70 درصد کشمش خراسان رضوی از کیفیت خوبی برخوردار است

به گزارش وبلاگ سایه، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر 70 درصد کشمش تولیدی استان خراسان رضوی از کیفیت خوبی برخوردار است اما برای 30 درصدی که کیفیت مناسب ندارد، برنامه های ترویجی و آموزشی در سازمان پیش بینی شده و آموزش های لازم در این خصوص ارائه می گردد.

70 درصد کشمش خراسان رضوی از کیفیت خوبی برخوردار است

محمدرضا اورانی در گفت وگو با وبلاگ سایه در مورد ورود پسته به بورس اظهار کرد: همان گونه که زعفران وارد بورس شده، پیگیری می کنیم تا هرچه زودتر این اتفاق برای محصول پسته نیز رخ دهد.

وی اضافه کرد: نه تنها بورس، بازار معاملات را شفاف می نماید بلکه اگر کشاورز آموزش های لازم را ببیند و بتواند از این ظرفیت به خوبی استفاده کند، می تواند بدون واسطه در قالب بازاری که فراهم شده، محصول خود را به خریدار واقعی بفروشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان نمود: به دلیل شیوع ویروس کرونا از ابتدای اسفند ماه اقتصاد جهانی تحت تاثیر نهاده شد، به طوری که در بازار جهانی با کاهش مصرف روبرو شدیم.

اورانی با بیان اینکه در این راستا تدابیری اندیشیده شد تا محصول فراوریی با کیفیت باشد، عنوان نمود: اغلب محصولاتی که روی دست کشاورزان می ماند، کیفیت مناسبی ندارد؛ به همین جهت از یک سو باید باغدار کوشش کند محصول با کیفیت و مناسب فراوری نماید و از سویی دیگر وزارت جهاد کشاورزی نیز باید کشاورزان را در زمینه صادرات بیشتر حمایت کند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر 70 درصد کشمش فراوریی استان خراسان از کیفیت خوبی برخوردار است اما برای 30 درصدی که کیفیت مناسب ندارد، برنامه های ترویجی و آموزشی در جهاد پیش بینی شده و آموزش لازم ارائه می گردد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به اینکه 27 هزار و 941 هکتار باغ انگور در استان خراسان رضوی دایر است، توضیح داد: از مجموع 346 هزار و 455 تن فراوری انگور استان، 25 درصد به صورت تازه خوری و 75 درصد به صورت کشمش مصرف می گردد. فراوری انگور استان بالغ بر 199 هزار تن است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "70 درصد کشمش خراسان رضوی از کیفیت خوبی برخوردار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "70 درصد کشمش خراسان رضوی از کیفیت خوبی برخوردار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید