7 مقصد طبیعت گردی ایده آل ایران برای سفر در بهار

به گزارش وبلاگ سایه، بسیاری از افراد در طول سال، مشغول فعالیت و کار هستند و کمتر فرصتی را پیدا می نمایند که در یک فضای سبز و طبیعی مدتی را به استراحت و تجدید قوا بگذرانند، اما فصل بهار، برترین زمان برای یک سفر کوتاه و آرامش بخش به شمار می آید و بسیاری از مردم در سراسر جهان با آمدن فصل بهار به گشت و گذار در طبیعت و سپری کردن زمان خود در مقاصد بهاری مکان های مفرح می پردازند.

7 مقصد طبیعت گردی ایده آل ایران برای سفر در بهار

برترین مقاصد بهاری برای سفر در فصل بهار کدامند؟

مقاصد بهاری در کشور ایران بسیار متعدد هستند، اما بسیاری از افراد، اغلب با این مقاصد آشنایی ندارند و زمانی که وقت سفر می رسد به علت کمبود آشنایی با مقاصد بهاری ایران، نمی توانند لذت چندانی از تعطیلات خود ببرند و بدون استراحت مناسب مجبور می شوند تا کار و زندگی را از سر بگیرند، از همین رو آژانس وبلاگ سایه با هدف افزایش اطلاعات شما عزیزان در این مطلب اقدام به معرفی مقاصد بهاری مناسب برای هر یک از ماه های فصل بهار نموده است و اگر شما نیز هنوز مقصد مورد نظر خود را انتخاب ننموده اید، در ادامه همراه وبلاگ سایه باشید تا بیشتر با این مقاصد آشنا شویم.

مقاصد با طبیعت بهاری ماه فروردین

ماه فروردین اولین ماه فصل بهار است و به علت تعطیلات نوروز، بسیاری از ایرانیان به سفرهای داخلی می فرایند و نهایت لذت را در هوای بهاری این ماه می برند. دانستن برترین مقاصد بهاری برای سفر در ماه فروردین به شما یاری می نماید تا دیگر به مقاصد تکراری که در گذشته به آن ها سفر نموده اید نروید و به جای آن، یک سفر منحصر به فرد به طبیعتی شگفت انگیز را تجربه کنید. در ادامه به معرفی بعضی از برترین مقاصد بهاری برای سفر در ماه فروردین خواهیم پرداخت.

1- ترکمن صحرا کجاست؟

یکی از برترین و بکرترین مقاصدی که می توانید در بهار به آن سفر کنید، ترکمن صحرا می باشد. ترکمن صحرا که در شمال و شمال شرقی ایران واقع شده یکی از طبیعت های ناب ایران با آب و هوای عالی و منظره خیره نماینده می باشد. ترکمن صحرا از نظر جغرافیایی، از شمال به جمهوری ترکمنستان، از جنوب به رشته کوه های البرز، از غرب دریای خزر و گلستان و از شرق به خراسان شمالی دسترسی دارد.

جالب است بدانید که بیابان قره قوم در نزدیکی این منطقه سرسبز قرار گرفته است و به همین علت ترکمن صحرا از اقلیم و آب و هوای خاصی برخوردار است، در واقع با وجود آب و هوای معتدل و سرسبزی بسیار این منطقه، بارندگی در آن بسیار کمتر از شهرهای شمالی مانند گیلان و مازندران می باشد و به همین ترتیب دیگر نیازی نیست که نگران بارندگی در فصل بهار و ماه فروردین باشد. در واقع ترکمن صحرا یکی از برترین مقاصد بهاری به شمار می آید، چرا که این منطقه در ماه بهمن بسیار پرباران می باشد و در اوایل فصل تابستان نیز آب و هوای خشکی بر آن حاکم می گردد.

  • آب و هوای مطلوب و انرژی بخش در ترکمن صحرا

قسمت های جنوبی این صحرا دارای هوای مدیترانه ای هستند و بیشتر پوشش گیاهی این منطقه به صورت جنگل های انبوه و سرسبز است. با همه این تفاسیر، می توان گفت برای آن که بتوانید ترکمن صحرا را در بهشتی ترین حالت آن تجربه نمایید و نهایت لذت را از آب و هوا و طبیعت این منطقه ببرید، باید ماه فروردین را برای سفر خود انتخاب کنید. آب و هوای مطلوب بهاری، یکی از مهم ترین مجذوب کنندهیت های این منطقه است که باید آن را تجربه نمایید. با این حال، اگر برنامه های سفر شما در فصل بهار فراهم نشد، بهتر است بدانید که ترکمن صحرا در فصل تابستان دارای آب و هوای بسیار شرجی است و به علت بیابانی که در نزدیکی آن واقع شده است، هوای گرم و بعضاً آزاردهنده ای دارد. پیشنهاد می کنیم، سفر به ترکمن صحرا را به ماه های خنک مانند بهار و پاییز موکول کنید تا بتوانید نهایت لذت را در این فضا ببرید.

2- دشت سوسن در کدام قسمت ایران واقع شده؟

شاید کمتر کسی باشد که این روزها به جنوب ایران سفر ننموده و زیبایی های این منطقه از ایران را تجربه ننموده باشد، اما بسیاری از افرادی که به جنوب ایران سفر می نمایند با منطقه ها بکر و تماشای های این منطقه آشنایی ندارند و تنها به بازدید از بعضی منطقه ها اکتفا می نمایند. دشت سوسن یکی از این مقاصد و جاذبه های گردشگری زیبا و بکر است که در استان خوزستان و 35 کیلومتری شمال غربی شهرستان ایذه در منطقه سوسن واقع شده است. دشـت سوسن از دو دهستان سوسن شرقی که به عنوان جنگه شناخته می گردد و سوسن غربی با عنوان ترشک شناخته می گردد، به وجود آمده است. دشت سوسن از لحاظ جغرافیایی در شرق استان خوزستان و در مجاورت استان چهارمحال و بختیاری قرار گرفته است.

شهرستان ایذه یکی از شهرستان های استان خوزستان است که نباید بازدید از آن را در فصل بهار و فروردین ماه از دست بدهید، دشت سوسن که در این شهرستان واقع شده با دارا بودن جاذبه های بسیار گردشگری از جمله جریان وجود چشمه های آب، تپه ها و ارتفاعات سرسبز، رود کارون، گونه های مختلف و بسیار زیبای گیاهی اعم از گل های نرگس و شقایق، درختان انار، بلوط، انجیر، بابونه، دشت سوسن را به یکی از تماشای ترین مقاصد بهاری برای سفر در تعطیلات نوروز تبدیل نموده است.

رود تماشای و پر تلاطم کارون با عبور از دشت سوسن گونه های گیاهی سبز و خاک حاصلخیزی را در این منطقه به وجود آورده است و دشت را به دو بخش سوسن غربی و سوسن شرقی تقسیم نموده است. هر یک از بخش های دشت سر سبز سوسن، زیبایی و طبیعت بکر خود را دارد و یکی از ناب ترین مقاصد بهاری طبیعت دوستان به شمار می رود. با سفر به این منطقه می توانید، روستاهای پلکانی و با معماری سنتی را تماشا کنید، بعلاوه برای دسترسی به این بخش باید با استفاده از قایق های موجود از روی رود کارون عبور کنید.

از جمله فعالیت های هیجان انگیزی که می توانید در این دشت انجام دهید، قایق سواری است. با قایق سواری در رود کارون، این فرصت را دارید تا تجربه ای لذت بخش و فراموش نشدنی را برای خود ثبت نموده و بعلاوه، به سایر بخش ها و روستاهای دشت سوسن دسترسی پیدا کنید. از طرفی ماهی گیری نیز یکی از فعالیت های لذت بخشی است که می تواند به عنوان یکی از برترین سرگرمی ها در کنار رود به شمار برود.

  • راه های دسترسی به دشت سوسن

راه های دسترسی به دشت سوسن به سه طریق می باشد که می توانید با توجه به نیازهای خود هر یک از این سه راستای که در ادامه می آوریم را برای دسترسی انتخاب نمایید.

راستا اول: در راستا اولی که برای دسترسی به دشت سوسن می توانید استفاده نمایید، شما بعد از عبور از جاده خروجی ایذه به طرف شمال و بعلاوه عبور کردن از دهستان های پیان و تاکوتر، به یک دوراهی می رسید، این دو راهی دقیقاً در کنار دشت سوسن است و در واقع سمت راست شما دشت سوسن و سمت چپ شما منطقه گلزار و بارگاه امامزاده سلطان ابراهیم در کنار دریاچه سد شهید عباسپور و بعلاوه سد کارون می باشد. اگر به سمت راست و به طرف دشت سوسن حرکت کنید، باید از روستای کَشگِلی یا به گفته مردم محلی، کفش گلی گذر کنید و بعد از طی مسافتی در حدود پنج کیلومتر به دشت سوسن دسترسی پیدا می کنید.

راستا دوم: در این راستا شما پس از رسیدن به امامزاده سلطان ابراهیم و سد کارون 3، می توانید در امامزاده اتومبیل خود را مانند بسیاری از بازدید نمایندگان در پارکینگ قرار دهید و باقی راستا را که در حدود نیم ساعت به طول می انجامد به یاری قایق های رودخانه کارون سپری کنید. هر یک از قایق های موجود در این منطقه، می توانند ظرفیتی در حدود 10 مسافر بدون بار را جابه جا کند.

راستا سوم: در نهایت، اگر شما از سمت شمال یعنی اندکا به سمت ایذه رفته باشید و از کنار سد کارون 3 عبور نموده باشید هم می توانید در این بخش سوار قایق های موجود شوید و هم نرسیده به ایذه دوراهی پیان و سوسن را خواهید دید که از آنجا می توانید به دشت سوسن بروید.

3- تنگه شیرز یا دره خزینه

یکی از بکرترین و دست نخورده ترین مقاصد بهاری لرستان می باشد. این استان که از طبیعت بسیار سبز و چشم نواز و رودخانه ها و آبشارها تشکیل شده است، می تواند از مقاصد بهاری به یاد ماندنی در فصل بهار و ماه فروردین به شمار رود. در بین همه زیبایی های بکر این منطقه، تنگه شیرز و دره خزینه را می توان نگین زیبا و چشم نواز این منطقه به شمار آورد.

برای آشنایی بیشتر با بخش شیرز خوب است بدانید که شیرز در واقع دره ای به طول 5 کیلومتر است که از روستای گُدارگَه تا نزدیکی رودخانه سیمره کشیده شده؛ رودخانه سیمره به عنوان خط مرزی استان لرستان و ایلام شناخته می گردد. راه های آسان دسترسی و آب و هوای ناب این منطقه، باعث شده تا افراد بسیاری آن را به عنوان یکی از برترین مقاصد بهاری برای سفر در تعطیلات نوروز بشناسند. تمامی منطقه شیرز به صورت طبیعی و بکر به جای مانده و تنها سازه ای که به دست انسان در این منطقه ساخته شده یک ساختمان مربوط به پرورش ماهی است که آن هم تأثیر مخربی را در تجربه شما از طبیعت به جای نمی گذارد. بعلاوه گفتنی است که در کنار ساختمان پرورش ماهی، یک فضایی مخصوص پارکینگ برای خودروهای شما در نظر گرفته شده است که از امنیت مناسبی برخوردار می باشد.

دره شیرز، در راستا دستیابی به جاده پل دختر به اندیمشک و بعلاوه در نزدیکی روستایی به نام شیرز قرار گرفته است. برای دسترسی به این دره می توانید به سمت شهرستان پل دختر رفته و وارد جاده اندیمشک شوید، سپس بعد از عبور از روستا، در راستا کارگاه سدسازی کرخه 2 به این دره زیبا و بکر برسید. یکی از لقب های شناخته شده ای که افراد به این منطقه نسبت می دهند، گرند کنیون ایران است. علت آن هم این است که گرند کنیون دره ای در استان آریزونای آمریکاست که رود کلرادو از میان آن می گذرد و شباهت بسیاری به دره شیرز دارند.

مقاصد با طبیعت بهاری ماه اردیبهشت

اگر نتوانستید برنامه های خود را برای یک سفر خاطره انگیز در ماه فروردین آماده کنید، اصلاً نگران نباشید، کشور ایران مملو از منطقه ها طبیعی و زیبا و تماشای است که می توانید در ماه های دیگر فضا بهار به آن ها سفر کنید و در کنار استراحت، از منظره ها و آب و هوای دل نشین آن نیز لذت ببرید. در ادامه با وبلاگ سایه باشید تا در کنار یکدیگر به مقاصد بهاری برای سفر در ماه اردیبهشت بپردازیم.

4- چگونه می توان به دشت دریاسر سفر کرد؟

دشت دریاسر یکی از مقاصد بهاری فوق العاده در تنکابن است و از لحاظ جغرافیایی در جنوب این شهر و در منطقه دوهزار با منظرهی خیره نماینده از کوه الموت قرار گرفته است. دشت دریاسر در بین چهار کوه واقع شده که بلندترین این کوه ها عبارت است از کوه الموت که در ضلع جنوب غربی دشت واقع شده است. بعلاوه، دشت دریاسر از شرق به طالقان و از غرب به گردنه سیالان، قله های خشچال و کندیگان کشیده شده است.

اگر بخواهیم به صورت دقیق تر این منطقه جغرافیایی را آنالیز کنیم باید بگوییم که فاصله تهران تا دشت دریاسر چیزی حدود 288 کیلومتر است که طی کردن این مسافت بین 5 تا 6 ساعت زمان می برد. اگر دشت دریاسر را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می کنید، خوب است بدانید که فاصله دشت دریاسر تا ساری 259 کیلومتر، رامسر 63 کیلومتر، تنکابن حدود 35 کیلومتر و تا عباس آباد 61 کیلومتر می باشد.

دشت دریاسر نه تنها یکی از برترین مقاصد بهاری برای سفر و سرگرمی در ماه اردیبهشت به شمار می آیند، بلکه راه های دسترسی به آن نیز بسیار آسان است. برای دسترسی به این دشت، پس از رسیدن به شهر تنکابن که در ناحیه غربی استان مازندران واقع شده است، باید راستا جاده دوهزار را در پیش بگیرید تا به دوراهی امامزاده قاسم دسترسی پیدا کنید. در سمت چپ جاده، راستای را مشاهده خواهید کرد که به سمت دره می رود و انتهای این راستا به روستای عسل محله، می رسد. بعد از عبور از تپه ها و چشمه های بین راه، شما می توانید به دشت دریاسر دسترسی پیدا کنید.

همه ساله در فصل بهار و اردیبهشت ماه و با شکوفه زدن گل های زرد رنگ، افراد بسیاری دشت دریاسر را در فهرست مقاصد بهاری خود برای بازدید و سفر قرار می دهند. در بهار می توانید در کنار گل ها و چشمه ها از این طبیعت زیبا لذت ببرید. بعلاوه در صورتی که راهی تنکابن شدید، می توانید از آب گرم فلکده و سواحل دریای خزر نیز بازدید نموده و لذت ببرید.

5- کاشان؛ محبوب ترین مقصد بهاری

همان طور که می دانید، بیشترین مزارع گل محمدی در شهرهای کاشان، نیاسر، قمصر، برزک و جوشقان قرار دارند که این منطقه ها همه ساله در فهرست برترین مقاصد بهاری برای مسافران در نظر گرفته می شوند. اگر قصد دارید تا در فصل اردیبهشت به کاشان سفر کنید، پیشنهاد می کنیم حتماً از نزدیک به مزارع گل محمدی و کارگاه های گلاب گیری بروید و در این مراسم لذت بخش شرکت کنید. البته با سفر به کاشان این فرصت را خواهید داشت تا از دیگر منطقه ها تماشای و تاریخی این شهر مانند باغ فین، تپه سیلک، روستای تاریخی ابیانه، غار نیاسر، کویرها و خانه های تاریخی کاشان تماشا کنید.

کاشان و شهرهای اطراف آن، از مهم ترین مقاصد بهاری برای علاقه مندان به طبیعت و گردشگران هستند. در این ماه گردشگران بسیاری با هدف شرکت در مراسم گلاب گیری و تجربه عطر دلپذیر باغ های گل محمدی به این منطقه سفر می نمایند. مراسم گلاب گیری در کاشان و شهرها و روستاهای اطراف آن مانند قمصر و نیاسر، سال های سال است که برگزار می گردد و خوب است بدانید که در اردیبهشت ماه مزارع گل سرخ شهر کاشان به نهایت زیبایی و شکوه خود می رسند و فضای اطراف این مزارع مملو از عطر این گل ها می گردد.

مقاصد با طبیعت بهاری ماه خرداد

در آخر فهرست معرفی مقاصد بهاری برای مسافرت، می رسیم به منطقه های که می توانید اوج بهار آن ها را در ماه خرداد که دارای آب و هوای خنک تابستانی و مطبوع هستند، ببینید. از جمله محبوب ترین مقاصد بهاری برای ماه خرداد، شهر اردبیل و تماشای های آن می باشد. با وبلاگ سایه باشید تا ببینیم کدام منطقه ها ایران برترین مقاصد بهاری در ماه خرداد را تشکیل می دهند.

6- جنگل فندقلو در کدام استان واقع شده است؟

جنگل فندقلو را می توان یکی از برترین مقاصد بهاری و تماشای اردبیل دانست که در جنوب شهر نمین قرار گرفته است. جنگل فندقلو از لحاظ جغرافیایی از شرق خانقاه علیا، واقع در راستا جاده بین شهری نمین-آستارا شروع شده و تا روستای حور ادامه پیدا می نماید. فاصله این جنگل تا شهر اردبیل چیزی حدود 39 کیلومتر بوده و تا آستارا 67 کیلومتر و تا تهران 626 کیلومتر می باشد. بعلاوه جنگل فندقلو از وسعتی 16000 هکتاری برخوردار است و یک منطقه توریستی با تماشای های بسیار متنوع به شمار میرود.

از جمله منطقه ها تماشای که در این جنگل وجود دارد، جنگل درختان فندق می باشد، در واقع وجود تعداد بسیار درختان فندق در این منطقه باعث شده تا محدوده ای بزرگ با نام جنگل درختان فندق به وجود بیاید. بعلاوه آبگرم مشه سویی، از دیگر مکان های پربازدید و مقاصد بهاری شگفت انگیز به شمار می آید. آبگرم جنگل که در اصطلاح محلی به آن مشه سویی گفته می گردد، در بین روستاهای آلادیزگه و گیلده و وسط جنگل فندقلو قرار گرفته است که عمقی در حدود 630 متر دارد، این آبگرم برای اهداف درمانی برای پا درد و کمردرد نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

خوب است بدانید که 19 گونه جنگلی در جنگل فندقلو شناسایی شده اند که از جمله آن ها می توان به فندق، ممرز، راش، بلوط، بلند مازو و بیدمشک اشاره نمود. از نظر گونه های حیوانی نیز در این منطقه حیواناتی نظیر روباه، گرگ، خرس قهوه ای، سمور و پرندگانی چون قرقاول، کبک، عقاب طلایی، چکاوک و کلاغ ابلق یافت می شوند.

7- راستا نئور به سوباتان

راستا نئور به سوباتان یکی دیگر از مقاصد بهاری بسیار شگفت انگیز است که بازدید از آن در فصل خرداد، می تواند بسیار خاطره انگیز باشد. اگر شما نیز از افرادی هستید که علاوه بر طبیعت و سرسبزی به کوهنوردی نیز علاقه دارید، نئور به سوباتان می تواند یک راستا عالی و ایده آل برای گذراندن تعطیلات برای شما به حساب بیاید. راستا 18 کیلومتری پیاده روی و کوهنوردی نئور به سوباتان، یکی از منطقه ها محبوب برای گردشگران به شمار می آید.

دریاچه نئور به عنوان بزرگ ترین دریاچه طبیعی و آب شیرین استان اردبیل شناخته می گردد که در 48 کیلومتری جنوب شرقی اردبیل - خلخال و در یکی از دره های کوهستان باغرو قرار گرفته و وسعت آن به حدود 210 هکتار می رسد. برای دسترسی به منطقه گردشگری راستا نئور به سوباتان، شما باید در راستا حرکت به سمت شهر اردبیل، در 35 کیلومتری جاده اردبیل به سمت خلخال، به طرف روستای بودالالو بروید.

سؤالات متداول

  • برترین مقصد سرگرمیی برای سفر در فروردین کجا است؟

یکی از برترین و بکرترین مقاصدی که می توانید در بهار به آن سفر کنید، ترکمن صحرا می باشد. ترکمن صحرا که در شمال و شمال شرقی ایران واقع شده یکی از طبیعت های ناب ایران با آب و هوای عالی و منظره خیره نماینده می باشد. ترکمن صحرا از نظر جغرافیایی، از شمال به جمهوری ترکمنستان، از جنوب به رشته کوه های البرز، از غرب دریای خزر و گلستان و از شرق به خراسان شمالی دسترسی دارد.

  • برترین مکان برای بازدید در شهر اردبیل کدام است؟

جنگل فندقلو را می توان یکی از برترین مقاصد بهاری و منطقه ها تماشای اردبیل دانست که در جنوب شهر نمین قرار گرفته است. جنگل فندقلو از لحاظ جغرافیایی از شرق خانقاه علیا، واقع در راستا جاده بین شهری نمین-آستارا شروع شده و تا روستای حور ادامه پیدا می نماید. فاصله این جنگل تا شهر اردبیل چیزی حدود 39 کیلومتر بوده و تا آستارا 67 کیلومتر و تا تهران 626 کیلومتر می باشد.

  • کدام منطقه در خوزستان دارای جاذبه بکر طبیعی است؟

دشت سوسن یکی از این مقاصد و جاذبه های گردشگری زیبا و بکر است که در استان خوزستان و 35 کیلومتری شمال غربی شهرستان ایذه در منطقه سوسن واقع شده است. دشـت سوسن از دو دهستان سوسن شرقی که به عنوان جنگه شناخته می گردد و سوسن غربی با عنوان ترشک شناخته می گردد، به وجود آمده است.

نتیجه گیری

در این مطلب با برترین مقاصد طبیعی و بکر ایران برای سفر در بهار آشنا شدیم، انتخاب برترین مکان برای تعطیلات عید و ماه های فصل بهار از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که در این فصل می­توان برترین منظره ها طبیعی را در اوج شکوفایی تجربه کرد. برای آشنایی با مقاصد مجذوب کننده گردشگری داخلی و خارجی همراه با وبلاگ سایه باشید.

منبع: الی گشت

به "7 مقصد طبیعت گردی ایده آل ایران برای سفر در بهار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 مقصد طبیعت گردی ایده آل ایران برای سفر در بهار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید