7 ترفند برای یادگیری زبان در یک هفته ، آموزش زبان در یک هفته

به گزارش وبلاگ سایه، برای آموزش زبان در یک هفته شاید شما نیز از جمله افرادی باشید که بارها برای یادگیری زبان و یا یادگیری آسان زبان نو کوشش نموده اید، اما همواره ناپیروز بوده اید و از ادامه راه ناامید شده اید. اگر این طور است، ادامه این مطلب را دنبال کنید تا با 7 ترفند برای یادگیری زبان در یک هفته آشنا شوید. بله فقط یک هفته! شاید باورکردنی نباشد اما متئو و مایکل دوقلوهای آلمانی توانسته اند این کار را انجام دهند و زبان ترکی را در عرض یک هفته یاد بگیرند. در دنیای مدرن امروز و با ورود تکنولوژی های نوی که بخش های گسترده ای از زندگی ما را پر نموده اند، ارتباط با مردم کشورهای مختلف با زبان های متفاوت کار سختی به نظر نمی رسد. مسافرت های خارجی، ادامه تحصیل در خارج از ایران، ارتباطات کاری و ... باعث می گردد تا ما احتیاج به یادگیری زبان و یا یادگیری آسان زبان را در خود احساس کنیم.اما اغلب به این فکر می کنیم که شرکت در کلاس های زبان و تمرین های مکرر وقت زیادی را می گیرد و شاید زندگی پرمشغله و نداشتن وقت کافی برای آموزش زبان ما را از تصمیممان منصرف کند. اما باید بدانید که این طور نیست! می توان با به کارگیری ترفندهایی یادیگری زبان را سرعت بخشید و این کار را با لذت بیشتری انجام داد.برادران دوقلو متئو و مایکل یولدن در طول آموزش زبان در یک هفته بتوانید زبان ترکی را یاد بگیرند. آن ها یک هفته تمامی فعالیت های روزمره خود را تعطیل کردند و روزانه 8 ساعت به مطالعه زبان پرداختند. قطعا شما هم مثل دوقلوهای زبان می توانید این کار را انجام دهید. فقط کافیست اراده کنید و قدم های زیر را با دقت انجام دهید. با ما همراه باشید تا با راهکارهای و پیشنهاد های آموزش زبان در یک هفته افراد پیروز در این زمینه آشنا شوید.

7 ترفند برای یادگیری زبان در یک هفته ، آموزش زبان در یک هفته

برای مطالعه مقالات بیشتر درباره یادگیری زبان دوم در سفر به مقالات زیر مراجعه کنید:

روش هایی نوین برای یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان

یادگیری سریع زبان دوم | ارتباط آسان با مردم در سفر خارجی

نکات یادگیری زبان انگلیسی | برای سفر کاربردی زبان یاد بگیرید

روش های صحیح برای یادگیری زبان انگیسی و استفاده آن در سفر

1 - برای خود یک هدف معین کنید.

اولین قدم در آموزش زبان و یا آموزش زبان در یک هفته برای آغاز یادگیری زبان و یا یادگیری آسان زبان معین هدف است. هدف شما از یادگیری زبان چیست؟ قصد ادامه تحصیل در خارج از ایران را دارید؟ می خواهید با دوستتان که در جایی دیگری زندگی می نماید به زبان خودش صحبت کنید؟ یا این که می خواهید در سفرهایتان بتوانید به راحتی با مردم ارتباط برقرار نموده و از سفرتان بیشتر لذت ببرید؟ در هر حال باید یک هدفی برای یادگیری زبان داشته باشید. این هدف مسیر یادگیری شما را معین می نماید.برادران یولدن در برلین مرکز آلمان زندگی می کردند. در شهر آن ها 300000 مهاجر ترک زبان اقامت داشتند و این جمعیت باعث شده بود تا تعدادی مغازه و فروشگاه با اتیکت ها و اجناس ترکی وجود داشته باشد. از این رو این دو برادر برای این که بتوانند با این افراد ارتباط برقرار نموده و به راحتی از آن فروشگاه ها خرید نمایند، اقدام به یادگیری زبان و یا یادگیری آسان زبان ترکی کردند. در حقیقت هدف آن ها از یادگیری ارتباط بهتر با مردم بود.

2 - خود را در معرض زبان نو قرار دهید.

برای آموزش زبان سعی کنید اطراف خود را پر از کلمات و عبارات زبان نو کنید. لغات نو را در برگه های کوچکی نوشته و در قسمت هایی از خانه که بیشتر در معرض دید است، قرار دهید. با این کار آن ها همواره جلوی چشم شما خواهند بود.برادران دوقلو کلمات و لغات ترکی را بر روی یادداشت های کوچکی نوشته و روی اشیای مربوط به خود قرار دادند. با این روش برای انجام هرکاری به لغت نامه مراجعه نموده و لغت مربوطه را یادداشت می کردند. مانند درست کردن قهوه، روشن و خاموش کردن چراغ ها، رفتن به رختخواب، درست کردن غذا و ... . آن ها توانستند در هر ساعت حداقل 3 لغت نو یاد بگیرند.

3 - یک همراه مناسب برای خود انتخاب کنید.

سعی کنید یک همراه مناسب برای خود انتخاب نمایید. داشتن یک همراه می تواند تاثیر بسیارزیادی در یادگیر شما داشته باشد. می توانید کلمات و لغات آموخته شده را باهم مطرح نموده و به رفع ایرادهای هم بپردازید.برادران یولدن ازموقعیت خود استفاده نموده و باهم به انجام این کار پرداختند. آن ها سعی کردند تا با سوال و جواب همدیگر را به چالش کشانده و ایرداتشان را رفع نمایند. بعلاوه برای برچسب زدن به اشیا و یادگیری زبان و یا یادگیری آسان زبان مطالب مورد نظر، آن ها را میان خود تقسیم نموده و آموخته هایشان را باهم به اشتراک گذاشتند. در انجام کارهای روزانه درخواست هایشان را به زبان ترکی مطرح کردند و این باعث شد تا بتوانند بهتر و بیشتر تمرین نمایند.

4 - برای خود انگیزه ایجاد کنید.

انگیزه یکی از مهم ترین مواردی است که می تواند شما را در رسیدن به هدفتان یاری کند. سعی کنید آموخته های خود را مورد استفاده قرار داده و خود را به چالش بکشید. می توانید از لغت ها و کلماتی که یاد گرفته اید در مکان ها و موقعیت های واقعی بهره ببرید. این کار به شما انگیزه داده و حس رضایت را در شما ایجاد خواهد نمود. اگر می توانید از افراد دانا در این زمینه نیز برای یادگیری آسان زبان بیشتر بهره بگیرید.دوقلوهای یولدن در اولین روز یادگیری یادگیری آسان زبان خود با یکی از دوستان ترک زبانشان دیدار کردند و سعی کردند با استفاده از لغات و کلماتی که یاد گرفته بودند، با او صحبت نمایند. وی نیز نحوه استفاده از لغات در جملات را به آن ها یاد داد. متئو و مایکل در طول هفته با حضور در بازار میوه ها و سبزیجات سعی کردند تا نام آن ها را یاد بگیرند و با خرید از فروشگاه های ترکی واقع در آن منطقه ها دانسته های خود را محک زدند. این کار باعث ایجاد انگیزه بیشتر و پیشرفت یادگیر در آن ها شد.

5 - زبان را قورت دهید.

یکی از برترین راه هایی که می توانید زبان نو را یاد بگیرید، این است که آن را وارد تمام بخش های زندگی خود کنید. غذاخوردن، تماشای فیلم، گوش دادن به موسیقی و ... . سعی کنید فکر خود را درگیر آن بکنید. این کار باعث ایجاد علاقه و انگیزه بیشتری در شما می گردد.دوقلو ها برای انجام این کار سعی کردند از بسته های غذایی با نوشته های ترکی استفاده نمایند و حتی برای میان وعده های خود نیز خوردن غذاهای ترکی را انتخاب کردند.

6 - از آموخته های خود بهره ببرید.

برای این که بتوانید زبان نو را به طور عمیق تر یاد بگیرید، باید به طور مداوم آن را تکرار کنید. سعی کنید زبان ها را باهم مقایسه نموده و شباهت ها و تفاوت های بین آن ها را پیدا کنید.این کار باعث می گردد تا بتوانید دامنه لغات خود را توسعه داده و اطلاعات خود را در خصوص زبان نو بالاتر ببرید.یکی از دوقلوها از این روش استفاده می کرد و مدام شباهتی بین لغات نو با دانسته های خود می یافت. او از عبارت هایی مانند : آه، این شبیه به .....است ؟ استفاده می کرد.

7 - تغییر را وارد زندگی خود کنید.

سعی کنید از موارد نوی برای یادگیری زبان و یا یادگیری آسان زبان بهره ببرید. در کنار مطالعه کتاب، کار با کامپیوتر و اپلیکیشن های مختلف، می توانید از موارد دیگری نیز برای یادگیری زبان و یا یادگیری آسان زبان بهره ببرید. تماشای فیلم یا گوش دادن به موسیقی با زبان اصلی می تواند به شما در رسیدن هدفتان یاری بیشتری بکند. دوقلوها برای تقویت گفت و شنود به برنامه های رادیویی ترک زبان گوش می دادند و به تماشای تفسیر فوتبال به زبان ترکی می نشستند.در کل می توان گفت در تمامی زبان های 4 مهارت اصلی خواندن، نوشتن ، گوش دادن و صحبت کردن وجود دارد. برای این که بتوانید این 4 مهارت را در خود تقویت کنید هیچ راهکار ثابت و کاملی وجود ندارد. یادگیری زبان و یا یادگیری آسان زبان و یک زبان نو پیچیدگی های خاص خود را دارد که این کار را مقداری مشکل نموده است.بیشتر افراد برای یادگیری زبان و یا یادگیری آسان زبان از کلاس ها استفاده می نمایند و ترجیح می دهند معلمی داشته باشند تا زبان را از او بیاموزند. اما بسیاری از آن ها پس از تمام شدن دوره شان نمی تونند به راحتی با افرادی که به این زبان حرف می زنند، صحبت نمایند. شما باید بتوانید علاوه بر حضور در کلاس ها و مطالعه کتاب فعالیت هایی مانند مطالعه روزنامه، گوش دادن به موسیقی و .... را وارد زندگی خود کنید. این گونه فرآیند یادگیری زبان و یا یادگیری آسان زبان نیز برای شما لذت بخش تر خواهد بود.

منبع: همگردی

به "7 ترفند برای یادگیری زبان در یک هفته ، آموزش زبان در یک هفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 ترفند برای یادگیری زبان در یک هفته ، آموزش زبان در یک هفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید