیونی قیمت یک یخچال و فریرز در کمتر از 10 روز

امیری یکی از شهروندان شهرکردی با گلایه از افزایش شدید قیمت لوازم خانگی در بازار، اظهار کرد: در سال های اخیر قیمت لوازم خانگی به شدت افزایش پیدا نموده است و این مسئله خانواده ها را برای خرید لوازم مورد احتیاج با مشکل روبرو می نماید.

وی گفت: باتوجه به خرابی یخچال و فریرز، 10 روز گذشته برای خرید یک دستگاه یخچال و فریزر به بازار مراجعه کردم، قیمت این کالا 26 میلیون تومان بود، اما برای اینکه هزینه خرید را تامین کنم، پس از مراجعه مجدد قیمت همان کالا به وسیله فروشنده 35 میلیون تومان عنوان شد.

این بانوی شهرکردی بیان نمود: فروشنده بلافاصله پس از اعلام افزایش قیمت، اقدام به افزایش قیمت کالایی که با قیمت قبل تهیه نموده بود، کرد، آیا این کار تخلف نیست؟ نباید نظارتی بر بازار صورت بگیرد؟ این افزایش قیمت با چه مجوزی اجرا شده است.

خرید جهیزیه بسیاری از خانواده ها را دچار چالش نموده است

صمدی یکی از شهروندان شهرکردی، اظهار کرد: برای خرید جهیزیه دخترم با چالش روبرو شده ام، قیمت لوازم خانگی کمرشکن است.

وی اضافه کرد: افزایش قیمت در حوزه لوازم خانگی به صورت هفتگی اتفاق می افتد، برای مثال برای خرید به بازار مراجعه می کنی، پس از اطلاع از قیمت، چند روزی زمان احتیاج داری تا هزینه را تامین کنی، اما وقتی برای خرید مراجعه می کنیم، شاهد افزایش همان کالا در عرض یک هفته هستی.

صمدی گفت: خرید جهیزیه بسیاری از خانواده ها را دچار چالش نموده است، وقتی جوانان برای ازدواج ترغیب می شوند، باید حداقل شرایط نیز فراهم گردد.

افزایش شدید قیمت لوازم خانگی از سال گذشته موجب کاهش تقاضا شده است

جمشید کلاهی- رئیس اتحادیه لوازم خانگی شهرکرد با اشاره به افزایش چند باره قیمت لوزام خانگی، اظهار کرد: افزایش شدید قیمت لوازم خانگی از سال گذشته موجب کاهش تقاضا شده است و این کاهش در چند مرحله تشدید شد.

وی با بیان اینکه آخرین افزایش قیمت در حوزه لوازم خانگی در اواخر خردادماه امسال رخ داد، گفت: علاوه بر افزایش قیمت در این حوزه با کمبود کالا نیز روبرو هستیم، باتوجه به ممنوعیت ورود لوزام خانگی از خارج از کشور، فراورینمایندگان داخلی نیز کالا را به وفور در بازار عرضه نمی نمایند.

کلاهی اضافه کرد: عموما فراورینمایندگان داخلی لوازم خانگی نمایندگی فروش ندارد و اصناف نیز باید این کالا ها را با قیمت آزاد از بازار تهیه نمایند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی شهرکرد در ادامه با بیان اینکه اگر افزایش قیمت لوازم خانگی و کاهش تقاضا وجود داشته باشد، بسیاری از اصناف این حوزه به تعطیلی کشانده می شوند، شرح داد: در حال حاضر خرید لوازم خانگی در حد ضرورت و برای جهیزیه است، گاهی افراد نیز در صورت خراب شدن لوازم خانگی بالاجبار اقدام به خرید می نمایند.

وی بیان نمود: در حال حاضر حداقل قیمت یک عدد یخچال و فریزر در بازار شهرکرد 30 میلیون تومان، اجاق گاز 14 میلیون تومان، ماشین لباس شویی 12 تا 15 میلیون تومان و ظرفشویی 16 میلیون تومان است.

در حال حاضر قیمت پنج قلم کالا به وسیله تنظیم بازار قیمت گذاری می گردد

غلامرضا قائدامینی- معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش قیمت پنج قلم کالا در حوزه لوازم خانگی در کشور، اظهار کرد: طبق مصوبه سازمان حمایت قیمت انواع تلویزیون 16 درصد و قیمت یخچال، فریزر و یخچال- فریزر 10 درصد افزایش داشته است، مابقی کالا ها هیچ گونه افزایش قیمتی نباید داشته باشند، اما در مجموع افزایش قیمت مابقی کالا ها در اختیار فراورینمایندگان است و احتیاجی به مجوز سازمان حمایت ندارد.

وی اضافه کرد: کالا های فراوری قبل باید با قیمت قبل به فروش برسد، بر روی لوازم خانگی قیمت فراورینماینده و مصرف نماینده درج شده است و مخدوش کردن قیمت به وسیله فروشنده تخلف است.

قائدامینی با تاکید بر اینکه افراد کالایی را که قیمت آن مخدوش شده است، نخرند، گفت: شهروندان تخلفات در حوزه گرانفروشی در لوازم خانگی را با شماره 124 گزارش دهند، بعلاوه گشت های ویژه نیز بر این حوزه نظارت دارند.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت چهارمحال و بختیاری با اشاره به دلایل افزایش قیمت لوازم خانگی، شرح داد: افزایش هزینه های فراوری، افزایش دستمزد کارگران، افزایش هزینه های حمل و نقل و مواداولیه از دلایل این افزایش قیمت است، در حال حاضر قیمت پنج قلم کالا به وسیله تنظیم بازار قیمت گذاری می گردد و مابقی در اختیار فراورینمایندگان لوازم خانگی است.

منبع: فرارو

به "افزایش 10 میلیونی قیمت یک یخچال و فریرز در کمتر از 10 روز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 10 میلیونی قیمت یک یخچال و فریرز در کمتر از 10 روز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید