هشدار وزیر خارجه پاکستان به آمریکا درباره خروج از افغانستان

به گزارش وبلاگ سایه، وزیر امور خارجه پاکستان در سخنرانی در مراسمی در مرکز مطالعات بین المللی و راهبردی در شهر واشنگتن دی سی آمریکا از واشنگتن خواست حتی در صورتی که سربازانش را از این کشور خارج کند همچنان متعهد به این کشور باشد.

هشدار وزیر خارجه پاکستان به آمریکا درباره خروج از افغانستان

به گزارش وبلاگ سایه، به نقل از خبرگزاری طلوع نیوز، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در سخنرانی در این مرکز آمریکایی اظهار کرد: واشنگتن نباید بعد از آن که در دهه 1980 سیاست غفلت را در قبال افغانستان در پیش گرفت مجددا این سیاست را تکرار کند.

قریشی که قرار است امروز آدینه به ملاقات مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا برود گفت که من از آمریکا می خواهم سیاست دهه 1980 را تکرار نکند.

او خاطر نشان کرد: حتی اگر که یک توافق پیروز وجود داشته باشد چالش ها همچنان آن جا پابرجا خواهد بود بنابراین آمریکا و دوستانش و شرکای ائتلافی باید یک خروج مسوولانه تر را رقم بزنند.

وزیر خارجه پاکستان تاکید نمود: آمریکا باید نه به جنگ بلکه به بازسازی افغانستان متعهد بماند.

قریشی در یک پیغام ویدئوی روز پنجشنبه گفت: افغانستان و پاکستان احتیاج به ثبات دارند و پیشرفت خوب در این کشور حاصل شده در حالی که طالبان نشان می دهد که برای کاستن از خشونت آمادگی دارد.

وی عنوان نمود: مذاکرات میان آمریکا و طالبان ادامه یافته و پاکستان خواهان پیشرفت به سمت صلح است همچنان که این کشورها احتیاجمند به صلح هستند.

این مقام پاکستانی اضافه کرد: پاکستان در این راستا نقش خود را ایفا نموده و امیدوار است کل منطقه صلح را جست و جو کند.

ژنرال بیپین راوات ، مقام ارشد نظامی هند روز پنجشنبه گفت که او از یک توافق صلح حاصل شده به وسیله مذاکره میان آمریکا و طالبان در افغانستان حمایت می نماید.

او عنوان نمود: من فکر می کنم مذاکرات باید به صلح بینجامد و نباید تدبیر موقتی برای یک راه خروج باشد.

راوات اضافه کرد: امروز نیروهای دفاعی افغانستان احتیاج به پشتیبانی و تکنولوژی و حمایت هوایی دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "هشدار وزیر خارجه پاکستان به آمریکا درباره خروج از افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار وزیر خارجه پاکستان به آمریکا درباره خروج از افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید