شروع حمایت هزار میلیاردی از توسعه فناوری، افتتاح مرکز هم آفرینی

به گزارش وبلاگ سایه به نقل از معاونت علمی،فناوری و اقتصاد دانش بنیان، روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری با اشاره به نقش بخش خصوصی در رونق طرح های تولیدی و دانش بنیان گفت: در این میان، صندوق پژوهش و فناوری استان البرز جزو معدود صندوق های مبتنی بر بخش خصوصی واقعی است که به طور عملی و اجرایی توسعه اقتصاد دانش بنیان را در دستور کار قرار داده است.

شروع حمایت هزار میلیاردی از توسعه فناوری، افتتاح مرکز هم آفرینی

دهقانی اضافه نمود: مایه افتخار است که عده ای از مال خود برای آینده بچه ها این کشور می گذارند. سرمایه گذاری در فناوری و نوآوری، باید به عنوان یک ضرورت فرهنگی ترویج پیدا کند. این مرکز با سهم بسیار اندک معاونت علمی، در زمان بسیار کم و در زمانه ای که عده ای ترجیح می دهند سرمایه خود را در حوزه های دیگری سرمایه گذاری نمایند، در حوزه دانش بنیان ایجاد شده که این امر از یک نگاه دوراندیشانه نشأت می گیرد و شایسته تقدیر است.

رییس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه حمایت از کارآفرینی، فراوری و نوآوری، در راستای ارزش های دینی و معنوی است، اضافه نمود: در این شب که مصادف با میلاد منجی عالم بشرست است، افتتاح این مرکز نیز دارای معنایی مقدس و بارقه هایی از نور امید و پیشرفت است.هیچ کاری به میزان ایجاد اشتغال و زمینه سازی برای کسب روزی حلال به وسیله جوانان مقدس نبوده و در دین آسمانی که بخش عمده ای از عبادت در آن کار کردن و کوشش است. در دین مبین اسلام، اشتغال و فراوری، به عنوان یک عبادت ارزش گذاری شده و مورد تاکید قرار گرفته است.

وی در این باره گفت: مراکز هم آفرینی بر پایه دارایی های فکری و ارزش های نامشهود شکل گرفته اند. جهان به سمت و سویی حرکت نموده که دارایی های مشهود جای خود را به دارایی های نامشهود داده اند و در نمونه های پیروز کسب و کارهای ثروت آفرین جهان، بخش قابل توجهی از سرمایه ها به دارایی های فکری اختصاص دارد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری ادامه داد: در دوره کنونی توسعه زیرساخت، خریداری تجهیزات و ایجاد زیرساخت ها صرفه مالی ندارد. بسیاری از تجهیزات صنعتی باید حداقل بیست ساعت در روز کار نمایند تا توجیه مالی داشته باشند. مراکز هم آفرینی فرصت هایی هستند و فرصتی فراهم می سازند تا صاحبان فناوری و نوآوری بتواند در یک مرکز مشترک فراوری را به صورت اشتراکی انجام دهند.

وی اضافه نمود: تعامل و همکاری سه مجموعه صندوق پژوهش و فناوری البرز، جهاد دانشگاهی و پژوهشگاه رویان، سازمانی پرافتخار و ارزشمند است که حجم قابل توجهی از افتخارات آن، پنهان بوده و متواضعانه کم تر رسانه ای می گردد.مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی باید شکوفا و به ظرفیتی برای ایجاد اشتغال گسترده در این اکوسیستم یکصد هکتاری تبدیل گردد ما نیز آمادگی داریم تا از تحول این زیرساخت بزرگ به فضای مساعد اشتغال و ارزش آفرینی جوانان استان البرز تبدیل گردد.

در این مراسم 3 تفاهم نامه و موافقت نامه با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری، رئیس جهاد دانشگاهی و رئیس پژوهشگاه رویان به امضا رسید.

نخستین توافق نامه بین صندوق پژوهش و فناوری البرز و معاونت علمی برای توسعه و احداث مراکز توسعه و فراوری قراردادی به ارزش 1000 میلیارد ریال در منعقد شد. تفاهم نامه دوم بین معاونت علمی و صندوق پژوهش فناوری در مورد تجاری سازی یافته های پژوهشی در مراکز نوآوری امضا شد.

افتتاح مرکز توسعه قراردادی

مرکز توسعه قراردادی در مساحت 7400 متر مربع با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی استان البرز، به بهره برداری رسیده است. در این مرکز، فعالان فناوری های برق و الکترونیک، نفت، بالادستی و پایین دستی گاز پتروشیمی، صنعت غذا، ساختمان فعالیت می نماید. این مجموعه در کم تر از هفت ماه به همت و همکاری دست اندرکاران و سهام داران بخش خصوصی به خاتمه رسیده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "شروع حمایت هزار میلیاردی از توسعه فناوری، افتتاح مرکز هم آفرینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع حمایت هزار میلیاردی از توسعه فناوری، افتتاح مرکز هم آفرینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید