5 راهی که واقعیت مجازی فضای سفر را متحول می نماید

به گزارش وبلاگ سایه، سفر به مکان های مختلف جهان برای علاقه مندان به سفر و گردشگری از مهیج ترین و لذت بخش ترین تجربه ها است. زمان، یکی از عوامل عمده ای است که این تجربه را محدود می نماید. امروزه با وجود واقعیت مجازی، در کسری از زمان، مرز میان جهانی واقعی و جهانی مجازی کمرنگ می گردد و تجربه ای از یک جهانی واقعی پیش رویتان خواهد بود. با خبرنگاران همراه باشید تا بیشتر در این مورد بدانیم.

5 راهی که واقعیت مجازی فضای سفر را متحول می نماید

به زودی رویای سفر به دور جهان تنها با تبلیغات جهانگردی محقق خواهد شد. تکان دهنده است، درسته؟

بله! اما حقیقت دارد. نوآوری های تازه مطرح شده در تبلیغات، آنقدر تاثیرگذار هستند که رفته رفته احتیاج به سفر فیزیکی را کم می نمایند. بدون احتیاج به هواپیما و یا ماشین، می توانید مکان های مختلف را بازدید کنید، از تماشا منظره ها لذت ببرید و بودن در آن مکان را به معنای واقعی تجربه کنید.

چگونه ممکن است؟

بله! هیچ ویدئو، عکس و یا انیمیشنی تا این حد تاثیرگذار نیست که بتواند کاملا جایگزین واقعیت مجازی گردد. واقعیت مجازی (Virtual Reality) همه این رویاها را محقق نموده است.

تجربه واقعیت مجازی، بسیار نفس گیر است و به یاری مشاهده، درک و حتی استشمام وقایع سفر آینده، فردی را که هدست واقعیت مجازی را می پوشد، کاملا درگیر تجربه ای واقعی می نماید.

در حال حاضر تمرکز واقعیت مجازی، بر تبلیغات سفرهای داخلی در کشورها است تا به این شیوه بتوانند تعداد گردشگران یک کشور را افزایش دهند.

مدیر فروش و ارتباطات گردشگری استرالیا می گوید: واقعیت مجازی می تواند در آینده ابزاری برای بیان موضوعاتی راجع به استرالیا و نشان دادن استرالیای مجازی به مردمی باشد که بسیار دورتر زندگی می نمایند و این امر آنها را ترغیب کند تا استرالیای واقعی را ببینند.

طبق آمار Sophic capital، واقعیت مجازی (VR) در حال تبدیل به جریانی مهم است و تا سال 2018 می تواند بازاری 7 میلیارد دلاری ایجاد کند.

با درک افق وسیع واقعیت مجازی در آینده و در نظر گرفتن اینکه بازتماشامایندگان آنچه را که تجربه می نمایند، باور نمایند، صنعت سفر و گردشگری به خاطر افزایش گردشگران داخلی بهای زیادی به این مقوله می دهد.

نگاهی کوتاه به مزایای واقعیت مجازی:

1. تجربه واقعی قبل از خرید و یا پرواز

سفر به مکان های تازه بسیار گران تمام می گردد و ضروری است پیش از برنامه ریزی برای سفر، کاملا به جوانب آن فکر کنید. صرف هزینه زیاد برای سفری که ممکن است انتظاراتتان را برآورده نکند، واقعا سخت خواهد بود چرا که نمی دانید چه تجربه ای از این سفر به دست می آورید.

اگر مقصد سفرتان با علاقه و سلیقه شما تطابق نداشته باشد، در این صورت بخش مفرح سفر و بعلاوه هزاران دلار از پول خود را از دست داده اید.

اینجاست که واقعیت مجازی به یاری شما می آید و شما را به صورت مجازی به مقصد انتخابی سفرتان می برد. این همان راه چاره نهایی است که به شما اجازه می دهد قبل از رزرو تور سفر و یا پرواز به آنجا، بتوانید تجربه ای از مقصدتان داشته باشید.

بخش گردشگری جنوب افریقا پروژه واقعیت مجازی را راه اندازی کرد تا به مسافران احتمالی یاری کند در خصوص سفر به مناطقی که نسبت به آن احساس خطر و یا حس مرموزی دارند، اطمینان پیدا نمایند.

2. ارتباط با محیط پیرامون

زمانی که شما به عنوان مسافر بتوانید هتل ها، زیبایی های شهر، موزه ها، گالر ی ها، فروشگاه ها و بسیاری از مکان های دیگر را ببینید و میان آنها قدم بزنید، روح واقعی آن مکان فکر تان را تسخیر می نماید.

بعلاوه، حقیقت موجود و تاریخچه نقاط مختلف قابل مشاهده است. کاربر با استفاده از این تکنولوژی می تواند احساسی واقعی از بودن در آن مکان را تجربه کند؛ زیرا هدست های واقعیت مجازی، با ایجاد تلنگرهایی بر مغز باعث می شوند که شما حس کنید آنچه اتفاق می افتد، واقعیت دارد.

3. شبیه سازی بی درنگ با واقعیت مجازی

خیلی وقت ها اتفاق می افتد که نمی توانیم تصمیم بگیریم تغییرات فصول و یا آب و هوا تاثیر بدی بر سفر ما خواهد گذاشت و یا باعث خوشحالی ما خواهد شد. در زمان حقیقی، تصمیم گیری و شبیه سازی تغییرات در جهانی واقعی مشکل است.

با این حال، تاثیر بی درنگ تغییرات محیط بر گردش و یا سفر شما، می تواند با اعمال نفوذ واقعیت مجازی تعیین گردد. بعلاوه، اینکه چه چیزهایی از رویدادها و اتفاقات آینده تاثیر می گیرند، نشان داده می گردد. شبیه سازی بی درنگ، هر گونه شک و تردیدی را که ممکن است در روبرو با تغییرات شرایط با آن روبرو شوید، از بین می برد.

4. انقلاب در حمل و نقل

سفرهای طولانی با هواپیما، اتوبوس و یا قطار واقعا کسل نماینده است. اما در حال حاضر عموما کوشش سرویس های حمل و نقل بر این است تا تجربه سفر مسافران را بهبود ببخشند و غنی نمایند.

افراد آینده نگری که در ابتدای صف نوآوری اعمال نفوذ فناوری واقعیت مجازی هستند، می توانند به شیوه منحصربه فردی با مسافران تعامل برقرار نمایند و از آنها پذیرایی نمایند.

شرکت هواپیمایی کانتاس (Qantas Airways) در یک دوره آزمایشی سه ماهه به مسافران درجه یک خود، هدست های واقعیت مجازی Samsung Gear را در کابین های ویژه ارائه می نماید. این شرکت گامی به جلو برداشته تا به مسافران حاضر در پروازها، تجربه ای بسیار عالی و تازه از فیلم های هالیوودی مجازی روی جایگاه های راحت و در ارتفاع 40000 پا از زمین بدهد.

5. توانمندسازی فروش

زمانی که آژانس های مسافرتی آغاز به استفاده از شیوه واقعیت مجازی برای فروش بسته های مختلف سفر می نمایند، گردشگران به سادگی می توانند به جای گوش دادن به تجربه دیگران در بازدید از مکان های مختلف، خود به تجربه و بازدید از آن مکان بپردازند.

تجربه سفر متقابل همراه با تورهای مجازی افراد را ترغیب می نماید و شاید باعث گردد در آینده نزدیک، تور مسافرتی رزرو نمایند. در نهایت، فروش و درآمدهای مربوط به آن را بهبود و تسریع می بخشد.

جمع بندی

دنیل بروس (Daniel Burrus)، به عنوان یک آینده پژوه می گوید: برخلاف آنچه عموما در فیلم های علمی-تخیلی نشان داده می گردد، واقعیت مجازی جایگزین سفرهای حقیقی نخواهد شد. واقعیت مجازی شکل تازهی از نمایش خواهد بود، تجربه باورنکردنی و سه بعدی از مقصد که این امکان را به مسافران می دهد تا تجربه ای واقعی از مقصد مورد نظر خود داشته باشند.

منبع: CREDENCYS

منبع: کجارو

به "5 راهی که واقعیت مجازی فضای سفر را متحول می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 راهی که واقعیت مجازی فضای سفر را متحول می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید