آغاز دوازدهمین سال فعالیت نخستین موزه بین المللی مطبوعات خبر کشور

به گزارش وبلاگ سایه، در آستانه آغازدوازدهمین سال فعالیت نخستین موزه بین المللی مطبوعات خبر کشور، برنامه های سالروزگشایش این موزه اعلام شد.

آغاز دوازدهمین سال فعالیت نخستین موزه بین المللی مطبوعات خبر کشور

وبلاگ سایه: روزنامه توریسم نوشت: نخستین موزه بین المللی مطبوعات خبر 16 بهمن ماه جاری ، وارد دوازدهمین سال فعالیت خود می شود. مجوز تاسیس این موزه تخصصی در 16بهمن ماه سال 1391 از سوی یحیی رحمتی رییس وقت اداره کل موزه ها و اموال منقول وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور صادرشد و این موزه به عنوان نخستین موزه مطبوعات کشور و دومین موزه بین المللی مطبوعات پس از موزه مطبوعات Newseum در واشنگتن آمریکا به همت آقای حسین واحدی پور بنیان گذار و مدیر موسسه مطبوعاتی خبر فعالیت خود را آغاز کرد.

در سال 1398 با گذشت 7 سال از فعالیت این موزه ، تعطیلی موزه مطبوعات Newseum در واشنگتن آمریکا رخ داد واز آن زمان نخستین موزه بین المللی مطبوعات خبر به عنوان تنها موزه فعال مطبوعات دنیا مورد اقبال علاقمندان حوزه رسانه قرار گرفته و در این سالها میزبان مقامات رسمی ایران و دیگر کشورها و نیز تورهای رسانه ای داخلی و خارجی بوده است.

این موزه مطبوعاتی دنیای که در برج مطبوعاتی نشریات بین المللی خبر در شیراز واقع شده در 8 تالار بخش های متنوعی از نحوه فعالیت و پیشینه مطبوعات و روند تحول ماشین های چاپ را با هدف ارتقا سطح آگاهی طبقات مختلف جامعه و آشنایی هر چه بیشتر آنان با رسانه ها پیش روی بازدیدکنندگان قرار داده است؛ ضمن آنکه امتیاز قرار گرفتن موزه در برج مطبوعاتی گروه شاخص و فعالی از مجموعه نشریات درجه یک کشور از جمله خبرجنوب به عنوان روزنامه رتبه یک منطقه ای کشور، برای بازدیدکنندگان امکان تور رسانه ای ومشاهده روند چاپ روزنامه را به صورت زنده فراهم ساخته است.

در اهمیت وجود چنین مکان ماندگاری باید گفت که روزنامه ها روایت مکتوب تاریخ زندگی یک ملت در پیچ وخم رخدادهای تلخ و شیرینی است که در ادوارمختلف با آنها خندیده یا گریسته اند. در زمانه دگرگونی روز افزون رسانه های مدرن و مجازی ، موزه مطبوعات به بازدیدکنندگان شانس ورود به دنیای رسانه های کاغذی وقلم های ماندگارخواهد داد وآنها را به تماشای گنجینه میراث خرد و آگاهی وقلم صاحبان اندیشه ای خواهد برد که با تعهد در شرایطی سخت قلم زدند و جاودانه شدند .

گفتنی است نخستین موزه بین المللی مطبوعات خبر در هفته جاری، به مناسبت آغاز دوازدهمین سال فعالیت خود برنامه رونمایی از ده نسخه کتاب های تخصصی مطبوعات به قلم استاد سیروس رومی و گشایش تالار نو تورق مجلات کهن را برگزار می کند.

منبع: توریسم آنلاین

به "آغاز دوازدهمین سال فعالیت نخستین موزه بین المللی مطبوعات خبر کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز دوازدهمین سال فعالیت نخستین موزه بین المللی مطبوعات خبر کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید