مسعود نقاش زاده: آثار جشنواره چهلم قابل دفاع است

به گزارش وبلاگ سایه، تهران (پانا) - دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر گفت هیات انتخاب با توجه به همه آثاری که دیدند فیلم ها را انتخاب کردند، انتخابشان هم قابل دفاع است و از لحاظ تنوع ژانر در سینمای ایران می شود به آنها اعتماد کرد.

مسعود نقاش زاده: آثار جشنواره چهلم قابل دفاع است

مسعود نقاش زاده امروز جمعه - 15 بهمن 1400- که پیش از این به علت بیماری کرونا قرنطینه بود، در پنجمین روز جشنواره با حضور در برج میلاد از فرایند برگزاری این رویداد سینمایی بازدید و درباره برخی از حواشی آن به بیان نکاتی پرداخت.

دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر درباره علت نبود خانم ها در هیات داوری آثار این دوره توضیح داد: در هیات انتخاب آثار این دوره، خانم هایی داشتیم. در مورد انتخاب هیات داوران نیز باید بگویم گاهی اوقات ترکیب و کسانی که ما با آنها گفت وگو می کنیم، ممکن است همه آن چیزی که میل داریم رخ ندهد. و گرنه خانم ها یکی از ارکان جدی جامعه هنری ما هستند.

وی افزود: همین الان فیلم دسته دختران به کارگردانی خانم قیدی را دیدیم که نشان می دهد خانم ها در جامعه هنری ما تا چه اندازه توانا هستند. توانایی خانم ها نه فقط در جامعه هنری، بلکه شاهد رشادت های آنها در زمان های مختلفی بودیم.

نقاش زاده در پاسخ به این پرسش که چرا این اتفاق به صورت عملی در انتخاب هیات داوران رخ نداده است، گفت: یکی از فیلم سازان خانم از سینماگران خوب کشورمان در هیات انتخاب حضور داشت و این اتفاق می توانست در هیات داوران نیز اتفاق بیفتد. اینکه ما اینطور نگاه کنیم که اگر یک خانم در هیات داوری حضور داشته باشد، حتما سهم خانم ها را رعایت کردیم، یا اینکه فکر کنیم اگر یک طراح صحنه عضو هیات داوران باشد، سهم آنها را رعایت کردیم، درست نیست.

دبیر جشنواره فجر افزود: فکر می کنم باید اندازهی این مسائل را از اینکه آیا نگاه واقعی به حضور زنان در هنر و رسانه وجود دارد یا خیر، تفکیک کنیم. ممکن است ما یک عضو خانم هم در هیات داوران داشته باشیم، اما آن توجهی که لازم باشد به کار خانم ها انجام شود، صورت نگرفته باشد. فکر می کنم خوشبختانه در ترکیب هیات داوران اینقدر نگاه های حرفه ای، جدی، ملی وجود دارد که خود آقایان، خانم ها را کنندگی می کنند و چه بسا اندازهی قوی تر از خانم ها، آنها را کنندگی کنند.

وی در پاسخ به انتقادها از انتخاب برخی از آثار این دوره از جشنواره توضیح داد: تا این اندازه که من در گفت و گو با هیات انتخاب در جریان جزییات قرار گرفتم، برایشان بسیار مهم بود که تنوع ژانر و گونه های مختلف در فیلم های جشنواره حضور داشته باشد. طبیعی است که همه این فیلم ها از لحاظ کیفی یکسان نباشند.

نقاش زاده گفت: طبیعی است که در برخی از ژانرها ما به اندازه کافی مهارت و توانایی پیدا نکرده باشیم زیرا در طی این سال ها فیلم ارزشی و اکشن کم ساختیم، اما در مجموع هیات انتخاب با توجه به همه فیلم هایی که دیدند و انتخاب کردند، فکر می کنم انتخابشان قابل دفاع است و از لحاظ تنوع ژانر در سینمای ایران می شود به آنها اعتماد کرد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "مسعود نقاش زاده: آثار جشنواره چهلم قابل دفاع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسعود نقاش زاده: آثار جشنواره چهلم قابل دفاع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید