آیا نوشیدن آب همراه غذا مضر است؟

به گزارش وبلاگ سایه، صدا و سیما/ عادت های روزمره ما به روال معمول زندگی مان تبدیل می شوند، اما عادات روزمره تفاوت زیادی در نحوه و چگونگی زندگی فرد ایجاد می نمایند. انجام چند تغییر کوچک طی یک دوره زمانی می تواند چندین مشکل پیرامون سلامتی را مرتفع کند. یکی از عادت هایی که به ما در حل مسائل و بیماری های مختلف یاری می نماید هیدراته ماندن با نوشیدن آب در طول روز است. بعضی از ما حتی بین وعده های غذایی خود نیز آب می نوشیم و بعضی دیگر دوست داریم وعده های غذایی خود را با نوشیدن یک لیوان آب به خاتمه برسانیم، اما کدام کار صحیح است؟

آیا نوشیدن آب همراه غذا مضر است؟

در ادامه نظر طب آیورودا در این زمینه شرح داده می گردد.

نوشیدن آب قبل از غذا

بسیاری از ما ترجیح می دهیم قبل از آغاز به غذا خوردن یک لیوان آب بنوشیم تا کالری کمتری دریافت کنیم، اما بر اساس طب آیورودا نوشیدن آب قبل از صرف غذا منجر به ضعف و لاغری می گردد.

نوشیدن آب بعد از غذا

بیشتر ما وعده های غذایی خود را با نوشیدن یک لیوان آب به انتها می رسانیم. این عادت به ما احساس سیری می دهد و سوت انتها غذا خوردن را به صدا در می آورد، اما این عادت منجر به چاقی می گردد.

نوشیدن آب بین غذا

بر اساس باور طب آیورودا بهتر است بین غذا جرعه جرعه آب بنوشید، زیرا این عادت به تجزیه و هضم غذا یاری می نماید.

نکته

توصیه می گردد برای متابولیسم و هضم بهتر همواره آب گرم همراه با غذا بنوشید، همچنین می توانید پودر زنجبیل، ریشه وتیور یا علف خس خس، دانه گیاه اقاقیا یا رازیانه را به آبی که بین غذا می نوشید اضافه کنید.

منبع: همگردی

به "آیا نوشیدن آب همراه غذا مضر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا نوشیدن آب همراه غذا مضر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید