عاشقانه ای آرام با طنز اجتماعی جواد عزتی

به گزارش وبلاگ سایه، گروه فرهنگی خبرنگاران، در ایام نوروز، کتاب ها و فیلم های مختلفی را برای مطالعه و تماشا به مخاطبانش پیشنهاد می کند.

عاشقانه ای آرام با طنز اجتماعی جواد عزتی

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ سایه، این روز ها بیشتر کشور های دنیا درگیر ویروس کرونا هستند. این بیماری، نگرانی هایی را به وجود آورده و متخصصان به افراد توصیه می کنند تا حد امکان در خانه بمانند. با اینکه چنین کاری خطر ابتلا را کاهش می دهد، اما ماندن در خانه آن هم برای مدت طولانی خودش مشکل دیگری است که به آسانی نمی توان از آن گذشت. گاهی شرایطی پیش می آید که مجبور می شویم تا در خانه بمانیم و در چنین مواقعی معمولا کلافه می شویم. بعضی افراد وقت گرانبهای خود را به خواب یا چرخیدن در شبکه های اجتماعی می گذرانند. شاید ظهور کرونا در عید نوروز با وجود مشکلاتش، بهانه خوبی باشد تا یاد بگیریم چه کار هایی را می توان در خانه انجام داد و چطور می شود همه چیز را تا جای ممکن روی روال نگه داشت. می توانید یک سریال و یا یک فیلم خوب برای تماشا پیدا کنید و یا به جای ترس از کرونا در عید با کتاب خواندن آشتی کنید. با دیدن مستند های جذاب می توانید گذشت زمان را آسان تر کنید و یا برای سلامتی جسم و روح ورزش کنید. ما در گروه فرهنگی وبلاگ سایه، هر روز سعی می کنیم با پیشنهاد کتاب و فیلم، گذشت این روز ها را برای شما آسان تر کنیم.

کتاب یک عاشقانه آرام

این کتاب به نویسندگی نادر ابراهیمی، داستان زندگی زن و شوهری جوان است که سعی دارند زندگی عاشقانه شان را از خطر روزمرگی نجات دهند. کتاب در سال 57 روایت می شود. گیله مرد معلم ادبیات است که ساواک او را ممنوع الکار کرده است؛ بنابراین او تصمیم می گیرد داستانی بنویسد و آن را به همسرش تقدیم کند…

نویسنده خودش و همسرش را در قالب شخصیت های کتابش به تصویر کشیده و چیزی که این کتاب را خاص می کند همین است. در اصل کتاب، موضوع محور نیست بلکه گفتگو محور است و کل کتاب گفتگوی همین زن و شوهر است.

نه فقط داستان جذاب، بلکه اشراف نویسنده به زمان روایت و جملات شاعرانه و شخصیت پردازی بی نقص و تشبیهات قوی همه از نکات مثبت این کتاب است. در سال 1391 این کتاب به صورت صوتی به مدت زمان 510 دقیقه، به روایت پیام دهکردی و با آهنگسازی کریستف رضاعی توسط نشر نوین کتاب گویا منتشر شده است.

نادر ابراهیمی زادهٔ 14 فروردین 1315 در تهران و درگذشتهٔ 16 خرداد 1387، داستان نویس معاصر ایرانی بود. او علاوه بر نوشتن رمان و داستان کوتاه، در زمینه های فیلم سازی، ترانه سرایی، ترجمه، و روزنامه نگاری نیز فعالیت کرده است. ابراهیمی، همراهِ بهرام بیضایی و ابراهیم گلستان، از اندک شمار سخنوران ایرانی به شمار می رود که هم در سینما و هم در ادبیات کار کرده و شناخته شده بوده اند. بیش از نود کتاب از ابراهیمی منتشر شده است.

فیلم سینمایی آینه بغل

مرتضی (با بازی جواد عزتی) برای سالگرد نامزدی اش تصمیم می گیرد ماشین گرانقیمتی را بدون اجازه برداشته و با نامزدش (با بازی نازنین بیاتی) روز خوشی را سپری نماید. اما در این بین ماشین دچار خسارت می شود و...

فیلم سینمایی آینه بغل به کارگردانی منوچهر هادی است. او متولد سال 1351 در تهران است و در اولین سال های حضورش در سینما به عنوان بازیگر، دستیار کارگردان و تدارکات فعالیت می کرد، اما در سال 1385 با ساخت اولین فیلمش به نام تلاطم وارد عرصه فیلمسازی شد. او سازنده آثار پرفروشی در سینما مانند من سالوادور نیستم بوده است و پس از آن نیز سریال پیروز عاشقانه را روانه سینمای خانگی کرد.

در سینمایی آینه بغل، علاوه بر جواد عزتی و نازنین بیاتی، محمدرضا گلزار، مه لقا باقری، یکتا ناصر، سیامک صفری، غلامرضا نیکخواه و بهاره رهنما نقش آفرینی می کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "عاشقانه ای آرام با طنز اجتماعی جواد عزتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عاشقانه ای آرام با طنز اجتماعی جواد عزتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید