5 اشتباه رایج در ادیت ویدیو که باید از آن ها دوری کنید

به گزارش وبلاگ سایه، ادیت ویدیو یک تخصص پیچیده است و رعایت نکردن بعضی نکات می تواند باعث ایجاد اشتباهات بزرگ در طی یک پروژه گردد. بعضی از این اشتباهات اگر به موقع تشخیص داده شوند به راحتی قابل حل هستند. در این مقاله به آنالیز 5 اشتباه رایج در ویرایش ویدیو و نحوه برطرف آنها در دو نرم افزار داوینچی و پریمیر پرو می پردازیم.

5 اشتباه رایج در ادیت ویدیو که باید از آن ها دوری کنید

اشتباه رایج در ادیت ویدیو؛ ایجاد فریم های سیاه در ویدیو

طی یک پروژه گاهی اوقات فریم های سیاه (Black Frames) در تایم لاین دیده می شوند. با فعال کردن قابلیت Snapping در نرم افزار می توانید این مشکل را تا حد زیادی برطرف کنید. اگر به وسیله فعال کردن این گزینه نتوانستید مشکل را برطرف کنید از راه چارههای زیر بهره ببرید:

ادیت فریم سیاه در ویدیو با نرم افزار داوینچی

داوینچی برای مسائلی مثل ایجاد فریم سیاه راه چاره ساده ای دارد:

به منوی اصلی بروید و پس از انتخاب Edit روی Delete Gaps کلیک کنید.

ادیت فریم سیاه در ویدیو با نرم افزار پریمیر پرو

برای از بین بردن فریم های سیاه در پریمیر پرو ابتدا از کلید ترکیبی Ctrl+A بهره ببرید سپس از Sequence گزینه Close Gap را انتخاب کنید.

اشتباه رایج در ادیت ویدیو ؛ ناهماهنگی صدا و تصویر

ناهماهنگی یک اشتباه رایج در ادیت ویدیوهایی است که در آنها صدا و تصویر به طور مجزا ضبط می گردد. در این حالت صدا اندکی قبل یا بعد از ویدیو پخش می گردد که باعث ضعف کار می گردد. بیشتر نرم افزارهای ویرایشگر ویدیو قابلیت برطرف این مشکل را دارند.

برطرف مشکل ناهماهنگی صدا و تصویر در داوینچی

برای برطرف این مشکل در نرم افزار داوینچی ابتدا ویدیو مورد نظر را انتخاب کنید، در ادامه روی ویدیو کلیک راست کنید و سپس از بخش Auto Align Clips گزینه Based on Waveform را انتخاب کنید.

برطرف مشکل ناهماهنگی صدا و تصویر در پریمیر پرو

پریمیر پرو نیز برای برطرف این مشکل راه چاره ساده ای دارد. در تایم لاین روی ویدیو کلیک راست کنید و سپس Synchronize را انتخاب کنید. در پنجره باز شده مطمئن شوید که گزینه Audio toggle انتخاب شده باشد، سپس روی Ok کلیک کنید.

اشتباه رایج در ادیت ویدیو؛ مسائل زمان بندی و سرعت

یکی از مواردی که در فرآیند ادیت ویدیو باید مورد آنالیز و دقت قرار گیرد، ویرایش مربوط به زمان بندی و سرعت است. برای مثال یکی از معروف ترین این مسائل برش مونتاژ نامیده می گردد. برش مونتاژ پیش نویس خامی است که معمولا با ابزار Slip برطرف می گردد. این ابزار محتوای کلیپ شما را بدون تغییر در زمان کلیپ پاکسازی می نماید.

ادیت ناهماهنگی صدا و تصویر ویدیو در داوینچی

برای استفاده از ابزار Slip ، ابتدا Trim را در بالای تایم لاین انتخاب کنید، سپس ماوس را روی نیمه بالایی کلیپ نگه دارید تا آیکون Trim نمایش داده گردد. کلیک را نگه دارید و ماوس را به چپ یا راست بکشید تا مشکل برطرف گردد.

ادیت ناهماهنگی صدا و تصویر ویدیو در پریمیر پرو

ابزار Slip در پریمیر پرو و داوینچی مشابه هم هستند. اگر به سمت چپ تایم لاین دقت کنید یک فلش دوتایی بین دو خط نشانگر خواهید دید که با حرکت دادن آن به سمت چپ یا راست می تونید تنظیمات کلیپ خود را تغییر دهید.

اشتباه رایج در ادیت ویدیو؛ استفاده از فیلم با وضوح پایین

در طی یک پروژه ممکن است تحت شرایطی قرار بگیرید که مجبور به استفاده از فیلم هایی با وضوح پایین شوید. با استفاده از نرم افزارهای داوینچی و پریمیر پرو می توانید کیفیت ویدیوها را افزایش دهید.

برطرف مشکل وضوح پایین فیلم در داوینچی

Super Scaling روش اصلی برای افزایش کیفیت ویدیو است. در این روش پس از قرار دادن ویدیو در تایم لاین روی Project Bin کلیک راست کرده و پس از انتخاب Clip Attributes در پنجره پاپ آپ، از بخش Super Scaling گزینه 4X را انتخاب کنید.

برطرف مشکل وضوح پایین فیلم در پریمیر پرو

برای بهبود کیفیت ویدیو در پریمیر پرو، ابتدا باید از ادوبی افترافکت یاری بگیرید. پس از باز کردن پروژه در افتر افکت به بخش Effects and Presets بروید و گزینه Detail Preserving Upscale را انتخاب کنید تا روی پروژه شما اعمال گردد. پروژه را به پریمیر پرو منتقل کنید و بقیه ویرایش های مورد نظر را انجام دهید.

اشتباه رایج در ادیت ویدیو؛ تنظیمات سطح صدا

استفاده از میکروفون نامناسب، ضبط صدا به صورت جداگانه یا دلایل دیگر باعث می گردد که صدا مناسب و یکپارچه نباشد. این موضوع به معنای تغییر ناگهانی در سطح صدا است. برای حل این مسئله، بیشتر نرم افزارهای جامع برای ادیت ویدیو از ویژگی Normalize برخوردار هستند.

برطرف مشکل تنظیمات سطح صدا در داوینچی

یکی از ویژگی های مجذوب کننده در نرم افزار داوینچی Fairlight است که به یکپارچه سازی صدا یاری می نماید. برای استفاده از این ویژگی، تمام ویدیوها و کلیپ هایی را که تمایل دارید به صورت یکپارچه در بیایند را انتخاب کنید، کلیک راست کنید و گزینه Normalize Audio را انتخاب کنید. در پنجره پاپ آپ باز شده، گزینه Sample Peak را انتخاب کنید. به این ترتیب سطح صدای ویدیوهای مختلف شما یکپارچه خواهد شد.

برطرف مشکل تنظیمات سطح صدا در پریمیر پرو

یکپارچه سازی صدا در پریمیر پرو کار بسیار راحتی است. کلید میان بر G را فشار دهید تا گزینه Gain ظاهر گردد. میزان انتخابی خود را برای Normalize Max Peak وارد کنید و سپس OK را بزنید.

سخن پایانی

در این مقاله به 5 اشتباه رایج در ادیت ویدیو پرداختیم. صرف نظر از نرم افزار انتخابی شما برای برطرف این اشتباهات، مهم ترین نکته کوشش در جهت کاستن این مسائل است. تجربه شما در برطرف اشتباهات رایج چیست؟ نظرات و تجربیات خود را به وسیله کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

● 5 تکنیک تدوین برای ادیت ویدیو که باید یاد بگیرید

منبع: makeuseof

منبع: دیجیکالا مگ

به "5 اشتباه رایج در ادیت ویدیو که باید از آن ها دوری کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 اشتباه رایج در ادیت ویدیو که باید از آن ها دوری کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید