از تخصیص اعتبار 21 میلیاردی به سراهای دانشجویی تا افزایش 15 درصدی شهریه دانشگاه ها

به گزارش وبلاگ سایه، وزارت علوم هفته گذشته با اخباری حول تخصیص اعتبار 21 میلیاردی به سراهای دانشجویی و افزایش 15 درصدی شهریه دانشگاه ها گذشت.

از تخصیص اعتبار 21 میلیاردی به سراهای دانشجویی تا افزایش 15 درصدی شهریه دانشگاه ها

به گزارش خبرنگار ، وزارت علوم در هفته گذشته با اخباری حول تخصیص اعتبار 21 میلیاردی به سراهای دانشجویی، افزایش 15 درصدی شهریه دانشگاه های تهران و تبدیل وضعیت کارکنان دانشگاه پیغام نور سپری شد.

تخصیص اعتبار 21 میلیارد تومانی برای تعمیر و تجهیز سرا های دانشجویی

ناصر مطیعی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان درباره تعمیر سرا های دانشجویی، اظهار کرد: صندوق رفاه دانشجویان به عنوان یکی از متولیان خدمات رفاهی دانشجویان، ماموریت اصلی خود را در بهبود و ارتقا کیفیت خدمات رسانی به جامعه هدف قرار داده است؛ نظر به صندلی مهم سرا های دانشجویی در افزایش سطح رفاه و رضایتمندی دانشجویان، این صندوق در سال های اخیر طرح بازسازی و ارتقا سرا ها را در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: با توجه به تجربه پیروز این طرح در چند سال گذشته و بهبود کیفی تعداد بسیار زیادی از سرا های دانشجویی، طرح مذکور در سال 98 نیز با همکاری و مشارکت دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی عملیاتی می گردد.

افزایش 15 درصدی شهریه دانشگاه های تهران

دانشگاه های سراسری کشور هر سال بر اساس مصوبات هیئت امنا می توانند شهریه ها را افزایش دهند و تمامی دانشجویان ورودی جدید شهریه پرداز موظف هستند، شهریه را مطابق جدول مصوبه دانشگاه در همان سال پرداخت نمایند.

سال جاری نیز دانشگاه های سراسری میزان افزایش شهریه دوره های شبانه و پردیس های خود را بر اساس رأی هیئت امنا و در نظر دریافت شرایط مالی کشور و وضعیت دانشجو اعلام کردند.بر این اساس حداکثر افزایش شهریه دانشگاه های سراسری در تهران حدود 15 درصد اعلام شده است.

کارکنان قراردادی دانشگاه پیغام نور تبدیل وضعیت می شوند

زمانی رئیس دانشگاه پیغام نور در پاسخ به سوالی در مورد ساماندهی مراکز و واحد های دانشگاه پیغام نور اظهار کرد: هدف از ساماندهی دانشگاه پیغام نور، تعریف ماموریت های جدید به مراکز و واحد های این دانشگاه است و آنطور که در مقطعی از زمان دانشگاه پیغام نور دغدغه تحصیل برای همگان را از بین برد، اکنون نیز در ماموریتی جدید، مهارت آموزی و اشتغال پایدار برای دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه ها را در برنامه خود دارد.

زمانی با بیان اینکه مهارت آموزان با دریافت گواهی دوره در رشته های خاص و با توجه به احتیاج توسعه ای منطقه می توانند از تسهیلات ویژه دولت که بالغ بر یک میلیارد ریال است بهره مند شوند، گفت: این افراد با داشتن تخصص علمی و عملی و منابع مادی می توانند گام اساسی را در پیشرفت و توسعه کشور بردارند.

رئیس دانشگاه پیغام نور به انعقاد تفاهم نامه با مجمع عالی کانون کارفرمایان کشور را مهم دانست و گفت: اگر دانشجویی بخواهد در رشته خاصی تخصص کافی را کسب کند یا اینکه در راستای انتخاب شغل خود احتیاج به تجربه آموزی داشته باشد، دفاتر انجمن های صنفی ایجاد شده در مراکز و واحد های دانشگاه پیغام نور این وظیفه را دارد تا متقاضیان را به صنف مورد علاقه خود جهت کارآموزی معرفی نمایند.

طرح گسترش وزارت علوم به سامان رسید

غلامعلی حداد عادل، رئیس کارگروه شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی فرهنگی اظهار کرد: پس از حدود 6 ماه موضوع معین اعضای کارگروه های برنامه ریزی و گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به سامان رسید.

رئیس شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی گفت: خوشبختانه نتیجه حاصل شده مبین استمرار کوشش ها و استفاده از تجربیات انباشته شده در تحول و ارتقاء علوم انسانی است.

در ادامه حداد عادل از انتشار سه کتاب توسط شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی با همکاری سازمان مطالعه و تدوین علوم انسانی دانشگاه ها سمت اطلاع داد.

اخراج دانشجویان دکتری امیرکبیر با رد شدن در آزمون جامع

حسن کریمیان، معاون آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به طرح پایش دوره دکتری این دانشگاه، اظهار کرد: دانشجویان دکتری در طول سال تحصیلی جدید اگر در آزمون جامع قبول نشوند مجبور هستند که مجدد امتحان دهند و این طبق آئین نامه جدید دانشجویان است.

وی با اشاره به تغییر روال امتحانات آزمون جامع، گفت: در گذشته دانشجویان اگر در امتحان جامع قبول نمی شدند یک اخطار می دریافتد و با دادن 2 بار امتحان در صورتی که قبول نشوند، اخراج می شدند.

کریمیان با اشاره به اینکه دانشجویان برای رسیدن به مرحله امتحان پروپوزال خود باید در امتحان جامع نمره قبولی را دریافت نمایند، اعلام کرد: آئین نامه ضوابط جدید برای مقطع دکتری دانشگاه امیرکبیر از سال تحصیلی جدید اجرا خواهد شد.

انتهای پیغام /

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "از تخصیص اعتبار 21 میلیاردی به سراهای دانشجویی تا افزایش 15 درصدی شهریه دانشگاه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از تخصیص اعتبار 21 میلیاردی به سراهای دانشجویی تا افزایش 15 درصدی شهریه دانشگاه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید