مطالعه موزه باستان شناسی شهر ایلام انجام شد

به گزارش وبلاگ سایه، مدیرکل میراث فرهنگی استان ایلام از اتمام مطالعه موزه باستان شناسی شهر ایلام اطلاع داد.

مطالعه موزه باستان شناسی شهر ایلام انجام شد

به گزارش وبلاگ سایه به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ایلام، عبدالمالک شنبه زاده گفت: با ابلاغ اعتبار ملی 300 میلیون ریالی کار مطالعه و طراحی موزه باستان شناسی شهر ایلام به انجام رسید.

او اضافه کرد: مطالعه موزه باستان شناسی شامل چند مرحله از جمله تکمیل فرم درخواست موزه، انجام مطالعات و تهیه طرح توجیهی موزه مطابق با توضیح خدمات، انجام مطالعات و تهیه طرح محتوا و سناریو موزه بر اساس توضیح خدمات، انجام مطالعات و تهیه طرح معماری و معماری داخلی موزه بر اساس توضیح خدمات تدوین شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان ایلام اظهار کرد: بر اثر کاوش های علمی، تجاری و یافته های اتفاقی، تعداد پنج هزار قلم شی در سالیان متمادی به مخزن اداره کل میراث فرهنگی استان ایلام سپرده شده است .

او اضافه کرد: به سبب غنای ذخایر باستانی و تاریخی و کاوش های علمی و نجات بخشی، اشیای بسیاری وارد مخزن می گردد از حفاری غیر مجاز و قاچاقچیان نیز اشیایی به دست می آید که همین مسایل ایجاد موزه باستان شناسی را ضروری می سازد.

شنبه زاده ادامه داد: احداث موزه باستان شناسی از مطالبات مردم و مسئولان در سفر دکتر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بود که در حال حاضر مطالعه و طراحی آن موزه شده است.

منبع: میراث آریا

به "مطالعه موزه باستان شناسی شهر ایلام انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مطالعه موزه باستان شناسی شهر ایلام انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید