با سفر به این شهرها غرق در دیدن شوید

به گزارش وبلاگ سایه، مقاصد دیدنی جهان که دل کندن از آنها سخت است

شهرهای بزرگ؛ جهانی امروز ما را تشکیل داده اند، شهرهایی که به وسیله موسیقی، سبک های غذایی، هنر، مد، رسانه ها و فناوری؛ متجلی شده و چشم اندازی هیجان انگیز از خود نشان می دهند. این کلان شهرهای بزرگ و شلوغ دارای جنبه های مختلفی بوده و تمامی حواس شما را درگیر خود نموده و شما در سفر به آنها غرق در دیدن شده و باید در انتظار هیجان زیادی باشید. اگر شما قادر باشید تا به طور کامل درگیر کشف ماهیت درونی این شهرها باشید، پاداشی در خور توجه دریافت خواهید کرد، تفریحاتی مانند سوار شدن به پاراگلایدر در ریو دوژانیرو یا بهره بردن از زیبایی ها و شادی های موجود در شهر برلین تنها بخشی از این تجربیات محسوب می شوند. در این یادداشت به معرفی بعضی از هیجان انگیز ترین مقاصد گردشگری و کلان شهرها در گوشه و کنار جهان می پردازیم.

با سفر به این شهرها غرق در دیدن شوید

پاریس؛ فرانسه

پاریس را می توان شهری کاملا هیجان انگیز دانست که به همان مقدار توکیو و بانکوک هیجان انگیز است. اما در مسیری متفاوت و به شکلی دیگر. معماری افسانه ای، ثروت هنری بی سرانجام، آثار تاریخی شاخص و منحصر به فرد از این شهر تجربه ای فراموش نشدنی ارائه می نماید. قطعا شما تجربه مشابه بهتر از پاریس را در هیچ جای دنیا نخواهید داشت، غذاخوری های خاص، زندگی شبانه؛ مراکز خرید و هزاران محل دیدنی و مرکز تفریحی در این شهر گرد هم آمده اند. از سوی دیگر در اطراف پاریس نیز تعداد زیادی آثار و جاذبه دیدنی و مشهور وجود داشته که دارای کیفیت بالایی بوده و می تواند برای هر کسی در طول سفر خود و به ویژه اولین بازدید از پاریس، جالب توجه باشد. در این شهر دیدنی های متعددی از جمله (Rue de Charonne) و (Rue de la Roquette) در مرکز قلعه باستیل وجود دارد. کمی آن سوتر انواع رستوران ها، کافه ها و کلوپ ها که مملو از طبقات مختلف مردم و دانشجویان است، فضائی پویا و محیطی مجذوب کننده برای شما ایجاد می نماید. در خیابان های پاریس شما می توانید انواع غذاهای فرانسوی، ایتالیائی، تایلندی، کوبائی و …. را امتحان کنید.

بانکوک ، تایلند

بانکوک، حواس شما را کاملا درگیر خود خواهد نمود و هر توصیفی که در فکر داشته باشید، قابل انطباق با یکی از بخش های این شهر خواهد بود. هر کدام از بخش های شهر، فضائی متفاوت ارائه داده و قطعا در این شهر، شما از نظر تنوع و تعداد تفریحات، هیچ کمبودی را حس نخواهید کرد. بعضی از منحصربه فرد ترین تفریحات از جمله تماشای مسابقات بوکس تایلندی (Muay Thai)، موج سواری یا غواصی در دریا و تماشای کوسه ها در آکواریوم اقیانوس نمای شهر، دوچرخه سواری در پارک مشهور شهر به نام (Peppermint Bike Park) در بانکوک امکان پذیر است. در این شهر تعداد زیادی رستوران های شگفت انگیز خانوادگی وجود داشته و فروشندگان غذای خیابانی در همه جا برای شما سفری به دنیای خوراکی ها رقم خواهند زد. زندگی شبانه در بانکوک دارای شهرتی دنیای بوده و بخشی از ماهیت شهر محسوب می گردد. در این شهر سواحل و مراکز متعددی برای تمدد اعصاب و استراحت وجود داشته و شما می توانید پس از گذراندن ساعاتی سرشار از هیجان در محله (سوخومویت) که بیشترین مراکز تفریحی بانکوک در آن واقع شده است، برای تجربه لحظاتی آرام به این منطقه ها مراجعه کنید.

توکیو، ژاپن

وقتی برای نخستین بار در خیابان های توکیو قدم می گذارید، گویی به رویایی شگفت انگیز وارد شده اید، احساس تماشای یک فیلم تخیلی یا یک بازی کامپیوتری که صحنه های آن مملو از نور چراغ های نئون است. این شهر دارای حجم وسیعی از سنت ها است. اما بارزترین جلوه های فناوری نیز در آن دیده می گردد. شهر توکیو مانند یک نمایشگاه فرهنگی است که در عین حال پذیرای میراث باستانی و جلوه های فناوری است. شما می توانید در توکیو غرق شده و ساعت ها به تماشای آن بپردازید. ازدحام جمعیت در منطقه (Shibuya Station) برترین مثال برای معرفی توکیو است. این تقاطع را می تواند شلوغ ترین چهار راه دنیا دانست که حرکت دائمی در آن، یک ویژگی خاص به این منطقه بخشیده است. اگر در پی مقصدی غیرعادی برای مسافرت هستید، توکیو برترین گزینه پیش روی شما است. بعضی از عجیب ترین رستوران های دنیا در این شهر قرار دارند، تنها به مجذوب کنندهیت حضور در رستوران هایی با تم نینجا یا بازی های مختلف رایانه ای فکر کنید. زندگی شبانه شگفت انگیز، آسمان خراش ها و ساختمان های بلند و ده ها جاذبه مختلف در توکیو وجود دارد. در این شهر هر زمان که بخواهید هیجان را تجربه نموده و آدرنالین خون تان بالا رود؛ گزینه های متعددی در برابرتان وجود خواهد داشت.

ریودو ژانیرو، برزیل

شهر ریودوژنیرو با مردم همیشه شاد و سرزنده، سواحل زیبا و پس زمینه سامبا، همیشه مقصدی ایده آل برای گردشگری محسوب می گردد. کوهستان هایی با قله های نوک تیز گرانیتی که در مقابل سواحل ماسه ای و اقیانوس آبی سر برافراشته اند، ساختمان های تاریخی به جای مانده از عصر استعمار در کنار آسمان خراش ها و معماری مدرن و جنگل های انبوه که تا حاشیه شهر ادامه دارند، همه و همه در شهر ریو دو ژانیرو وجود دارد. مجسمه بزرگ مسیح با دستان گگردده خود در کوهستان مقابل شهر، به مرکز ریودوژانیرو چشم دوخته و شاخص ترین نماد این شهر محسوب می گردد. سواحل پرشمار، مجسمه های زیبا و پر تعداد و سایت های میراث دنیای ثبت شده در یونسکو، سبب شده تا این شهر را بتوان نمادی از عشق برزیلی به زندگی دانست. جشنواره های مشهور و بین المللی و فوتبال از مهم ترین شاخصه های این شهر محسوب می شوند. اما اگر شما در پی تجربه کردن اوج هیجان هستید، به محله (Sao Conrado) سری زده و یک پاراگلایدر اجاره نموده و از صخره (Pedra Bonita) خود را به آسمان سپرده و از منظره بی نهایت افق، اقیانوس و کوهستان های اطراف لذت ببرید.

منبع: الی گشت

به "با سفر به این شهرها غرق در دیدن شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با سفر به این شهرها غرق در دیدن شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید