کلیدهای موفقیت که دانشجویان از آن بی خبر هستند

به گزارش وبلاگ سایه، سعیدی گفت: دانشجویان باید برای موفقیت در دانشگاه و کسب نمره عالی، بعضی نکات کوچک اما کلیدی را رعایت نمایند.

کلیدهای موفقیت که دانشجویان از آن بی خبر هستند

سروش سعیدی کارشناس ارشد مهندسی مکانیک از دانشگاه صنعتی شریف و مشاور تحصیلی در گفت وگو با خبرنگار ، درباره تفاوت های مهم روش درس خواندن و مطالعه در دبیرستان و دانشگاه اظهار کرد: فضای مدرسه به گونه ای است که مطالعه، انجام وظایف و تمرین درس ها با اجبار و معین تکلیف انجام می گردد، در واقع دانش آموزان برای انجام تمرین های مدرسه مورد بازخواست قرار گرفته و در صورت انجام ندادن آنها توبیخ می شوند.

نبود اجبار مطالعه دروس در دانشگاه

وی اضافه کرد: در دانشگاه فضایی متفاوت حاکم است و با فرض اینکه دانشجویان نسبت به دوران مدرسه بالغ تر شده اند، اجباری کم تر در انجام وظایف، مطالعه دروس و تکالیف درسی وجود دارد.

سعیدی بیان نمود: دانشجویان خود باید به این درک و باور برسند که انجام کار ها، مطالعه به موقع و مرور دروس در ساخت آینده خودشان موثر است و مطالعه نداشتن در طول ترم با وجود اینکه در ظاهر مسئله ای پیش نخواهد آورد اما در انتهای ترم نمره آن درس به دانشجو داده نخواهد شد.

مطالعه سطحی دروس در دوران دبیرستان

این مشاور تحصیلی گفت: در دوران دبیرستان، مطالب مضاعف که بیشتر جنبه اطلاعات عمومی دارد، به صورت سطحی و تستی مطالعه می گردد و خواندن درس ها به صورت عمیق نیست؛ از طرفی چون هدف نهایی مطالعه در این دوران، کسب نتیجه مطلوب در کنکور است، مطالعه متناسب با سبک و خروجی این آزمون انجام می گردد.

وی اضافه کرد: اما در دانشگاه مطالب درسی به صورت جزئی ، عمیق و تخصصی مطالعه می گردد و علی رغم حجم کم مطالب تدریس شده توسط استاد، منابع آموزشی متنوع و مختلف در اختیار دانشجویان قرار می گیرد تا دانشجو به دنبال کسب اطلاعات و مطالب بیشتر برود.

: دانشگاه، جامعه بی مطالعه / سرانه کتاب خوانی در بین دانشجویان پایین است

سعیدی اظهار کرد: دوران دبیرستان و سال کنکور به دلیل حجم بالای مطالب و اینکه قرار است مطالب درسی سه سال دبیرستان در یک آزمون چهار ساعته ارزیابی گردد، برای دانش آموزان بسیار طاقت فرسا و سخت است، دانش آموز برای مطالعه دروس کنکور باید از بسیاری از تفریحات خود دل بکند.

افزایش فعالیت های آزمایشگاهی در دوران دانشگاه

این مشاور تحصیلی گفت: در دانشگاه، مطالعه دروس با کار های عملی، آزمایشگاهی و پژوهشی همراه است و فعالیت های آزمایشگاهی و عملی دانشجویان بیشتر از دوران دبیرستان است؛ موضوعی که باعث ایجاد اشتیاق و انگیزه در آنها خواهد شد.

وی اضافه کرد: اما در دوران دبیرستان، دانش آموزان علم و امکانات فعالیت های آزمایشگاهی و عملی دانشگاه را ندارند و درس ها بیشتر به صورت تئوری دنبال می گردد.

سعیدی بیان نمود: در کل فضای تحصیل در دانشگاه و دبیرستان کاملا متفاوت و مجزاست، خیلی با هم فاصله دارد و هر کدام دارای ویژگی ها و خصوصیات خاص خود هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کلیدهای موفقیت که دانشجویان از آن بی خبر هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلیدهای موفقیت که دانشجویان از آن بی خبر هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید